![Σιδηρόδρομοι: Στις απαρχαιωμένες ελληνικές ράγες κινείται το διεθνές εμπόριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/photo_2023-03-01_14-24-46.jpg)
Καμιά φορά τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τις αρχές, μπορεί πραγματικά να κρύβουν τη δυσάρεστη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που συχνά περνά στα ψιλά, και έρχεται στο προσκήνιο μετά από θλιβερά γεγονότα.
Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε για μία ακόμα φορά την παλαιότητα και την αθλιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα χρονίζοντα προβλήματα και τα έργα που έμειναν στα χαρτιά, παρά τις υποσχέσεις, τα δισεκατομμύρια ευρώ και τα πρόστιμα και τις παραπομπές σε δικαστήρια από την Ευρώπη.
Στο Ευρωδικαστήριο τα ελληνικά τρένα – Σήμα κινδύνου από Κομισιόν 15 ημέρες πριν την τραγωδία
Δεν είναι τυχαίο ότι παρά το γεγονός ότι, το τρένο διαφημίζεται ως το πιο ασφαλές, το πιο πράσινο και το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν το προτιμούν, τόσο όσο οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, παρά το ότι η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές μέσω των σιδηροδρόμων, κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης.
Η γεωγραφική θέση
Ειδικότερα, στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη γεωγραφική θέση και πώς αυτή παίζει βασικό ρόλο στο μερίδιο των επιδόσεων των διεθνών μεταφορών.
Οι χώρες που κατέγραψαν τα υψηλότερα μερίδια διεθνών μεταφορών βρίσκονται στους βασικούς διαδρόμους της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο διεθνών μεταφορών στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών το 2021, με 99,2%. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε επίσης υψηλό μερίδιο των διεθνών μεταφορών με 83,9 %. Η Ολλανδία, η οποία βρίσκεται σε στρατηγική θέση στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, κατέγραψε μερίδιο των διεθνών μεταφορών 83,0 % στο σύνολο των tkm που πραγματοποιήθηκαν, κυρίως φορτώσεις (61,1 %).
Αντίθετα, χώρες με συγκεκριμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή νησιά) κατέγραψαν χαμηλότερο μερίδιο στις διεθνείς εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/vosporos-treno.jpg)
Μειωμένα ποσοστά στις εθνικές μεταφορές
H εικόνα είναι τελείως διαφορετική σε ό,τι αφορά τις εθνικές μεταφορές, σε ένα ακόμα στοιχείο ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται το δίκτυο, το οποίο αποτελεί συχνά μονόδρομο για τις διεθνείς μεταφορές.
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat, όσον αφορά τις εθνικές μεταφορές, τα υψηλότερα ποσοστά το 2021 παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (100 %), την Πορτογαλία (85,2 %), την Ισπανία (84,2 %), τη Ρουμανία (77,3 %), την Πολωνία (69,5 %), τη Φινλανδία (66,7 %), Σουηδία (61,6 %) και Γαλλία (61,2 %). Οι εθνικές μεταφορές ήταν επίσης σχετικά κυρίαρχες στην Τουρκία (88,2 %) και τη Νορβηγία (66,2 %). Από την άλλη πλευρά της κλίμακας, οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν 0,6 % στην Ελλάδα, 3,9 % στη Δανία, 5,9 % στη Λετονία και 7,5 % στις Κάτω Χώρες.
Η επιβατική κίνηση
Ανάλογα συμπεράσματα μπορεί να διεξάγει κανείς και από τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση μέσω τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στην περίπτωση της Ελλάδος υπάρχουν στοιχεία μόνο για εθνικές επιβατικές μεταφορές, καθώς εδώ και χρόνια είναι σχεδόν αδύνατα τα επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια απευθείας από τη χώρα
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που παρουσιάζουν τον τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε σχέση με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.
Σε επίπεδο ΕΕ, οι εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές αντιπροσώπευαν κατά μέσο όρο 11,7 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, αριθμός αυξημένος κατά 1,1 επιβάτες κατά κεφαλήν σε σύγκριση με το 2020.
