
«Οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές. Οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν εν μέρει τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων. Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως λόγω του ήπιου χειμώνα μειώθηκαν οι πωλήσεις στα “βαριά” και ακριβότερα ρούχα. Από τον Μάρτιο αρκετά από τα αποθέματα που έχουν τα εμπορικά σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο μικρό χειμωνιάτικο διάστημα, με όσα ήδη διαθέτουν. Αντίθετα στα υπόλοιπα είδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης κινήθηκε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριο λόγω και των πολλών εορτών». Αυτό αναφέρει με επιστολή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ Βασίλης Κορκίδης με αφορμή την ολοκλήρωση των χειμερινών εκπτώσεων και συνεχίζει:
«Σημειωτέον πως η αξία των πωλήσεων του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης ξεπέρασε σε ετήσια βάση τα 3 δισ. ευρώ. Σε συνέχεια λοιπόν της ανοδικής πορείας του 2022 ξεκίνησε και το 2023, με τις τρεις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων να είναι οι καλύτερες για τους εμπόρους από άποψη αγοραστικής κίνησης. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών προσέλκυσαν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας με την αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι. Η εκπτωτική αγορά δεν επηρεάστηκε από την «οικονομική κόπωση» των εορτών, ενώ φαίνεται πως ο στόχος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο επιτεύχθηκε. Η ανοδική πορεία των πωλήσεων λιανικής του 2022 με επιπλέον 7 δις ευρώ και ετήσια αύξηση στα επίπεδα του 12%, φθάνοντας τον κύκλο εργασιών του 2022 στα 62 δις ευρώ, συνεχίζεται και το 2023, αφού ο τζίρος του φετινού διμήνου, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, σε πρώτη εκτίμηση φαίνεται να έχει ξεπεράσει κατά τουλάχιστον 5% τα 5,5 δις ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2019.
Ωστόσο αυτό που πρέπει να διαχωρίσουμε είναι οι χαμηλές τιμές προϊόντων στις δύο περιόδους τακτικών εκπτώσεων και να προσέξουμε τις διαφορές των προϊόντων ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών που πωλούνται από τις αλυσίδες χαμηλού κόστους. Η ελληνική αγορά δεν μπορεί να “σηκώσει” ανεξέλεγκτα τις αλυσίδες χαμηλού κόστους που στοχεύουν στην ανάγκη των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί, λόγω ανάγκης και ακρίβειας να γίνει “Eldorado” για αυτές, ούτε να επιτρέψει “να εισπράξουν” το market pass και τα χρήματα στήριξης των επιδοτήσεων υπέρ των καταναλωτών, σε βάρος άλλων επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι οι αλυσίδες αυτές με τις τακτικές εισόδου τους στην εγχώρια αγορά προκαλούν στρεβλώσεις στο ελεύθερο και θεμιτό ανταγωνισμό που ο εμπορικός κόσμος της χώρας τηρεί με σεβασμό στον πελάτη, παρά τις όποιες εξωγενείς αντίξοες πληθωριστικές συνθήκες βιώνει η αγορά. Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους που λειτουργούν στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές είναι συγκεκριμένες και λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένο πλαίσιο με βάση τα ισχύοντα σε κάθε χώρα μέλος της Ε.Ε. και σε αριθμούς που «σηκώνει» η κάθε εγχώρια αγορά.
Τέλος επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, κυρίως παρατηρούνται, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως φέτος την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από πέρυσι και συγκεκριμένα κάτω του 6%.Άρα αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων κάθε τοπικής αγοράς. Καλό μήνα Μάρτιο».


Latest News

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.