Νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες φέρνει το 2023 για τον κλάδο του marketing, σύμφωνα με την έκθεση «2023 Global Marketing Trends» της Deloitte, που βασίζεται σε έρευνα με αναλυτικές συνεντεύξεις σε περισσότερα από 1.000 C-suite στελέχη παγκοσμίως.
Αναλυτικότερα, οι εταιρείες που εξετάστηκαν στην έρευνα συνεχίζουν να θεωρούν την οικονομική αστάθεια και τον πληθωρισμό ως κύρια ανησυχία τους. Ωστόσο, διαφαίνεται ότι είναι καλά προετοιμασμένες να απαντούν σε αυτές τις προκλήσεις με επενδυτική νοοτροπία αυξάνοντας τις ικανότητες του οργανισμού τους αλλά και την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις ταχέως μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες.
Deloitte: Tα Global Marketing Trends για το 2022
Στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των Chief Marketing Officers (CMOs) ενόψει μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης, περιλαμβάνονται η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR και ψηφιακά νομίσματα), η επέκταση σε νέες αγορές, κατηγορίες ή γεωγραφίες, καθώς και η εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών.
Με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να αυξάνεται σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας, τα brands που συμμετείχαν στην έρευνα επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειές τους στην υποστήριξη των δικών τους εσωτερικών πρακτικών βιωσιμότητας. Αυτή η εστίαση προς τα μέσα είναι μία σημαντική ένδειξη ότι τα brands προσπαθούν να έχουν πιο αυθεντικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, προκειμένου να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές.
Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των brands για τις προσπάθειες για βιωσιμότητα φέτος περιλαμβάνουν βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ (51%), προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών (47%) και θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.
Όπως σημειώθηκε στη μελέτη «Creative Business Transformation» του 2022, που συντάχθηκε σε συνεργασία με την Deloitte Digital και το Cannes LIONS, υπάρχει ένα αυξανόμενο χάσμα δημιουργικότητας στην ηγεσία. Τα C-suite στελέχη και οι CMOs καθώς και οι ομάδες τους αντιμετωπίζουν μια μείωση των δεξιοτήτων σε δημιουργικότητα στο marketing. Το 2023 τα brands έχουν την ευκαιρία να υπερισχύσουν έναντι του ανταγωνισμού, αφήνοντας περισσότερο χώρο για δημιουργικότητα. Η έρευνα δείχνει ότι τα brands με υψηλή ανάπτυξη (ορίζονται ως εκείνα με ετήσια αύξηση εσόδων 10% ή περισσότερο) είναι πιο πιθανό να έχουν τη νοοτροπία και τις διαδικασίες που επιτρέπουν άνθηση της δημιουργικότητας. Οι ενδεδειγμένες στρατηγικές προκειμένου να γίνει ο CMO ένας δημιουργικός ηγέτης στον οργανισμό του είναι να επαναπροσδιορίσουν τι μπορεί να προσφέρει η δημιουργικότητα, να μεταφέρουν τη δημιουργικότητα και στον υπόλοιπο οργανισμό και να εμπνεύσουν τον οργανισμό να σκέφτεται διαφορετικά.
Οι marketers καλούνται, σύμφωνα με την έρευνα, να πάρουν μεγάλες αποφάσεις σχετικά με το πότε και πώς να επενδύσουν στην υιοθέτηση πρωτοποριακών πρακτικών marketing. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο ως κορυφαίες τάσεις και οφείλουν να τις παρακολουθούν και να επιλέγουν.
Αναφορικά με τις κορυφαίες τάσεις του 2023 περίπου το 80% των στελεχών marketing που ερωτήθηκαν στους κλάδους ενέργειας, πόρων και βιομηχανίας (ER&I), βιοεπιστημών και υγειονομικής περίθαλψης (LS&HC) θα στραφούν προς το metaverse μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ενώ το 41% των CMOs που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διαφημιστική τους στρατηγική με blockchain τους επόμενους 12 μήνες.
Latest News
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Τεχνητή νοημοσύνη: 1 στους 7 έχει χάσει την εργασία του - Αποκαλυπτική έρευνα
Ο χρόνος που εξοικονομείται από την τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει στους εργαζόμενους περισσότερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες
Από το «βερεσέ» των κρατών στο «τεφτέρι» των καταναλωτών - Πώς αλλάζει η τάση BNPL
Το μεγάλο όφελος του BNPL είναι επίσης το μεγαλύτερο πιθανό του πρόβλημα
Το νέο παράδοξο στην αγορά εργασίας: Θέσεις «χωρίς πτυχίο» που απαιτούν... πτυχίο
Ορισμένοι εργοδότες παραιτούνται από τις απαιτήσεις πτυχίου, ωστόσο αυτό δεν οδηγεί σε εκτεταμένες προσλήψεις.
Η πενταετία που ανέτρεψε τα πάντα - Από την τηλεργασία έως την AI
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Adecco Group για τις συνθήκες εργασίας και τις νέες τάσεις - Η έρευνα έγινε σε 82.800 εργαζόμενους σε 25 χώρες
Πώς να κερδίσεις τον σεβασμό στη δουλειά - Οι τρεις κινήσεις
Μπορείς να κερδίσεις τον σεβασμό στη δουλειά σου, απ’ όλους τους συναδέρφους σου. Αρκεί να να το θέλεις…
Καραδοκεί η «σιωπηλή παραίτηση» - Από τι κινδυνεύουν οι εταιρείες
Η απώλεια κινήτρου στην εργασία και η μη υβριδική εργασία αποτελεί σοβαρή απειλή για την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων
Συγχωνεύσεις και εξαγορές σχεδιάζουν 4 στους 10 CEOs στο επόμενο 12μηνο
Αισιόδοξοι για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας τους επόμενους 12 μήνες δήλωσαν ότι αισθάνονται σχεδόν 7 στους 10 CEOs