
Στα τραγικά λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια.
«Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε», είπε αρχικά μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Γενηδούνιας.
Σοκαριστικά βίντεο και φωτογραφίες από τον τόπο της τραγωδίας
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις ευθύνες που θα πρέπει να αναζητηθούν για την ενημέρωση των μηχανοδηγών. Συγκεκριμένα όσον αφορά το ζήτημα του κεντρικού ηλεκτρονικού ελέγχου ο κ. Γενηδούνιας υπογράμμισε ότι δεν λειτουργεί τίποτα και όλα γίνονται χειροκίνητα.
«Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual σε όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και στο σημείο αυτό», είπε ακόμα τονίζοντας ότι ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν.
«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι οδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους», πρόσθεσε.
«Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει.
«Δηλαδή στην Αθήνα λέει «θα πάτε μέχρι το Μενίδι. Στο Μενίδι θα πάτε μέχρι τα Κιούρκα». Αυτό γίνεται περίπου σε 15 σημεία στη διαδρομή από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα, τηλεδοιήκησης, φωτοσήμανσης. Δεν λειτουργεί τίποτα», συμπλήρωσε.
«Τα συστήματα υπήρχαν, πλέον δεν λειτουργούν και οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν από τους αρμόδιους, εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε» πρόσθεσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ.
«Οι μηχανοδηγοί παίρνουν εντολές και όπου μας πηγαίνουν, πηγαίνουμε κι αυτή τη στιγμή βρέθηκαν δύο τρένα στην ίδια γραμμή, το ένα κατέβαινε, το άλλο ανέβαινε», συμπλήρωσε.
Διπλή γραμμή στο δίκτυο
Όπως υπογράμμισε ο κ. Γενηδούνιας η γραμμή στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, συνεπώς δεν θα έπρεπε να βρεθούν τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή και στην ίδια κατεύθυνση και δεν θα έπρεπε να συναντηθούν πουθενά κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
«Η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις που κατευθύνουν τα τρένα. Είναι αδιανόητο. Δεν λειτουργούν τα συστήματα και οι ενδείξεις. Όλα λειτουργούν χειροκίνητα και εμπειρικά», κατέληξε.
Το χρονικό της τραγωδίας
Η τραγωδία συνέβη λίγο μετά τις 23:00 όταν εμπορικό τρένο με προορισμό από Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα συγκρούστηκε μετωπικά με την αμαξοστοιχία IC 62 της Hellenic Train που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με τουλάχιστον 350 επιβάτες.
Τα αίτια του δυστυχήματος είναι προς το παρόν άγνωστα ωστόσο εικάζεται πως οφείλεται σε λανθασμένη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στον κόμβο της Λάρισας, καθώς τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ μετά τον σταθμό της Λάρισας, η επιβατική αμαξοστοιχία αντί να παραμείνει στην άνοδο μπήκε στην κάθοδο με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το ίδιο τρένο με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση.
Από τη σφοδρή σύγκρουση έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 32 άνθρωποι, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες.


Latest News

Διαταγή Τραμπ για επιθέσεις εναντίον των Χούθι στην Υεμένη - «Ο χρόνος σας τελείωσε»
Για τουλάχιστον εννιά νεκρούς αμάχους κάνει λόγο το υπουργείο Υγείας των Χούθι – Μήνυμα του Ντόναλντ Τραμπ και προς το Ιράν

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

Ζελένσκι: Ο Πούτιν λέει ψέματα για την «περίπλοκη εκεχειρία»
Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι μίλησε με τους Ευρωπαίους ηγέτες που συγκεντρώθηκαν με πρωτοβουλία της Βρετανίας

Το Ινστιτούτο για τη Μελέτη του Πολέμου δεν βρήκε αποδείξεις για περικύκλωση Ουκρανών στρατιωτών στο Κουρσκ
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν έχει ζητήσει την παράδοση των Ουκρανών στρατιωτών στο Κουρσκ, ενώ δεσμεύτηκε ότι, αν το κάνουν, θα τους χαρίσει τη ζωή.

Οι 6 πυλώνες της πολιτικής Παπασταύρου για την ενέργεια και το περιβάλλον
Ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου στη διάρκεια παραλαβής των αρμοδιοτήτων του τόνισε τη σημασία της ενέργειας στα εθνικά ζητήματα

Βρετανία: Τι είπε στην τηλεδιάσκεψη 26 ηγετών για την Ουκρανία, o Κιρ Στάρμερ
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας σχοινοβατεί ανάμεσα στον ιστορικό υπερατλαντικό σύμμαχο και το φιλο-ουκρανικό πνεύμα που κυριαρχεί μεταξύ των Ευρωπαίων ηγετών.

Φιντάν: Αν προσφέρουμε στην ασφάλεια της Ευρώπης θα ζητήσουμε ανταλλάγματα
«Οι σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ένας τομέας που πρέπει να επανεξετάζεται καθημερινά», είπε ο Χακάν Φιντάν

Τραμπ: Απειλές σε πολιτικούς, εισαγγελείς και δημοσιογράφους σε ομιλία του στο υπουργείο Δικαιοσύνης
Ο Ντόναλντ Τραμπ απειλεί τους αντιπάλους του με φυλάκιση σε ομιλία του στο υπουργείο Δικαιοσύνης

Δέσμευση Δήμα για «στοχοπροσήλωση, αποτελεσματικότητα και σεμνότητα» στο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών
Τι δήλωσαν οι Χρίστος Δήμας και Κωνσταντίνος Κυρανάκης κατά την παράδοση – παραλαβή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Μαρινάκης: Εξαιρετικά σημαντική η αναβάθμιση από τη Moody's
«Η κυβέρνηση έχει στόχο να μεταφέρει αυτή την επιτυχία στις ζωές των πολιτών, δημιουργώντας δουλειές και αυξάνοντας τους μισθούς», τόνισε ο Παύλος Μαρινάκης.