
Καμιά φορά τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τις αρχές, μπορεί πραγματικά να κρύβουν τη δυσάρεστη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που συχνά περνά στα ψιλά, και έρχεται στο προσκήνιο μετά από θλιβερά γεγονότα.
Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε για μία ακόμα φορά την παλαιότητα και την αθλιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα χρονίζοντα προβλήματα και τα έργα που έμειναν στα χαρτιά, παρά τις υποσχέσεις, τα δισεκατομμύρια ευρώ και τα πρόστιμα και τις παραπομπές σε δικαστήρια από την Ευρώπη.
Στο Ευρωδικαστήριο τα ελληνικά τρένα – Σήμα κινδύνου από Κομισιόν 15 ημέρες πριν την τραγωδία
Δεν είναι τυχαίο ότι παρά το γεγονός ότι, το τρένο διαφημίζεται ως το πιο ασφαλές, το πιο πράσινο και το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν το προτιμούν, τόσο όσο οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, παρά το ότι η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές μέσω των σιδηροδρόμων, κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης.
Η γεωγραφική θέση
Ειδικότερα, στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη γεωγραφική θέση και πώς αυτή παίζει βασικό ρόλο στο μερίδιο των επιδόσεων των διεθνών μεταφορών.
Οι χώρες που κατέγραψαν τα υψηλότερα μερίδια διεθνών μεταφορών βρίσκονται στους βασικούς διαδρόμους της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο διεθνών μεταφορών στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών το 2021, με 99,2%. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε επίσης υψηλό μερίδιο των διεθνών μεταφορών με 83,9 %. Η Ολλανδία, η οποία βρίσκεται σε στρατηγική θέση στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, κατέγραψε μερίδιο των διεθνών μεταφορών 83,0 % στο σύνολο των tkm που πραγματοποιήθηκαν, κυρίως φορτώσεις (61,1 %).
Αντίθετα, χώρες με συγκεκριμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή νησιά) κατέγραψαν χαμηλότερο μερίδιο στις διεθνείς εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Μειωμένα ποσοστά στις εθνικές μεταφορές
H εικόνα είναι τελείως διαφορετική σε ό,τι αφορά τις εθνικές μεταφορές, σε ένα ακόμα στοιχείο ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται το δίκτυο, το οποίο αποτελεί συχνά μονόδρομο για τις διεθνείς μεταφορές.
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat, όσον αφορά τις εθνικές μεταφορές, τα υψηλότερα ποσοστά το 2021 παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (100 %), την Πορτογαλία (85,2 %), την Ισπανία (84,2 %), τη Ρουμανία (77,3 %), την Πολωνία (69,5 %), τη Φινλανδία (66,7 %), Σουηδία (61,6 %) και Γαλλία (61,2 %). Οι εθνικές μεταφορές ήταν επίσης σχετικά κυρίαρχες στην Τουρκία (88,2 %) και τη Νορβηγία (66,2 %). Από την άλλη πλευρά της κλίμακας, οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν 0,6 % στην Ελλάδα, 3,9 % στη Δανία, 5,9 % στη Λετονία και 7,5 % στις Κάτω Χώρες.
Η επιβατική κίνηση
Ανάλογα συμπεράσματα μπορεί να διεξάγει κανείς και από τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση μέσω τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στην περίπτωση της Ελλάδος υπάρχουν στοιχεία μόνο για εθνικές επιβατικές μεταφορές, καθώς εδώ και χρόνια είναι σχεδόν αδύνατα τα επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια απευθείας από τη χώρα
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που παρουσιάζουν τον τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε σχέση με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.
Σε επίπεδο ΕΕ, οι εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές αντιπροσώπευαν κατά μέσο όρο 11,7 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, αριθμός αυξημένος κατά 1,1 επιβάτες κατά κεφαλήν σε σύγκριση με το 2020.
Το Λουξεμβούργο και η Δανία είχαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2021, με 25,9 και 22,9 επιβάτες κατά κεφαλήν, αντίστοιχα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελβετία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που αναφέρθηκαν, με 38,7 επιβάτες κατά κεφαλήν. Για τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ, το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 16 και 11 επιβατών κατά κεφαλήν, για άλλες έξι, μεταξύ 10 και 5 επιβατών κατά κεφαλήν, και άλλες έξι χώρες είχαν ποσοστό μεταξύ 5 και 1 επιβατών κατά κεφαλήν. Η Ελλάδα κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό με 0,9 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, που ταξιδεύουν στο απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.


Latest News

Αυξήσεις έως 20% στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων - Τι ανακοίνωσε ο Δένδιας
Η μισθολογική μεταρρύθμιση θα υλοποιηθεί από την 1η Απριλίου μέχρι την 1η Οκτωβρίου - Τα παραδείγματα που έδωσε ο Νίκος Δένδιας

Αθώος δηλώνει με υπόμνημα ο Χρήστος Τριαντόπουλος
Ο Χρήστος Τριαντοπούλος, μεταξύ άλλων στο υπόμνημα που κατέθεσε αναφέρει πως είναι αθώος και ζητεί να κριθεί από την τακτική δικαιοσύνη

Σεισμό 7,7 Ρίχτερ στη Μιανμάρ «βλέπουν» οι ΗΠΑ – Συνεχείς οι ισχυροί μετασεισμοί
Μεγάλος σεισμός στη Μιανμάρ - Αισθητός και στην Μπανγκόγκ με τους τουρίστες να εγκαταλείπουν τα ξενοδοχεία

Συνελήφθη ο δικηγόρος του Εκρέμ Ιμάμογλου
Οι τουρκικές αρχές προχώρησαν στην σύλληψη του δικηγόρου του Εκρέμ Ιμάμογλου, τα ξημερώματα της Παρασκευής

Αλλάζει η ώρα την Κυριακή - Η επίσημη ανακοίνωση
Η αλλαγή ώρας από χειμερινή σε θερινή προβλέπεται στην οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της ΕΕ της 19ης Ιανουαρίου 2001

Ηλεκτροσόκ
Το σχέδιο της ΔΕΗ προβλέπει έναν χώρο mega data center 300 MW που σε δεύτερο χρόνο μπορεί να φτάσει το 1 GW

Βροχές και καταιγίδες την Παρασκευή - Μικρή πτώση της θερμοκρασίας
Άστατος θα είναι ο καιρός την Παρασκευή, με κατά τόπους βροχές και καταιγίδες, ενώ μικρή πτώση θα σημειώσει και η θερμοκρασία
![Ρωσία: Επιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ukraine-3-600x337.jpg)
Eπιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη, που καταλογίζουν στη Ρωσία [γράφημα]
Δυτικοί αξιωματούχοι έχουν κατηγορήσει τη Ρωσία και τους αντιπροσώπους της ότι διοργάνωσαν δεκάδες επιθέσεις και άλλα επεισόδια σε όλη την Ευρώπη μετά την εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Κόκκινο πανί οι δηλώσεις του Νίκου Τσάφου - Πυρ της αντιπολίτευσης
Κόκκινο πανί για την αντιπολίτευση ο Νίκος Τσάφος- Στο στόχαστρο δημόσιες αναφορές του περί ύπαρξης «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου

Γιατί η Southwest Airlines «στράβωσε» με την αντιστάθμιση κινδύνου στα καύσιμα
Η Southwest Airlines, μοναδική στον κλάδο των αερομεταφορών για τη συνεχιζόμενηδέσμευσή της στην αντιστάθμιση, λέει ότι το πρόγραμμα ήταν πολύ δαπανηρό