Πολύ κακό για το τίποτα οι δυτικές κυρώσεις για τον περιορισμό των εξαγωγών του ρωσικού πετρελαίου.
Το πετρέλαιο από τη χώρα του Βλαντιμίρ Πούτιν εξακολουθεί να διοχετεύεται απρόσκοπτα στους αγοραστές όλου τον κόσμο.
Ατυχώς, αυτοί που παρακολουθούν στενά τις κινήσεις του, δεν μπορούν να εντοπίσουν τους «μεταφορείς» του.
Ουρές για την νέα αγορά πετρελαίου μετά το εμπάργκο στη Ρωσία- Ποιοι κερδίζουν
Ένας μυστηριώδης & ευέλικτος στόλος
Αυτό που έχουν καταλάβει όμως για τα καλά είναι ότι πρόκειται για έναν μυστηριώδη στόλο, που ξεγλιστρά στα διεθνή ύδατα σαν… χέλι και η δύναμη του αυξάνεται συνεχώς.
Η κλιμάκωση των δυτικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας, φέρει, σύμφωνα με το CNN, την ευθύνη για την αύξηση του αριθμού των δεξαμενόπλοιων, που διευκολύνουν τις πετρελαϊκές μπίζνες του Ρώσου προέδρου στα πέρατα του κόσμου.
Όσοι ασχολούνται με αυτό το μείζον ζήτημα, εκτιμούν ότι το μέγεθος του «σκιώδη» στόλου αριθμεί 600 πλοία ή περίπου το 10% του παγκόσμιου αριθμού δεξαμενόπλοιων.
Και το νούμερο ανεβαίνει συνεχώς…
Αγνώστου… ιδιοκτήτη
Ο κάτοχος και διαχειριστής αυτών των πλοίων ωστόσο προβληματίζει άπαντες.
Από τη στιγμή που το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου έγινε πιο περίπλοκο τον περασμένο χρόνο, πολλοί δυτικοί ναυλωτές αποχώρησαν από το παιχνίδι.
Νέοι, σκοτεινοί, παίκτες εμφανίστηκαν άμεσα και το πήραν πάνω τους με εταιρείες βιτρίνα στο Ντουμπάι και στο Χονγκ Κονγκ. Κάποιοι αγόρασαν πλοία από τους Ευρωπαίους και κάποιοι άλλοι επιστράτευσαν παλαιότερα, που έχρηζαν επισκευής και είχε αποφασιστεί η απόσυρση τους,
«Πρέπει να βυθιστείς στα βαθιά για να βρεις τις άκρες του», σχολιάζει στο αμερικανικό δίκτυο, ανώτερο στέλεχος εταιρείας εμπορίας πετρελαίου για το αδιαφανές αυτό δίκτυο με τα μεγάλα κέρδη.
Αυξανόμενη η σημασία του
Η σημασία αυτού του στόλου που περνάει κάτω από τα ραντάρ έχει αυξηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, αφού η Μόσχα δεν θέλει τους δυτικούς ναυλωτές και οι Κινέζοι με τους Ινδούς έχουν πάρει τη δουλειά από τους Ευρωπαίους, που τους απαγορεύονται τέτοια ενεργειακά παζάρια μετά τον ρωσικό πόλεμο στα ουκρανικά εδάφη.
Η παράδοση του ρωσικού πετρελαίου στους πιο απομακρυσμένους αγοραστές απαιτεί επιπλέον σκάφη και πλοιοκτήτες έτοιμους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τους νομικούς κινδύνους που προκύπτουν, ιδιαίτερα μετά την επιβολή ανώτατου ορίου στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου από τις χώρες της Ομάδας των Επτά.
Με τη Ευρώπη σε υποχρεωτική απόσταση από τη ρωσική ενέργεια, οι αγοραστές στην Ασία βγήκαν μπροστά και έκαναν προσοδοφόρες συμφωνίες.
Οι πολλοί παίκτες
Η Κίνα αύξησε τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου σε 1,9 εκατομμύρια βαρέλια κατά μέσο όρο την ημέρα το 2022, αριθμός που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξεως του 19% σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
Η Ινδία, που φέρεται ως η δύναμη που σύντομα θα μαρκάρει στενά την Κίνα, αύξησε ακόμη περισσότερο τις αγορές της κατά 800%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 900.000 βαρέλια κατά μέσο όρο την ημέρα.
Οι εξαγωγές προς την Τουρκία επίσης, εξίσου σημαντικού πελάτη της Ρωσίας, συνεχίστηκαν με αλματώδεις ρυθμούς.
Για να καλύψει την αυξανόμενη αυτή ζήτηση, η Ρωσία χρειάζεται περισσότερα πλοία, αφού τα δικά της δεν είναι αρκετά.
Γκρι & μαύρα
Και εκεί παίζει… μπάλα ο «σκιώδης» στόλος.
Ο Μάθιου Ράιτ, ανώτερος αναλυτής της ερευνητικής εταιρείας Kpler, χωρίζει τα πλοίο του σε δύο κατηγορίες, στα «γκρι» και τα «μαύρα».
Τα «γκρι» είναι αυτά που πουλήθηκαν μετά τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, κυρίως από ιδιοκτήτες στην Ευρώπη σε εταιρείες στη Μέση Ανατολή και την Ασία που δεν ήταν προηγουμένως ενεργές στην αγορά δεξαμενόπλοιων.
Τα «μαύρα» είναι αυτά που χρόνια τώρα χρησιμοποιούνταν από το Ιράν και τη Βενεζουέλα για να αποφεύγουν τις δυτικές κυρώσεις και τώρα μεταφέρουν και ρωσικό αργό.
Οι ανησυχίες της Δύσης πολλές, τόσο για την αναποτελεσματικότητα των κυρώσεων της κατά της Ρωσίας, όσο για τα απολεσθέντα κέρδη και φυσικά για τα ερωτήματα ασφαλείας που εγείρει αυτός ο μυστικός στόλος με τη φανερή δράση κυριολεκτικά κάτω από τη μύτη των χωρών της.
Πηγή: in.gr
Latest News
ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά 629ΜW ΑΠΕ από την Evryo Group στη Ρουμανία
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ - Τι περιλαμβάνει
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ
Πλαφόν από τα παλιά… στις τιμές ρεύματος – Το σχέδιο για το φρένο στις αυξήσεις
Την επαναφορά του Μηχανισμού Ανάκτησης Εσόδων για να φρενάρει τις αυξήσεις στο ρεύμα σχεδιάζει ο υπουργός Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης
Το «Drill, Baby, Drill» είναι πολιτικό σύνθημα, όχι ένα επιχειρηματικό σχέδιο
Εταιρείες όπως η ExxonMobil , η Chevron , η ConocoPhillips και η Diamondback Energy έχουν αναδειχθεί ως οι μεγάλοι νικητές στην αγορά
Παίρνουν φωτιά τα γεωτρύπανα - Οι αποφάσεις για Κρήτη και Ιόνιο και το παγκόσμιο ρεκόρ
Επανέρχονται στο προσκήνιο οι υδρογονάνθρακες - Τι δείχνει ο «Clarksons Offshore Index» - «Drill baby drill» και στην Ελλάδα;