
Μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, όπως σημειώνει και το ΣΕΠΕ, δημιουργείται πέριξ της ηλεκτροκίνησης, με τη φόρτιση των EVs (Electric Vehicles) να αποκτά κρίσιμη μάζα σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Juniper Research, τα έσοδα από τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεπεράσουν τα $300 δισ. παγκοσμίως μέχρι το 2027.
Τα αντίστοιχα έσοδα κατά το 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα επίπεδα των 66 δισ. δολάρια, όπως προβλέπει η έκθεση “EV Charging: Key Opportunities, Regional Analysis & Market Forecasts 2023-2027” της εταιρείας. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των αναλυτών, σήμερα η παγκόσμια αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι κατακερματισμένη, γεγονός που περιορίζει σημαντικά την περαιτέρω υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.
Ηλεκτρικά IX: Αύξηση πωλήσεων με σύμμαχο την επιδότηση
Οι φορτιστές βρίσκονται στη συντριπτική τους πλειονότητα σε αστικές περιοχές, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για τους επίδοξους αγοραστές ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αυτό συνδυάζεται με τη δυσκολία πρόσβασης σε σημεία φόρτισης μέσω διαφορετικών εφαρμογών και καρτών, καθώς και με την έλλειψη προτύπων για τη φόρτιση των οχημάτων με τον ίδιο ρυθμό.
«Ως εκ τούτου, τα δίκτυα φόρτισης EVs πρέπει να απλοποιήσουν την πρόσβαση και να συνεργαστούν με τις τοπικές αρχές για τη διάθεση φορτιστών σε ευρύτερο φάσμα τοποθεσιών, διαφορετικά η αγορά EV θα δυσκολευτεί να επιταχυνθεί», αναφέρει η Juniper Research.
Οι παίκτες της αγοράς
Η έρευνα αξιολόγησε τους κορυφαίους παίκτες στην αγορά φόρτισης EVs και τους αξιολόγησε με βάση μια σειρά κριτηρίων, όπως το βάθος και το εύρος των προσφορών, την καινοτομία και τις μελλοντικές προοπτικές. Η αξιολόγηση της εταιρείας ανέδειξε στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης τις εταιρείες: 1. Siemens, 2. ChargePoint και 3. ΑΒΒ. «Η Siemens στοχεύει, επί του παρόντος, κυρίως, στη φόρτιση των οχημάτων των δημόσιων συγκοινωνιών και στους επαγγελματικούς στόλους EVs. Οι ανταγωνιστικοί προμηθευτές πρέπει να διαφοροποιήσουν το χαρτοφυλάκιό τους μακριά από οικιακούς και δημόσιους φορτιστές και να αρχίσουν να στοχεύουν εναλλακτικά τμήματα της αγοράς υψηλής ανάπτυξης για να μεγιστοποιήσουν το μερίδιο αγοράς τους», σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Η έρευνα προβλέπει, επίσης, ότι μέχρι το 2027, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων με plug-in θα ξεπεράσει τα 137 εκατ. παγκοσμίως, από 49 εκατ. το 2023. “Καθώς η υιοθέτηση αυξάνεται, οι προμηθευτές, που χρεώνουν, πρέπει να διαφοροποιήσουν τις υπηρεσίες τους σε μια εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τους προμηθευτές να στοχεύουν τους καταναλωτές όσο το δυνατόν νωρίτερα για να χτίσουν την αφοσίωση στο brand”, σχολιάζει η ίδια μελέτη.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Η Ευρώπη κάνει βήματα – τουλάχιστον σε θεσμικό επίπεδο – για την ενίσχυση των δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων πανευρωπαϊκά. Σύμφωνα με σχετικό κείμενο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο έχει εγκριθεί, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της Ε.Ε. έως το 2026. Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά μόνο στα κεντρικά διευρωπαϊκά δίκτυα και με πιο ισχυρούς σταθμούς. Θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, τα νησιά και τους δρόμους με ελάχιστη κυκλοφορία.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X