
Δύο ήταν οι προσφορές που κατατέθηκαν στον διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να μπει σύντομα σε… ράγες λειτουργίας.
Ειδικότερα, οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις–Neo Trans (Κορέα) και ATM (Ιταλία)-Egis (Γαλλία) κατέθεσαν σήμερα δεσμευτικές προσφορές για το μεγάλο αυτό έργο ΣΔΙΤ.
Επικεφαλής του πρώτου σχήματος είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις που κατέβηκε με την Neo Trans, μια εταιρεία της Νοτίου Κορέας που διαχειρίζεται τις γραμμές Shinbundang Line και EverLine (Μετρό Σεούλ). Το δεύτερο σχήμα έχει επικεφαλής την ΑΤΜ (Azienda Trasporti Milanesi), εταιρεία που έχει αναλάβει τα δίκτυα Μετρό σε Μιλάνο και Κοπεγχάγη, μαζί με τη γαλλική Egis έναν όμιλο με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας σε μετρό χωρίς οδηγό. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα ορόσημα του 2023 και οι επόμενοι διαγωνισμοί
Το έργο ΣΔΙΤ έχει συνολική εκτιμώμενη αξία με ΦΠΑ 362,08 εκατ. ευρώ και αφορά σε 11ετή σύμβαση με τον ανάδοχο. Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων, καθώς και του τροχαίου υλικού, τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Τροπολογία για τη λειτουργία μέχρι την κατακύρωση του διαγωνισμού
Μέχρι να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και να εκπαιδευτούν τα 80 άτομα – προσωπικού του αναδόχου, την ευθύνη για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει για περίοδο 2 + 1 ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Hitachi, η οποία και το κατασκευάζει, σύμφωνα με σχετική τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα – Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών», με σκοπό τη ρύθμιση της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, αμέσως μετά την κατασκευαστική περίοδο.
Με την τροπολογία αυτή μεταξύ άλλων παρέχεται (άρθρο 12) η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ανάθεσης από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά) στον Ανάδοχο του Βασικού Έργου για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.
Οι επόμενες επεκτάσεις
Η πρώτη επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης που μπαίνει σε τροχιά είναι προς τα δυτικά, σε πολυπληθείς γειτονιές της πόλης με περίπου 500.000 κατοίκους. Εκτιμάται πως αυτό το έργο θα δημιουργήσει νέους πόλους ανάπτυξης στην πόλη. Η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, την οποία θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Το έργο θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και με μήκος περίπου 11 χλμ., σε κυκλική μορφή, θα περνά από τους εξής σταθμούς: Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα είναι ο επόμενος προορισμός του μετρό της πόλης. Αυτή την περίοδο προωθούνται οι μελέτες (τοπογραφικές και τεχνικές) για όλες τις επεκτάσεις του δικτύου. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει την προκήρυξη ενός νέου διαγωνισμού ως το τέλος του χρόνου για σύμβουλο σχετικά με όλα τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης.


Latest News

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας

Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών

«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ

Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ

Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