
Στα τραγικά λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια.
«Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε», είπε αρχικά μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Γενηδούνιας.
Σοκαριστικά βίντεο και φωτογραφίες από τον τόπο της τραγωδίας
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις ευθύνες που θα πρέπει να αναζητηθούν για την ενημέρωση των μηχανοδηγών. Συγκεκριμένα όσον αφορά το ζήτημα του κεντρικού ηλεκτρονικού ελέγχου ο κ. Γενηδούνιας υπογράμμισε ότι δεν λειτουργεί τίποτα και όλα γίνονται χειροκίνητα.
«Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual σε όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και στο σημείο αυτό», είπε ακόμα τονίζοντας ότι ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν.
«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι οδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους», πρόσθεσε.
«Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει.
«Δηλαδή στην Αθήνα λέει «θα πάτε μέχρι το Μενίδι. Στο Μενίδι θα πάτε μέχρι τα Κιούρκα». Αυτό γίνεται περίπου σε 15 σημεία στη διαδρομή από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα, τηλεδοιήκησης, φωτοσήμανσης. Δεν λειτουργεί τίποτα», συμπλήρωσε.
«Τα συστήματα υπήρχαν, πλέον δεν λειτουργούν και οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν από τους αρμόδιους, εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε» πρόσθεσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ.
«Οι μηχανοδηγοί παίρνουν εντολές και όπου μας πηγαίνουν, πηγαίνουμε κι αυτή τη στιγμή βρέθηκαν δύο τρένα στην ίδια γραμμή, το ένα κατέβαινε, το άλλο ανέβαινε», συμπλήρωσε.
Διπλή γραμμή στο δίκτυο
Όπως υπογράμμισε ο κ. Γενηδούνιας η γραμμή στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, συνεπώς δεν θα έπρεπε να βρεθούν τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή και στην ίδια κατεύθυνση και δεν θα έπρεπε να συναντηθούν πουθενά κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
«Η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις που κατευθύνουν τα τρένα. Είναι αδιανόητο. Δεν λειτουργούν τα συστήματα και οι ενδείξεις. Όλα λειτουργούν χειροκίνητα και εμπειρικά», κατέληξε.
Το χρονικό της τραγωδίας
Η τραγωδία συνέβη λίγο μετά τις 23:00 όταν εμπορικό τρένο με προορισμό από Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα συγκρούστηκε μετωπικά με την αμαξοστοιχία IC 62 της Hellenic Train που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με τουλάχιστον 350 επιβάτες.
Τα αίτια του δυστυχήματος είναι προς το παρόν άγνωστα ωστόσο εικάζεται πως οφείλεται σε λανθασμένη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στον κόμβο της Λάρισας, καθώς τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ μετά τον σταθμό της Λάρισας, η επιβατική αμαξοστοιχία αντί να παραμείνει στην άνοδο μπήκε στην κάθοδο με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το ίδιο τρένο με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση.
Από τη σφοδρή σύγκρουση έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 32 άνθρωποι, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες.


Latest News

Νέο μπλακ άουτ στην Κούβα
Συνεχίζεται το μπλακ άουτ στην Κούβα 24 ώρες μετά την ενεργειακή κατάρρευση

Τα πρώτα σύννεφα κοινωνικής δυσαρέσκειας για τον Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του NBC
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στη δημοσκόπηση, το 54%, αποδοκίμασε τους χειρισμούς του Τραμπ στην οικονομία,

ΗΠΑ: Φονικοί ανεμοστρόβιλοι σαρώνουν τις νότιες και μεσοδυτικές πολιτείες
Καταστροφικοί ανεμοστρόβιλοι και τις καταιγίδες πλήττουν αρκετές νοτιοανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ.

Βόρεια Μακεδονία: Στην Ελλάδα 18 εγκαυματίες από την τραγωδία σε νυχτερινό κέντρο
Τη νοσηλεία όλων των εγκαυματιών από τη Βόρεια Μακεδονία που ζητήθηκε από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό πολιτικής προστασίας ανέλαβε η Ελλάδα

Παραιτήθηκε ο Αρίστος Δοξιάδης
Την παραίτησή του από τη θέση του υφυπουργού Έρευνας και Καινοτομίας του υπουργείου Ανάπτυξης ανακοίνωσε με ανάρτησή του ο Αρίστος Δοξιάδης

Η Ουκρανία χάνει τη μεγαλύτερη πόλη που είχε καταλάβει στο έδαφος της Ρωσίας
Στη Σούτζα του Κουρσκ διεξήχθη μια από τις πιο σκληρές μάχες στον πόλεμο μεταξύ Ρωράις - Ουκρανίας που διαρκεί περισσότερο από τρία χρόνια

Ραγδαία μεταβολή του καιρού, «βουτιά» υδραργύρου – Πότε θα χιονίσει στην Αττική
Από τους 30 βαθμούς ο υδράργυρος θα κατρακυλήσει κάτω από τους 5 βαθμούς Κελσίου σε πολλές περιοχές της χώρας – Πότε αλλάζει ο καιρός

Ο Ερντογάν ζητά από Τραμπ F-16, F-35 και τερματισμό των κυρώσεων στην Τουρκία
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μίλησε τηλεφωνικά με τον Ντόναλντ Τραμπ για την Ουκρανία, την Συρία και τις επιδιώξεις της Άγκυρας

Βαλκάνια, ξανά μια «τέλεια πυριτιδαποθήκη»;
Από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και τη Σερβία, έως τη Ρουμανία, στα Βαλκάνια δημιουργείται ένα εκρηκτικό μείγμα πολιτικής αστάθειας και έξαρσης του εθνικισμού

Αντίστροφη μέτρηση για τη θερινή ώρα - Πότε γυρνάμε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά
Την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου η θερινή ώρα διαδέχεται τη χειμερινή «κλέβοντας» λίγη από τη βραδινή μας ξεκούραση