
«Οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές. Οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν εν μέρει τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων. Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως λόγω του ήπιου χειμώνα μειώθηκαν οι πωλήσεις στα “βαριά” και ακριβότερα ρούχα. Από τον Μάρτιο αρκετά από τα αποθέματα που έχουν τα εμπορικά σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο μικρό χειμωνιάτικο διάστημα, με όσα ήδη διαθέτουν. Αντίθετα στα υπόλοιπα είδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης κινήθηκε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριο λόγω και των πολλών εορτών». Αυτό αναφέρει με επιστολή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ Βασίλης Κορκίδης με αφορμή την ολοκλήρωση των χειμερινών εκπτώσεων και συνεχίζει:
«Σημειωτέον πως η αξία των πωλήσεων του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης ξεπέρασε σε ετήσια βάση τα 3 δισ. ευρώ. Σε συνέχεια λοιπόν της ανοδικής πορείας του 2022 ξεκίνησε και το 2023, με τις τρεις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων να είναι οι καλύτερες για τους εμπόρους από άποψη αγοραστικής κίνησης. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών προσέλκυσαν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας με την αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι. Η εκπτωτική αγορά δεν επηρεάστηκε από την «οικονομική κόπωση» των εορτών, ενώ φαίνεται πως ο στόχος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο επιτεύχθηκε. Η ανοδική πορεία των πωλήσεων λιανικής του 2022 με επιπλέον 7 δις ευρώ και ετήσια αύξηση στα επίπεδα του 12%, φθάνοντας τον κύκλο εργασιών του 2022 στα 62 δις ευρώ, συνεχίζεται και το 2023, αφού ο τζίρος του φετινού διμήνου, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, σε πρώτη εκτίμηση φαίνεται να έχει ξεπεράσει κατά τουλάχιστον 5% τα 5,5 δις ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2019.
Ωστόσο αυτό που πρέπει να διαχωρίσουμε είναι οι χαμηλές τιμές προϊόντων στις δύο περιόδους τακτικών εκπτώσεων και να προσέξουμε τις διαφορές των προϊόντων ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών που πωλούνται από τις αλυσίδες χαμηλού κόστους. Η ελληνική αγορά δεν μπορεί να “σηκώσει” ανεξέλεγκτα τις αλυσίδες χαμηλού κόστους που στοχεύουν στην ανάγκη των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί, λόγω ανάγκης και ακρίβειας να γίνει “Eldorado” για αυτές, ούτε να επιτρέψει “να εισπράξουν” το market pass και τα χρήματα στήριξης των επιδοτήσεων υπέρ των καταναλωτών, σε βάρος άλλων επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι οι αλυσίδες αυτές με τις τακτικές εισόδου τους στην εγχώρια αγορά προκαλούν στρεβλώσεις στο ελεύθερο και θεμιτό ανταγωνισμό που ο εμπορικός κόσμος της χώρας τηρεί με σεβασμό στον πελάτη, παρά τις όποιες εξωγενείς αντίξοες πληθωριστικές συνθήκες βιώνει η αγορά. Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους που λειτουργούν στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές είναι συγκεκριμένες και λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένο πλαίσιο με βάση τα ισχύοντα σε κάθε χώρα μέλος της Ε.Ε. και σε αριθμούς που «σηκώνει» η κάθε εγχώρια αγορά.
Τέλος επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, κυρίως παρατηρούνται, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως φέτος την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από πέρυσι και συγκεκριμένα κάτω του 6%.Άρα αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων κάθε τοπικής αγοράς. Καλό μήνα Μάρτιο».


Latest News

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας

Διανομή μερίσματος 0,03 ευρώ ανά μετοχή ανακοίνωσε η Trastor
Από τις 2 Απριλίου 2025, οι μετοχές της Trastor θα διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο Αθηνών χωρίς το δικαίωμα μερίσματος

Εγκρίθηκε η απορρόφηση δύο θυγατρικών της Metlen από την «Ευρωπαϊκοί Βωξίτες»
Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης τελεί υπό την αίρεση των κατά νόμο απαιτούμενων εγκρίσεων των αρμόδιων οργάνων των συγχωνευόμενων εταιρειών

Αύξηση στις πωλήσεις, πτώση στα κέρδη για τη Revoil - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Τo διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει τη διανομή μερίσματος αντίστοιχου ποσού με τη χρήση του 2023

Το τέλος (;) της κυριαρχίας της Κίνας στις σπάνιες γαίες - Οι νέοι παίκτες στην αγορά
Έρευνα κινεζικού πανεπιστημίου σηματοδοτεί το τέλος του κινεζικού μονοπωλίου - Η κίνηση της Metlen

«Οι Ρίζες του Γκαζιού» - Ένα ταξίδι στην ιστορία από το Φυσικό Αέριο
Το φεστιβάλ «Ρίζες του Γκαζιού» θα πραγματοποιηθεί στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων το Σάββατο 29 Μαρτίου 2025

Η Theon στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη για 2η χρονιά
Η THEON αναγνωρίζεται για 2η συνεχόμενη χρονιά στη λίστα των Financial Times & Statista ως μία από τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο