
Πληθαίνουν τα σήματα κινδύνου που έγκαιρα είχαν εκπέμψει οι εργαζόμενοι και τα σωματεία του στον χώρο του ελληνικού σιδηρόδρομου αλλά ουδείς από τους υπευθύνους φαίνεται ότι τα λάμβαναν στα σοβαρά, ιδίως όταν στις σχετικές ανακοινώσεις θίγονταν κρίσιμα ζητήματα που αφορούσαν την πολιτική ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών του.
Μία μόλις εβδομάδα πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες από τη σύγκρουση δύο τρένων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έβαλε κατά της έναρξης της διαδικασίας των ΣΔΙΤ στο σιδηρόδρομο που αφορούν τη δραστηριότητα της συντήρησης της υποδομής στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.
Τέμπη: Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Hellenic Train – Η πορεία και τα απόνερα μιας ιδιωτικοποίησης
Τα ΣΔΙΤ μειώνουν τα στάνταρ ασφαλείας
Η ΠΟΣ αναφερόμενη στις ΣΔΙΤ σε ανακοίνωσή της στις 24 Φεβρουαρίου 2023 εξέφρασε την έντονη διαφωνία της και την αντίθεσή της στο να πραγματοποιείται με ΣΔΙΤ η συντήρηση της υποδομής, καθώς αυτό είναι μία μορφή περαιτέρω ιδιωτικοποίησης και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των στάνταρ ασφαλείας των Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
Στην προφητική ανακοίνωσή της ανέφερε:
«Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ευλαβικά από όλες τις κυβερνήσεις και ειδικά από την περίοδο της κρίσης και έπειτα, έφερε το Σιδηρόδρομο σε χειρότερη κατάσταση από πριν. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η κακή κατάσταση που υφίσταται στην ιδιωτικοποιημένη πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σήμερα HELLENIC TRAIN (που εξαγόρασε και την Τεχνική Βάση) δε θα καλυτερεύσει με επικοινωνιακά κόλπα για αγορά δήθεν καινούργιων τρένων που έχουν ηλικία 30 ετών».
Ειδικά στο θέμα της συντήρησης της υποδομής, η ΠΟΣ τόνιζε:
«Στη συντήρηση της υποδομής διαπράττεται διαχρονικά ένας σχεδιασμός απαξίωσης όλης της διαδικασίας, των μέσων και του προσωπικού, προκειμένου σήμερα να εμφανιστούν τα ΣΔΙΤ ως ενδεδειγμένη λύση. Ο ΟΣΕ εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει προμηθευτεί ούτε ένα μηχάνημα συντήρησης καθώς αυτά που διαθέτει αριθμούν τουλάχιστον τρεις δεκαετίες για τα οποία δεν προμηθεύεται και ανταλλακτικά για τη συντήρησή τους».
Προσλήψεις από το… 1985
Οι εργαζόμενοι ανέδειξαν και το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού επισημαίνοντας ότι «προσλήψεις εργαζομένων στον κλάδο Γραμμής έχουν να πραγματοποιηθούν από το 1985 με αποτέλεσμα, οι λίγοι που υπηρετούν ακόμη να είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης γεγονός που επιφέρει την απώλεια της τεχνογνωσίας όχι για εκτενή συντήρηση καθώς αυτό είναι αδύνατο, αλλά ούτε και για επίβλεψη καλής εκτέλεσης του έργου που παρέχουν οι ανάδοχοι. Ακόμη και στις λιγοστές προσλήψεις που ανακοινώνονται δεν προβλέπεται Προσωπικό Συντήρησης της υποδομής, προκειμένου να υπάρξει συνέχεια της τεχνογνωσίας».
Χωρίς κρατικά κονδύλια για την υποδομή
Η ανακοίνωση της ΠΟΣ κατέληγε:
«Όλα τα προηγούμενα χρόνια παρά το ότι εξαγγέλλονταν και πραγματοποιούνται νέα έργα δε δίνονται κονδύλια από το Κράτος για τη συντήρηση της υποδομής οδηγώντας την στην υφιστάμενη κακή κατάσταση. Σήμερα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης θα δοθεί στους ανάδοχους ένα ικανοποιητικό ποσό για να αναλάβουν τη συντήρηση.
Λόγω του ότι το ζήτημα αυτό βρίσκεται ακόμη στο επίπεδο των εξαγγελιών καθώς δεν έχει ακόμη κατατεθεί κανένα σχέδιο για το μοντέλο ΣΔΙΤ που θα προταθεί, ΕΜΕΙΣ τους ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να τεθεί σε κίνδυνο Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ των Σιδηροδρομικών Μεταφορών. »


Latest News

Σύρος – Blue Star: Τι συνέβη με το χάος των υπεράριθμων από Ικαρία – Πώς έφτασαν στον Πειραιά
Από το αδιαχώρητο στη Σύρο, στην έκτακτη δρομολόγηση του Blue Star Paros - Τι λένε οι επιβάτες από την Ικαρία

Πάπας Φραγκίσκος: Πού θα γίνει η ταφή του
Ο πάπας Φραγκίσκος θα ταφεί στη Βασιλική της Σάντα Μαρία Ματζόρε της Ρώμης και όχι στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό

O Πάπας Φραγκίσκος είχε επιλέξει το κονκλάβιο που θα εκλέξει τον διάδοχό του
Ο Πάπας Φραγκίσκος είχε επιλέξει καρδινάλιους που μοιράζονταν την ίδια κοσμοθεωρία και άλλους με κριτήριο τη γεωγραφική ποικιλομορφία του κονκλάβιου

Επιστρέφει ο δακτύλιος: Μονά - ζυγά από σήμερα στην Αθήνα
Ο δακτύλιος είχε σταματήσει για τις ημέρες του Πάσχα - Για ποιους δρόμους ισχύουν οι απαγορεύσεις

Αφρικανική σκόνη και 25άρια - Σε ποιες περιοχές θα βρέξει
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

BofA για δασμούς Τραμπ: Τι μπορεί να διαλύσει την αβεβαιότητα στις αγορές
Οι ανησυχίες των επενδυτών έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα - Τι λένε οι διαχειριστές κεφαλαίων της BofA

Εγκεφαλικό η αιτία θανάτου του Πάπα Φραγκίσκου – Η ανακοίνωση από το Βατικανό
Ο Πάπας Φραγκίσκος πέθανε από εγκεφαλικό επεισόδιο οδήγησε σε κώμα και μη αναστρέψιμη καρδιακή ανεπάρκεια, σύμφωνα με το Βατικανό – Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση

Πόσα άλλαξε ο πάπας Φραγκίσκος;
Ο Πάπας Φραγκίσκος αποτέλεσε έναν αρκετά ανοιχτόμυαλο ποντίφικα, ο οποίος άλλαξε πολλά στην καθολική εκκλησία, αλλά όχι όσα επιθυμούσε

Πούτιν: Η Ρωσία «θα αναλύσει» την πρόταση Ζελένσκι για διακοπή των επιθέσεων
Η Ρωσία, δια στόματος Βλαντίμιρ Πούτιν, ανακοίνωσε το τέλος της πασχαλινής εκεχειρίας – Άφησε «ανοιχτό παράθυρο» για διμερείς συνομιλίες σχετικά με την πρόταση Ζελένσκι

«Έπεσαν» οι υπογραφές για στρατηγική εταιρική σχέση της Ρωσίας με το Ιράν
Τι προβλέπει η συμφωνία στην οποία έφτασαν Ρωσία και Ιράν