Το Λουξεμβούργο και η Δανία είχαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2021, με 25,9 και 22,9 επιβάτες κατά κεφαλήν, αντίστοιχα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελβετία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που αναφέρθηκαν, με 38,7 επιβάτες κατά κεφαλήν. Για τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ, το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 16 και 11 επιβατών κατά κεφαλήν, για άλλες έξι, μεταξύ 10 και 5 επιβατών κατά κεφαλήν, και άλλες έξι χώρες είχαν ποσοστό μεταξύ 5 και 1 επιβατών κατά κεφαλήν. Η Ελλάδα κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό με 0,9 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, που ταξιδεύουν στο απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Adecco: Αμείβονται τα πράσινα επαγγέλματα; – Αύξηση 18% στις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ergas-3-600x292-1.jpg)
Αμείβονται τα επαγγέλματα της πράσινης οικονομίας; - Έρευνα της Adecco [γραφήματα]
Ωφελημένα τα διευθυντικά στελέχη σε αυτές τις θέσεις δείχνει η έρευνα της Adecco - Μόλις στο 0,46% οι μισθολογικές αυξήσεις στις θέσεις χαμηλής ειδίκευσης
![Delta Airlines: Ανατροπή αεροσκάφους κατά την προσγείωσή του στον Καναδά – 8 τραυματίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/delta1-600x345.jpg)
Ανατροπή αεροσκάφους της Delta στον Καναδά, με 8 τραυματίες
Το αεροπορικό ατύχημα με αεροσκάφος της Delta Airlines έγινε στο διεθνές αεροδρόμιο Πίρσον του Τορόντο
![Ζελένσκι: Δεν θα αποδεχθούμε το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων ΗΠΑ-Ρωσίας αν δεν συμμετέχουμε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/zelenski-stratos-oukrania-in.gr_-600x384.jpg)
Ζελένσκι: Δεν θα αποδεχθούμε το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων ΗΠΑ-Ρωσίας αν δεν συμμετέχουμε
Ο Ζελένσκι, έπειτα από πρόσκληση του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, θα μεταβεί αύριο στην Άγκυρα
![Ευρωβαρόμετρο: Μέτρα από ΕΕ για κόστος διαβίωσης και θέσεις εργασίας ζητούν οι νέοι στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ermou-600x409.jpg)
Κόστος διαβίωσης και ανεργία απασχολούν τους νέους στην Ελλάδα [έρευνα]
Υπέρ της ΕΕ και όπως λειτουργεί αυτή τη στιγμή δήλωσε περίπου 1 στους 4 νέους στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο
![Καιρός: Σε δύο κύματα η «έντονη ψυχρή εισβολή» στην Ελλάδα – Δείτε γραφιστική απεικόνιση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/EE_DIONISOS_XIONIA-11-600x399.jpg)
Προ των πυλών η ψυχρή εισβολή - Θα έρθει σε δύο κύματα
Ο καιρός «αγριεύει» ακόμη περισσότερο τις επόμενες ώρες, με τον Θοδωρή Κολυδά να κάνει λόγο για δύο κύματα ψυχρής εισβολής
![Alter Ego Media: Πρεμιέρα για το αγγλόφωνο ενημερωτικό podcast «Explaining Greece»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Alter-Ego-Media-Group_LOGO-1-600x338.png)
Πρεμιέρα για το αγγλόφωνο ενημερωτικό podcast «Explaining Greece»
Το podcast «Explaining Greece» επιμελείται και παρουσιάζει η senior editor της αγγλόφωνης έκδοσης του ΒΗΜΑΤΟΣ, Moira Lavelle
![Ίλον Μασκ: Απαιτεί πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα φορολογουμένων και προκαλεί ανησυχία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-06-11T210046Z_1335884131_RC2FK1A1S7OG_RTRMADP_5_OPENAI-MUSK-600x400.jpg)
Η πρόσβαση σε δεδομένα που απαιτεί o Μασκ προκαλεί έντονη ανησυχία
Ο Ίλον Μασκ βρίσκεται ένα βήμα πριν την πρόσβαση σε ένα αυστηρά φυλασσόμενο σύστημα των ΗΠΑ
![Κικίλιας για σεισμούς: Θα δημιουργηθεί λιμάνι διαφυγής στη Σαντορίνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PAN_8427-1-1200x800-600x400.jpg)
Κικίλιας για σεισμούς: Θα δημιουργηθεί λιμάνι διαφυγής στη Σαντορίνη
«Οι κάτοικοι στη Σαντορίνη και τα γύρω νησιά, ξέρουν ότι αν γίνει μεγάλος σεισμός θα πρέπει να φύγουν από τις παραλιακές περιοχές και να ανέβουν ψηλότερα», σημείωσε ο κ. Κικίλιας.
![Σαντορίνη: Συνεχίζονται οι σεισμικές δονήσεις – «Μικροεξάρσεις και υφέσεις» βλέπει ο Παπαζάχος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/KTZ_7386-600x400.jpg)
Συνεχίζονται οι σεισμικές δονήσεις – Τι λέει ο Παπαζάχος
Συνεχείς είναι οι σεισμοί στην Σαντορίνη και στα άλλα νησιά των Κυκλάδων, ενώ τη δική τους άποψη δίνουν οι ειδικοί
![Ουκρανία: Την Τρίτη ξεκινούν οι συνομιλίες ΗΠΑ και Ρωσίας στο Ριάντ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2025-02-16T145808Z_1143928003_RC2ZOCAS0ZZ2_RTRMADP_5_UKRAINE-CRISIS-USA-DOCUMENT-600x404.jpg)
Την Τρίτη ξεκινούν οι συνομιλίες ΗΠΑ και Ρωσίας στο Ριάντ
Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι θα συμμετάσχουν στις συνομιλίες – Προς το παρόν δεν υπάρχει κανένα σημάδι ότι θα λάβει μέρος η Ουκρανία