«O ρόλος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων αφορά στην εποπτεία της τήρησης των διαδικασιών με βάση τα υφιστάμενα συστήματα και τις υποδομές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή», υποστήριξε η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, πρόεδρος της ΡΑΣ μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ με αφορμή την φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Αναφερόμενη στην ετήσια έκθεση ασφαλείας που εκδίδει κάθε χρόνο η ΡΑΣ, η κα Τσιαπαρίκου σημείωσε:
«Εκδίδουμε έκθεση ασφάλειας κάθε χρόνο είναι όλα δημοσιοποιημένα. Τι κάνουμε εμείς; Κάνουμε κάθε χρόνο ένα σχέδιο εποπτείας. Αν τηρούνται οι διαδικασίες σωστά, εντοπίζοντας τους πιθανούς κινδύνους, που θεωρούμε από διάφορες πηγές ότι προκύπτουν. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό αφορά ένα τεράστιο έργο, το οποίο και εμείς, με βάση το υφιστάμενο προσωπικό, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι 4 άτομα στη Διεύθυνση Ασφάλειας που έχουμε, επικεντρωνόταν δειγματοληπτικά εκεί που θεωρούμε κάθε φορά ότι πιθανόν να προκύψουν κίνδυνοι».
Τέμπη: Προθεσμία για το Σάββατο πήρε ο σταθμάρχης – Βαρύ κατηγορητήριο
Πολλές και διαφορετικές αρμοδιότητες
Η κα Τσιαπαρίκου, εξήγησε πως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι ένας ρυθμιστικός φορέας με πολλές και διαφορετικές αρμοδιότητες. «Από τη ρύθμιση της αγοράς και τον ανταγωνισμό, τα δικαιώματα των επιβατών και την Εθνική Αρχή Ασφάλειας. Αυτό όμως, δεν σημαίνει αυτό που καταλαβαίνετε από τον τίτλο. Αφορά την εποπτεία της τήρησης των διαδικασιών με βάση τα υφιστάμενα συστήματα και τις υποδομές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή», υποστήριξε.
Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου μίλησε πιο συγκεκριμένα για την αρμοδιότητά της στην ρυθμιστική αυτή Αρχή, η οποία είναι και ανεξάρτητη. Όπως είπε: «Πρέπει να τηρούμε, να βλέπουμε ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής τηρεί αυτά που περιγράφονται στο σχέδιο διαχείρισης ασφάλειας του, με βάση τα υφιστάμενα συστήματα. Δηλαδή, “ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται στη συγκεκριμένη περίπτωση”; Ο σταθμάρχης δίνει εντολή στον μηχανοδηγό με τον τάδε τρόπο. Δεν εξετάζουμε κάτι άλλο. Γνωμοδοτικά, συμβουλευτικά σε τοποθετήσεις μας δημόσιες ή σε προτάσεις μας προς τους φορείς, μπορούμε να πούμε ότι “βεβαίως πρέπει να αυτοματοποιηθούν τα συστήματα και να ολοκληρωθούν τα έργα και οι εργολαβίες που είναι σε εξέλιξη”.
«Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου»
Ανέφερε επίσης πως δεν είναι εκείνοι υπεύθυνοι για την κατάσταση του δικτύου. «Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου. Το επισημαίνουμε συνεχώς και σε δημόσιες και σε υπηρεσιακές παρεμβάσεις μας, ότι οφείλουν να συντηρούν το δίκτυο, αλλά μέχρι εκεί. Εμείς δεν ελέγχουμε αυτό το πράγμα. Ελέγχουμε αν τηρούν τη διαδικασία η οποία καταρτίζεται από τον κάθε φορέα και μας κοινοποιείται. Όταν δεν τηρούνται, τους το κάνουμε γνωστό και υποχρεούνται να διορθώσουν άμεσα την ενέργειά τους σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ανάλογα φυσικά με την επικινδυνότητα της παράλειψης ή της παραβίασης, εμείς έχουμε το δικαίωμα να υποβάλλουμε κάποια διοικητικά πρόστιμα», εξηγεί.
Έχουν μάλιστα επιβάλλει τέτοια πρόστιμα. Όπως δήλωσε: «Το τελευταίο ήταν τον Ιανουάριο που επιβάλαμε 33.000 ευρώ, για τη μη ορθή εφαρμογή της τήρησης των πιστοποιητικών μηχανοδηγών. Βρήκαμε μηχανοδηγό χωρίς πιστοποιητικό στην συγκεκριμένη υποδομή».
Τι είναι το πιστοποιητικών μηχανοδηγών;
Εξηγώντας τι είναι το πιστοποιητικό, το οποίο και πρέπει να κατέχει ένας μηχανοδηγός, είπε ότι: «Ο κάθε μηχανοδηγός πρέπει να κατέχει ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά από εγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από εμάς. Και αφού περάσει την εκπαίδευση, δίνει εξετάσεις, οι οποίες διοργανώνονται από εμάς, με τράπεζα θεμάτων, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές και είναι αδιάβλητες, αφού βγει η ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά εκπαιδεύεται στο συγκεκριμένο τροχαίο υλικό που θα οδηγήσει και στο συγκεκριμένο τμήμα της υποδομής – από την εταιρεία (πχ Hellenic Train) – η οποία το εκδίδει και το πιστοποιητικό ασφάλειας είναι μετά η εξειδίκευση της εκπαίδευσής του».
Ωστόσο, πρόσθεσε πως: «Οι εκπαιδευτές των σταθμαρχών, δεν είναι το ίδιο με των μηχανοδηγών. Εμείς υποχρεούμαστε να είναι ρυθμισμένο το επάγγελμα του μηχανοδηγού, δηλαδή υποχρεούμαστε να εποπτεύουμε όλη την εκπαίδευσή τους, το πρόγραμμα εκπαίδευσης, τις εξετάσεις όλα. Όλα τα άλλα κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας εκπαιδεύονται απευθείας από τον ΟΣΕ. Ο οποίος εκδίδει και τα πιστοποιητικά τους».
Αυτεπάγγελτος έλεγχος για τα Τέμπη
Για την υπόθεση των Τεμπών δήλωσε ότι: «Από χθες πήραμε απόφαση για αυτεπάγγελτο έλεγχο για να δούμε αν τηρήθηκαν οι διαδικασίες. Έχει αποσταλεί έγγραφο εντός 48 ωρών. Θα συλλέξουμε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα που θα χρειαστούν στον έλεγχο. Και θα προχωρήσουμε. Μάλιστα, σήμερα θα βγάλουμε και δελτίο τύπου και θα προχωρήσουμε και σε άλλον αυτεπάγγελτο έλεγχο. Σήμερα πάλι σε σχέση με την ενημέρωση των επιβατών για τα δικαιώματά τους από δω και στο εξής».
Latest News
Τέσσερις στους πέντε πολίτες απορρίπτουν τον Μακρόν - Τι δείχνει έρευνα
Για πρώτη φορά από το 2017 η δημοτικότητα του γάλλου προέδρου πέφτει κάτω από από το 20% - Ανάλογη η απόρριψη και για τον νεοδιορισμένο πρωθυπουργό Μπαϊρού
Δημόσιοι Υπάλληλοι: Έρχεται νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του πειθαρχικού συστήματος
Παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο από τον υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο και την υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη
Ένοχος για κακουργήματα αλλα χωρίς ποινή ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ
«Απόλυση χωρίς όρους» για τον Τράμπ - Ο δικαστής Χουάν Μέρτσαν αρνήθηκε να καταδικάσει τον εκλεγμένο πρόεδρο σε ποινή φυλάκισης ή να του επιβάλει πρόστιμο,
Επικήρυξη Μαδούρο από ΗΠΑ με 25 εκατ. - Νέες κυρώσεις σε αξιωματούχους της Βενεζουέλας
Η επανεκλογή του προέδρου της Βενεζουέλας, Νικολάς Μαδούρο, έχει αφισβητηθεί έντονα από την αντιπολίτευση της χώρας
Υπουργικό Συμβούλιο: Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα δανεισμού και διαχείρισης δημοσίου χρέους
Τι συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Μητσοτάκης: Έρχεται νόμος για τα κρυπτονομίσματα
Τι είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρώτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου για το 2025
Η εισήγηση του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο
Το πρώτο υπουργικό συμβούλιο του 2025
Γερμανικός Τύπος για Μασκ – Βάιντελ: «Συζήτηση χωρίς αντίλογο»
Από τον «κομμουνιστή Χίτλερ» ως τον αποικισμό του διαστήματος ο Μασκ και η Βάιντελ συνεννοήθηκαν
Νέο πρόβλημα στο μετρό Θεσσαλονίκης
Κατεβασμένα ρολά βλέπουν οι επιβάτες που θέλουν να επιβιβαστούν στο μετρό Θεσσαλονίκης από τον σταθμό του ΟΣΕ.
Τουλάχιστον 10 οι νεκροί στις φονικές πυρκαγιές στο Λος Αντζελες – Σε πύρινο κλοιό πολλές περιοχές
Υπάρχουν φόβοι ότι ο αριθμός των θανάτων στο Λος Άντζελες θα αυξηθεί