
Την ισχυρή στήριξη της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση εξέφρασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής κατά τη διάρκεια της 2ης ημέρας εργασιών του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη 27 και 28 Φεβρουαρίου 2023.
O κ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης συμμετείχε σε εστιασμένη Ομάδα Εργασίας μαζί με τους Υπουργούς της Γαλλίας, Δανίας, Εσθονίας και Λιχτενστάιν, σχετικά με τις πρωτοβουλίες των χωρών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και ευρύτερα των εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών.
Επενδύσεις και ισχυρό νομοθετικό περιβάλλον για μετάβαση στις πράσινες μεταφορές
Ο Υπουργός, κατά την τοποθέτησή του, ανέδειξε τη δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία 3,5 χρόνια στη χώρα προς την κατεύθυνση αυτή, σημειώνοντας πως «κινηθήκαμε με βασικό άξονα την ανανέωση του στόλου οχημάτων που κινείται στους δρόμους μας. Μέσα από επιδοτήσεις και οικονομικές διευκολύνσεις, δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιώτες να αντικαταστήσουν τα συμβατικά αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνητα κι έτσι, από το 0,4% που είμασταν το 2019 φτάσαμε σήμερα σε 7% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα».
Αστικές συγκοινωνίες
Επίσης, ο υπουργός αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου αστικών συγκοινωνιών που έχει ξεκινήσει για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Για τα δύο αυτά βεβαρημένα αστικά κέντρα της χώρας σχεδιάσαμε και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου αστικών συγκοινωνιών με φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα – ηλεκτροκίνητα και LNG – και στόχο έως το 2025 σημαντικό ποσοστό του στόλου να καλύπτεται από αυτά», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
«Παράλληλα», όπως είπε, «αξιοποιήσαμε την ψηφιοποίηση του τομέα και δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό μητρώο φορέων ηλεκτροκίνησης, ώστε να υπάρχει διαφάνεια και ενημέρωση του κοινού, ενώ αναπτύξαμε σχετικές εφαρμογές για τον εντοπισμό ηλεκτροφορτιστών κατά μήκος του δικτύου μας».
Στη συνέχεια, τόνισε το ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός που βρίσκεται σε εξέλιξη, δηλαδή το επενδυτικό σιδηροδρομικό πρόγραμμα, «με έμφαση στα συστήματα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και τον πλήρη εξηλεκτρισμό του».
Τέλος, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «η τεχνολογία υδρογόνου αποτελεί για εμάς επιλογή και για το λόγο αυτό διερευνούμε τις δυνατότητες εισαγωγής της και στο στόλο των αστικών συγκοινωνιών. Κάναμε σημαντικά βήματα, ωστόσο οι προκλήσεις είναι μπροστά μας».


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030