![Τέμπη: Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα – Τι καταγγέλλει εκπαιδευτής μηχανοδηγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/tempi1-1.jpg)
Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα, κατήγγειλε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών.
«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί». Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών που είχε εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Τέμπη: Τα ερωτήματα γύρω από τη 12λεπτη πορεία θανάτου
Δεν καταφέραμε να βάλουμε τηλεδιοίκηση
Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.
«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.
Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.
«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.
Γιατί μπήκε η αμαξοστοιχία σε αντίθετο τμήμα
«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.
Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.
Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».
Όπως είπε ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».
Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα
Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εαν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».
«Το ήξερε και έκανε έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών επισημαίνοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ACCA – ΟΠΑ – ΕY Ελλάδος: Κοινή πρωτοβουλία για σύνδεση πανεπιστημίου – αγοράς εργασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-39-600x404.jpg)
ACCA – ΟΠΑ – ΕY Ελλάδος: Κοινή πρωτοβουλία για σύνδεση πανεπιστημίου – αγοράς εργασίας
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε φοιτητές του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΟΠΑ, που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν την πιστοποίηση ACCA
![Τραμπ: 45 εκατ. δολ. κάθε μήνα του υποσχέθηκε ο Μασκ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/musk-600x400.jpg)
Η στενή συνεργασία του Μασκ με τον Τραμπ - Το υπέρογκο ποσό που θα διαθέτει κάθε μήνα
Ο Ίλον Μασκ στηρίζει ενεργά τον Ντόναλντ Τραμπ στην εκστρατεία του να επανεκλεγεί πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής
![Καιρός: Καύσωνας διαρκείας – Πάνω από 42 βαθμούς το θερμόμετρο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/kairos-600x401.jpg)
Καύσωνας διαρκείας - Πάνω από 42 βαθμούς το θερμόμετρο
Ο καιρός αναλυτικά σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία
![Τζέι Ντι Βανς: Ποιος είναι ο «εκλεκτός» αντιπρόεδρος του Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-15T200631Z_1_LYNXMPEK6E0OF_RTROPTP_4_EEUU-ELECCIONES-VANCE-600x400.jpg)
Ο Τζέι Ντι Βανς είναι ο εκλεκτός του Τραμπ για αντιπρόεδρος - Το προφίλ του
Ο 39χρονος Ρεπουμπλικάνος Τζέι Ντι Βανς εξελέγη στη γερουσία των ΗΠΑ το 2022 και είναι συγγραφέας του μπεστ-σέλερ Hillbilly Elegy
![Τζάνετ Γέλεν: Πώς τα εστιατόρια την βοηθούν στη χάραξη πολιτικής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Yellen2.png)
Πώς τα εστιατόρια βοηθούν την Τζάνετ Γέλεν να αποφασίζει για τα επιτόκια
Η Τζάνετ Γέλεν είναι λάτρης του φαγητού έξω και επισκέπτεται συχνά εστιατόρια για να δει πέρα από τα οικονομικά δεδομένα
![Τηλεργασία: Για ποιους θα ισχύσει το μέτρο λόγω καύσωνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/tilergasia-pandimia-768x432-1-600x338.jpg)
Για ποιους θα ισχύσει τηλεργασία λόγω καύσωνα
Ο καιρός θα παραμείνει καυτός μέχρι το τέλος της εβδομάδας – Τι μέτρα ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών
![Ντόναλντ Τραμπ: Δικαστήριο απέρριψε την υπόθεση παρακράτησης απόρρητων εγγράφων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/2023-06-11T013743Z_95615700_RC2NG1ATB1XT_RTRMADP_5_USA-TRUMP-600x400.jpg)
Δικαστική νίκη για τον Τραμπ - Δικαστήριο απέρριψε την υπόθεση παρακράτησης απόρρητων εγγράφων
Έκρινε παράνομο τον διορισμό του ειδικού εισαγγελέα που άσκησε τη δίωξη κατά του Ντόναλντ Τραμπ
![Ακαθάριστα οικόπεδα: Σήμερα Δευτέρα εκπνέει η προθεσμία – 20 ερωταπαντήσεις για ό,τι χρειάζεται να ξέρετε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/oikopeda1-600x450.jpg)
Τέλος χρόνου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - 20 ερωταπαντήσεις για ό,τι χρειάζεται να ξέρετε
Υψηλά πρόστιμα για όσους δεν κάνουν αίτηση για τα ακαθάριστα οικόπεδα
![Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμα φορά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/marinakis.nd_-1-600x310.jpg)
Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν ξανά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας
«Η έκθεση της Scope υπογραμμίζει μεταξύ άλλων την ταχεία μείωση του δημόσιου χρέους, την επίτευξη ισχυρών πλεονασμάτων, τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων» είπε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
![ΑΑΔΕ: Νέες ενσωματώσεις ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και έναρξη λειτουργίας ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_aade3-768x606-1-600x473.png)
Νέες ενσωματώσεις ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και έναρξη λειτουργίας ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης
Οι μεταρρυθμίσεις συμπληρώνουν το πλάνο εκσυγχρονιστικών δράσεων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων