
Όλο και περισσότερους ευρωπαίους καταναλωτές κερδίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας την περίοδο της πανδημίας, όπως αποτυπώνεται στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τη χρήση τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε νοικοκυριά και μεμονωμένα άτομα.
Ενοίκια: Το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζει τις τιμές των καταστημάτων
Το 2022, το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο. Από αυτούς, το 75% παρήγγειλε αγαθά ή υπηρεσίες, με το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών να αυξάνεται κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε μια δεκαετία, από 55% το 2012 σε 75% το 2022.

Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του Διαδικτύου που έκαναν χρήση του e-commerce το 2022 καταγράφτηκαν στην Ολλανδία (92%), στη Δανία (90%) και στην Ιρλανδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είναι το ποσοστό των χρηστών που έκανε ηλεκτρονικές αγορές στη Βουλγαρία (49%).
Αλματώδης ήταν η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ 2012 και 2022 στην Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), στην Τσεχία και στη Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ
Οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών το 2022 ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (παραγγελίες από το 42% των χρηστών του Διαδικτύου).
Μετά τα είδη ένδυσης-υπόδησης, οι 5 πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές ήταν από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη εκτός αθλητικών ενδυμάτων (και οι δύο τελευταίες κατηγορίες 14%).
Προϊόντα VS υπηρεσιών στη συνεργατική οικονομία
Η συνεργατική οικονομία άνοιξε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών.
Το 2022, μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιασε καταλύματα, το 1% χρησιμοποίησε κάποια υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.


Latest News

Επιστροφή σε γραφεία γεμάτα... κατσαρίδες για τους υπαλλήλους της NASA
Σε εντελώς ακατάλληλους χώρους επέστρεψαν υπάλληλοι της NASA και άλλων υπηρεσιών

Financial Times: Ο Σι Τζινπίνγκ απέρριψε πρόσκληση για την επετειακή σύνοδο ΕΕ-Κίνας
ΕΕ και Κίνα συμπληρώνουν 50 χρόνια σχέσεων, όμως ο Σι απέρριψε την πρόσκληση να παρευρεθεί σε αυτή, ανέφεραν οι Financial Times

Σχέδιο τόνωσης της κατανάλωσης δημοσιοποιεί η Κίνα
Τη Δευτέρα η εξειδίκευση των μέτρων για την τόνωση της κατανάλωσης

Οι ΗΠΑ «διορίζουν» τον επόμενο κεντρικό τραπεζίτη του Λιβάνου
Oι ΗΠΑ εξετάζουν στον Λευκό Οίκο τα προφίλ ορισμένων υποψηφίων για τον ρόλο του κεντρικού τραπεζίτη

Στα 17 εκατ. δολ. το «κασέ» του CEO της UBS
Ο Σέρτζιο Ερμότι είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος επικεφαλής ευρωπαϊκής Τράπεζας

Data Center: Ποιος θα πληρώσει το ενεργειακό κόστος; – Τι αποκαλύπτει έρευνα του Harvard
Το ενεργειακό κόστος για τα data center πρέπει να μειωθεί -Θα το πληρώσουν οι καταναλωτές δείχνει το Harvard

Στα 1,6 τρισ. δολάρια η αγορά υγείας και ευεξίας της Κίνας ως το 2030
Οι καταναλωτές στην Κίνα στρέφονται στην ολιστική ευεξία - Οι πωλήσεις σε ποσοστό 51% διεκπαιρεώνονται ηλεκτρονικά

Η Gazprom ξαναφέρνει κοντά ΗΠΑ, Ρωσία - Κυοφορείται (;) συνεργασία στην ενέργεια
Ρώσοι και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι βλέπουν με ενδιαφέρον την συνεργασία των ΗΠΑ με την Gazprom

Θα είναι το δολάριο θύμα των πολιτικών Τραμπ;
Η απότομη αύξηση των δασμών και η αβεβαιότητα σχετικά με το εμπόριο έχουν προκαλέσει φόβους ότι η ανάπτυξη των ΗΠΑ θα επιβραδυνθεί

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία