Μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, όπως σημειώνει και το ΣΕΠΕ, δημιουργείται πέριξ της ηλεκτροκίνησης, με τη φόρτιση των EVs (Electric Vehicles) να αποκτά κρίσιμη μάζα σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Juniper Research, τα έσοδα από τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεπεράσουν τα $300 δισ. παγκοσμίως μέχρι το 2027.
Τα αντίστοιχα έσοδα κατά το 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα επίπεδα των 66 δισ. δολάρια, όπως προβλέπει η έκθεση “EV Charging: Key Opportunities, Regional Analysis & Market Forecasts 2023-2027” της εταιρείας. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των αναλυτών, σήμερα η παγκόσμια αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι κατακερματισμένη, γεγονός που περιορίζει σημαντικά την περαιτέρω υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.
Ηλεκτρικά IX: Αύξηση πωλήσεων με σύμμαχο την επιδότηση
Οι φορτιστές βρίσκονται στη συντριπτική τους πλειονότητα σε αστικές περιοχές, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για τους επίδοξους αγοραστές ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αυτό συνδυάζεται με τη δυσκολία πρόσβασης σε σημεία φόρτισης μέσω διαφορετικών εφαρμογών και καρτών, καθώς και με την έλλειψη προτύπων για τη φόρτιση των οχημάτων με τον ίδιο ρυθμό.
«Ως εκ τούτου, τα δίκτυα φόρτισης EVs πρέπει να απλοποιήσουν την πρόσβαση και να συνεργαστούν με τις τοπικές αρχές για τη διάθεση φορτιστών σε ευρύτερο φάσμα τοποθεσιών, διαφορετικά η αγορά EV θα δυσκολευτεί να επιταχυνθεί», αναφέρει η Juniper Research.
Οι παίκτες της αγοράς
Η έρευνα αξιολόγησε τους κορυφαίους παίκτες στην αγορά φόρτισης EVs και τους αξιολόγησε με βάση μια σειρά κριτηρίων, όπως το βάθος και το εύρος των προσφορών, την καινοτομία και τις μελλοντικές προοπτικές. Η αξιολόγηση της εταιρείας ανέδειξε στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης τις εταιρείες: 1. Siemens, 2. ChargePoint και 3. ΑΒΒ. «Η Siemens στοχεύει, επί του παρόντος, κυρίως, στη φόρτιση των οχημάτων των δημόσιων συγκοινωνιών και στους επαγγελματικούς στόλους EVs. Οι ανταγωνιστικοί προμηθευτές πρέπει να διαφοροποιήσουν το χαρτοφυλάκιό τους μακριά από οικιακούς και δημόσιους φορτιστές και να αρχίσουν να στοχεύουν εναλλακτικά τμήματα της αγοράς υψηλής ανάπτυξης για να μεγιστοποιήσουν το μερίδιο αγοράς τους», σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Η έρευνα προβλέπει, επίσης, ότι μέχρι το 2027, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων με plug-in θα ξεπεράσει τα 137 εκατ. παγκοσμίως, από 49 εκατ. το 2023. “Καθώς η υιοθέτηση αυξάνεται, οι προμηθευτές, που χρεώνουν, πρέπει να διαφοροποιήσουν τις υπηρεσίες τους σε μια εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τους προμηθευτές να στοχεύουν τους καταναλωτές όσο το δυνατόν νωρίτερα για να χτίσουν την αφοσίωση στο brand”, σχολιάζει η ίδια μελέτη.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Η Ευρώπη κάνει βήματα – τουλάχιστον σε θεσμικό επίπεδο – για την ενίσχυση των δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων πανευρωπαϊκά. Σύμφωνα με σχετικό κείμενο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο έχει εγκριθεί, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της Ε.Ε. έως το 2026. Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά μόνο στα κεντρικά διευρωπαϊκά δίκτυα και με πιο ισχυρούς σταθμούς. Θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, τα νησιά και τους δρόμους με ελάχιστη κυκλοφορία.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»