Την ισχυρή στήριξη της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση εξέφρασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής κατά τη διάρκεια της 2ης ημέρας εργασιών του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη 27 και 28 Φεβρουαρίου 2023.
O κ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης συμμετείχε σε εστιασμένη Ομάδα Εργασίας μαζί με τους Υπουργούς της Γαλλίας, Δανίας, Εσθονίας και Λιχτενστάιν, σχετικά με τις πρωτοβουλίες των χωρών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και ευρύτερα των εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών.
Επενδύσεις και ισχυρό νομοθετικό περιβάλλον για μετάβαση στις πράσινες μεταφορές
Ο Υπουργός, κατά την τοποθέτησή του, ανέδειξε τη δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία 3,5 χρόνια στη χώρα προς την κατεύθυνση αυτή, σημειώνοντας πως «κινηθήκαμε με βασικό άξονα την ανανέωση του στόλου οχημάτων που κινείται στους δρόμους μας. Μέσα από επιδοτήσεις και οικονομικές διευκολύνσεις, δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιώτες να αντικαταστήσουν τα συμβατικά αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνητα κι έτσι, από το 0,4% που είμασταν το 2019 φτάσαμε σήμερα σε 7% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα».
Αστικές συγκοινωνίες
Επίσης, ο υπουργός αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου αστικών συγκοινωνιών που έχει ξεκινήσει για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Για τα δύο αυτά βεβαρημένα αστικά κέντρα της χώρας σχεδιάσαμε και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου αστικών συγκοινωνιών με φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα – ηλεκτροκίνητα και LNG – και στόχο έως το 2025 σημαντικό ποσοστό του στόλου να καλύπτεται από αυτά», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
«Παράλληλα», όπως είπε, «αξιοποιήσαμε την ψηφιοποίηση του τομέα και δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό μητρώο φορέων ηλεκτροκίνησης, ώστε να υπάρχει διαφάνεια και ενημέρωση του κοινού, ενώ αναπτύξαμε σχετικές εφαρμογές για τον εντοπισμό ηλεκτροφορτιστών κατά μήκος του δικτύου μας».
Στη συνέχεια, τόνισε το ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός που βρίσκεται σε εξέλιξη, δηλαδή το επενδυτικό σιδηροδρομικό πρόγραμμα, «με έμφαση στα συστήματα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και τον πλήρη εξηλεκτρισμό του».
Τέλος, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «η τεχνολογία υδρογόνου αποτελεί για εμάς επιλογή και για το λόγο αυτό διερευνούμε τις δυνατότητες εισαγωγής της και στο στόλο των αστικών συγκοινωνιών. Κάναμε σημαντικά βήματα, ωστόσο οι προκλήσεις είναι μπροστά μας».
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων