Τη διαδρομή της μοιραίας αμαξοστοιχίας Intercity 62 από την Αθήνα ως τα Τέμπη, όπου και συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία που κατερχόταν από τη Θεσσαλονίκη, αποτυπώνεται στο παρακάτω γράφημα.

Η IC62 αναχώρησε από την Αθήνα στις 19:22 με 431 επιβαίνοντες και τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στο σταθμό της Λάρισας αποβιβάστηκαν 81 άτομα και η αμαξοστοιχία συνέχισε την πορεία της με 350 επιβάτες.

Αργά το βράδυ της Τρίτης, μια εμπορική αμαξοστοιχία αναχώρησε από τη Θεσσαλονίκη κινούμενη προς τον νότο. Λίγο πριν τη σήραγγα των Τεμπών, τα δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται με υψηλές ταχύτητες σε μονή τροχιά, με αντίθετες κατευθύνσεις. Συγκρούστηκαν μετωπικά λίγα χιλιόμετρα βορείως της Λάρισας.

Σημειώνεται ότι καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, χθες, ένα κομμένο καλώδιο ηλεκτροδότησης στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου – το οποίο μάλιστα έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία γεμάτη επιβάτες – οι συνθήκες στο ταλαιπωρημένο και υποσυντηρημένο σιδηροδρομικό δίκτυο έγιναν πιο δύσκολες, με αποτέλεσμα να προκληθούν επάλληλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Η Hellenic Train είχε μάλιστα ενημερώσει μέσω Telegram ότι το IC62 αναχώρησε με 48 λεπτά καθυστέρηση από τον Παλαιοφάρσαλο.

Τα προβλήματα του δικτύου

Όπως σημείωνε ο ΟΤ το πρωί της Τετάρτης, τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας δεν είναι σημερινά. Η απαξίωση των περασμένων 15 ετών, τα «αιώνια» έργα εκσυγχρονισμού που ακόμα δεν έχουν τελειώσει, η έλλειψη πόρων με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει βαριά συντήρηση του δικτύου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Όσο δε τα προβλήματα δεν λύνονται, τόσο το δίκτυο καταρρέει, με τα αποτελέσματα να καθρεφτίζονται στις καθημερινές καθυστερήσεις, τα ακινητοποιημένα τρένα, τις βλάβες, τα χαμένα δρομολόγια.

Το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί κενά ασφαλείας, οδηγώντας σε βραδυπορίες και συμβατικές – παρωχημένες μεθόδους λειτουργίας, όπως η ενημέρωση μέσω τηλεγραφήματος, που επαφίενται στη μεγάλη εμπειρία των μηχανοδηγών. Ενώ τα προβλήματα στα κλειδιά και η έλλειψη κλειδούχων, έχουν ως αποτέλεσμα την αναγκαστική λειτουργία παρακαμπτήριων στο δίκτυο, εκτός από τις περιπτώσεις που δυστυχώς εξελίσσονται σε μοιραίο παίκτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα