Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα, κατήγγειλε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών.
«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί». Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών που είχε εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Τέμπη: Τα ερωτήματα γύρω από τη 12λεπτη πορεία θανάτου
Δεν καταφέραμε να βάλουμε τηλεδιοίκηση
Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.
«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.
Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.
«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.
Γιατί μπήκε η αμαξοστοιχία σε αντίθετο τμήμα
«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.
Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.
Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».
Όπως είπε ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».
Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα
Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εαν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».
«Το ήξερε και έκανε έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών επισημαίνοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.
Latest News
Η Σ. Αραβία ζητά την άρση των κυρώσεων στη Συρία - Επιφυλακτική η ΕΕ
Οι δυτικές χώρες επιμένουν ότι θέλουν «εγγυήσεις» από τις νέες αρχές στη Συρία προκειμένου να άρουν το καθεστώς κυρώσεων
Στα «λευκά» η Βόρεια Ελλάδα - Απαγορευτικό για φορτηγά στην Εγνατία
Στα λευκά ντύθηκε η βόρεια Ελλάδα, καθώς ο καιρός αγρίεψε και η χιονόπτωση συνεχίζεται σε πολλές περιοχές, ορεινές και ημιορεινές
Υποστηρικτής του Τραμπ η Πολωνία για αμυντικές δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ
Η Πολωνία δαπάνησε το μεγαλύτερο ποσοστό επί του ΑΕΠ για την άμυνα το 2024 ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ
Συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα κυνηγά ο Μπάιντεν
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ενημερώνεται καθημερινά για τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στην Ντόχα
Σουηδία: Στόχος «υβριδικών επιθέσεων», ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια
Πολλά υποθαλάσσια καλώδια, τηλεπικοινωνιών και μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, υπέστησαν βλάβη τους τελευταίους μήνες στη Σουηδία
Τα «παζάρια» του Τραμπ για τη Γροιλανδία και τέσσερα σενάρια για την επόμενη ημέρα
Η Γροιλανδία, το μεγαλύτερο νησί της ηπειρωτικής Ευρώπης, εδώ και κάποιες ημέρες έχει βρεθεί στο στόχαστρο του Ντόναλντ Τραμπ
Περικυκλώνει το Ποκρόφσκ η Μόσχα – Έτοιμοι για πολιορκία οι Ουκρανοί
Οι ρωσικές δυνάμεις έθεσαν υπό τον έλεγχό τους τα χωριά Γιαντάρνε, στην περιφέρεια του Ντονέτσκ, και Καλίνοβε, στην περιφέρεια του Χαρκόβου, στην ανατολική Ουκρανία
Συνεχίζονται οι προσπάθειες προσέγγισης Τουρκίας και Κούρδων
Μηνύμα ενότητας στέλνει στην Τουρκία από τις φυλακές όπου κρατείται ο Σελαχατίν Ντεμιρτάς, πρώην συμπρόεδρος του φιλοκουρδικού κόμματος HDP
Στην τελική ευθεία για την Προεδρία της Δημοκρατίας
Ποιες θα είναι οι τελευταίες κινήσεις των πολιτικών αρχηγών πριν τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για την Προεδρία της Δημοκρατίας
Η φρεγάτα Ύδρα επέστρεψε στην Ερυθρά Θάλασσα
Η φρεγάτα «Ύδρα» του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκεται στην Ερυθρά Θάλασσα και εντάσσεται στη δύναμη της ευρωπαϊκής επιχείρησης «Ασπίδες»