Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα, κατήγγειλε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών.
«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί». Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών που είχε εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Τέμπη: Τα ερωτήματα γύρω από τη 12λεπτη πορεία θανάτου
Δεν καταφέραμε να βάλουμε τηλεδιοίκηση
Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.
«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.
Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.
«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.
Γιατί μπήκε η αμαξοστοιχία σε αντίθετο τμήμα
«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.
Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.
Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».
Όπως είπε ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».
Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα
Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εαν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».
«Το ήξερε και έκανε έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών επισημαίνοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.
Latest News
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κόλαφος για τα αδέρφια Καρυπίδη οι αποκαλύψεις της ελληνικής ομάδας δικηγόρων του Μαρινάκη
Τι απαντά η ελληνική ομάδα δικηγόρων του Βαγγέλη Μαρινάκη σε όσα ψευδώς «διαρρέουν» οι Θεόδωρος Καρυπίδης και η Ειρήνη Καρυπίδη την ώρα που αντιμετωπίζουν κατηγορίες για συκοφαντική εκστρατεία
Τα πιθανά σενάρια του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ
Δημοσκοπήσεις σε επτά πολιτείες-κλειδιά στις ΗΠΑ δείχνουν οριακή διαφορά, μεταξύ Χάρις και Τραμπ – Κάθε ένας προηγείται σε ορισμένες περιοχές κατά μόλις μια ή δύο μονάδες
Πέρασε από την επιτροπή της Ευρωβουλής η υποψηφιότητα Τζιτζικώστα για την Κομισιόν
Η εκλογή από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται επί του παρόντος να πραγματοποιηθεί κατά τη σύνοδο ολομέλειας της 25ης - 28ης Νοεμβρίου
Γιατί καθυστερούν τα αποτελέσματα των εκλογών στις ΗΠΑ - Τι συμβαίνει με τις επιστολικές ψήφους
Η Νέα Υόρκη εκσυγχρόνισε την διαδικασία καταμέτρησης των ψήφων, όμως η Αριζόνα και άλλες Πολιτείες τη δυσχέραναν
Εφιάλτες στην Ευρώπη από μια πιθανή νίκη του Τραμπ
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οικό και την προεδρία των ΗΠΑ θα αποσταθεροποιούσε περαιτέρω μια ήδη αποδυναμωμένη ήπειρο
Δύσκολα ανατρέπεται η τάση αύξησης της υπογεννητικότητας στη Δύση
Πως θα περάσουμε από έναν δημογραφικό χειμώνα σε μία νεανική άνοιξη
Σε κινούμενη άμμο ο κυβερνητικός συνασπισμός Σολτς - Οι φήμες για πρόωρες εκλογές
Η οικονομική και δημοσιονομική πολιτική στο επίκεντρο της διαφωνίας
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Ισπανία: Συνολικά 7.500 στρατιώτες αναπτύσσονται στις περιοχές που επλήγησαν
Ήταν η μεγαλύτερη φυσική καταστροφή που σχετίζεται με πλημμύρες τις τελευταίες πέντε δεκαετίες στην Ευρώπη.