Καμιά φορά τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τις αρχές, μπορεί πραγματικά να κρύβουν τη δυσάρεστη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που συχνά περνά στα ψιλά, και έρχεται στο προσκήνιο μετά από θλιβερά γεγονότα.
Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε για μία ακόμα φορά την παλαιότητα και την αθλιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα χρονίζοντα προβλήματα και τα έργα που έμειναν στα χαρτιά, παρά τις υποσχέσεις, τα δισεκατομμύρια ευρώ και τα πρόστιμα και τις παραπομπές σε δικαστήρια από την Ευρώπη.
Στο Ευρωδικαστήριο τα ελληνικά τρένα – Σήμα κινδύνου από Κομισιόν 15 ημέρες πριν την τραγωδία
Δεν είναι τυχαίο ότι παρά το γεγονός ότι, το τρένο διαφημίζεται ως το πιο ασφαλές, το πιο πράσινο και το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν το προτιμούν, τόσο όσο οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, παρά το ότι η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές μέσω των σιδηροδρόμων, κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης.
Η γεωγραφική θέση
Ειδικότερα, στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη γεωγραφική θέση και πώς αυτή παίζει βασικό ρόλο στο μερίδιο των επιδόσεων των διεθνών μεταφορών.
Οι χώρες που κατέγραψαν τα υψηλότερα μερίδια διεθνών μεταφορών βρίσκονται στους βασικούς διαδρόμους της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο διεθνών μεταφορών στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών το 2021, με 99,2%. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε επίσης υψηλό μερίδιο των διεθνών μεταφορών με 83,9 %. Η Ολλανδία, η οποία βρίσκεται σε στρατηγική θέση στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, κατέγραψε μερίδιο των διεθνών μεταφορών 83,0 % στο σύνολο των tkm που πραγματοποιήθηκαν, κυρίως φορτώσεις (61,1 %).
Αντίθετα, χώρες με συγκεκριμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή νησιά) κατέγραψαν χαμηλότερο μερίδιο στις διεθνείς εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Μειωμένα ποσοστά στις εθνικές μεταφορές
H εικόνα είναι τελείως διαφορετική σε ό,τι αφορά τις εθνικές μεταφορές, σε ένα ακόμα στοιχείο ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται το δίκτυο, το οποίο αποτελεί συχνά μονόδρομο για τις διεθνείς μεταφορές.
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat, όσον αφορά τις εθνικές μεταφορές, τα υψηλότερα ποσοστά το 2021 παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (100 %), την Πορτογαλία (85,2 %), την Ισπανία (84,2 %), τη Ρουμανία (77,3 %), την Πολωνία (69,5 %), τη Φινλανδία (66,7 %), Σουηδία (61,6 %) και Γαλλία (61,2 %). Οι εθνικές μεταφορές ήταν επίσης σχετικά κυρίαρχες στην Τουρκία (88,2 %) και τη Νορβηγία (66,2 %). Από την άλλη πλευρά της κλίμακας, οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν 0,6 % στην Ελλάδα, 3,9 % στη Δανία, 5,9 % στη Λετονία και 7,5 % στις Κάτω Χώρες.
Η επιβατική κίνηση
Ανάλογα συμπεράσματα μπορεί να διεξάγει κανείς και από τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση μέσω τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στην περίπτωση της Ελλάδος υπάρχουν στοιχεία μόνο για εθνικές επιβατικές μεταφορές, καθώς εδώ και χρόνια είναι σχεδόν αδύνατα τα επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια απευθείας από τη χώρα
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που παρουσιάζουν τον τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε σχέση με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.
Σε επίπεδο ΕΕ, οι εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές αντιπροσώπευαν κατά μέσο όρο 11,7 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, αριθμός αυξημένος κατά 1,1 επιβάτες κατά κεφαλήν σε σύγκριση με το 2020.
Το Λουξεμβούργο και η Δανία είχαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2021, με 25,9 και 22,9 επιβάτες κατά κεφαλήν, αντίστοιχα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελβετία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που αναφέρθηκαν, με 38,7 επιβάτες κατά κεφαλήν. Για τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ, το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 16 και 11 επιβατών κατά κεφαλήν, για άλλες έξι, μεταξύ 10 και 5 επιβατών κατά κεφαλήν, και άλλες έξι χώρες είχαν ποσοστό μεταξύ 5 και 1 επιβατών κατά κεφαλήν. Η Ελλάδα κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό με 0,9 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, που ταξιδεύουν στο απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Latest News
Καραμανλής: «Αδειάζει» Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά, δεν ενδιαφέρεται για ΠτΔ
Ο Κώστας Καραμανλής διεμήνυσε ότι «η διαφορετική ανάγνωση ακόμα και η έντονη κριτική δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με πειθαρχικά μέτρα»
Σε Αθήνα και Άγκυρα ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε
Ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε θα μεταβεί στην Αθήνα, ενώ μια μέρα νωρίτερα θα ταξιδέψει στην Άγκυρα. Με ποιους θα πραγματοποιήσει συναντήσεις
Ελαφρύνσεις στα δημοτικά τέλη για ευάλωτους πολίτες, σχεδιάζει ο Δήμος Αθηναίων
Παράλληλα, η δημοτική Αρχή θα προχωρήσει σε μικρές αυξήσεις στα τέλη για την κατάληψη δημόσιου χώρου και για τη διαφήμιση
Αποκαθίσταται η πολυκατοικία στους Αμπελοκήπους μετά την έκρηξη βόμβας - Η δωρεά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Με ιδιωτική δωρεά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η αποκατάσταση του κτιρίου που βρίσκεται στους Αμπελοκήπους - Τι ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης
Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη 41 νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
Ο ΟΑΣΘ θα δρομολογεί από την 1η Ιανουαρίου, σε καθημερινή βάση, 151 καινούρια λεωφορεία, αριθμός που αποτελεί το 50% του στόλου του
Βιβλίο: «Η Πολιτική Οικονομία της Αξιολόγησης στην Ελλάδα»
Το βιβλίο επιμελήθηκαν οι Παναγιώτης Ε. Πετράκης, Παρασκευή Β. Μπουφούνου, Παντελής Χ. Κωστής.
Ισχυρές τραπεζικές πιέσεις στο ΧΑ, αναιρείται και πάλι το θετικό σενάριο
To κλίμα στο χρηματιστήριο Αθηνών έχει αλλάξει άρδην και αυτή την ώρα τπαλεύει να κρατήσει ακόμη και τις 1.390 μονάδες
Στο «κόκκινο» το δημογραφικό στη Ρωσία - Καλεί... μετανάστες για να αναπτυχθεί
Η Ρωσία υιοθέτησε στις 12 Νοεμβρίου νόμο που απαγορεύει την προώθηση ενός τρόπου ζωής χωρίς παιδιά, ως απάντηση στο δημογραφικό
Ο «χορός» των υποψήφιων καγκελάριων και τα στραβοπατήματα του Όλαφ Σολτς
Εσωκομματική φαγωμάρα και δημοσκοπική καθίζηση για τον καγκελάριο Σολτς και τους κυβερνώντες Σοσιαλδημοκράτες στη Γερμανία
Ουκρανία: Ρωσία και ΗΠΑ μάχονται για το πλεονέκτημα ενόψει της επιστροφής του Ντόναλντ Τραμπ
Μάχη χαρακωμάτων στο έδαφος και για το τραπέζι ενδεχόμενων συνομιλιών για την Ουκρανία - Πόσο πραγματική είναι η πυρηνική απειλή του Βλαντίμιρ Πούτιν