Μια σειρά από συζητήσεις στη Λάρισα και διαδοχικές συσκέψεις στην Αθήνα υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη οδήγησαν σε ραγδαίες εξελίξεις σε πολιτικό επίπεδο, ενόσω πάνω από τα συντρίμμια δύο αμαξοστοιχιών πύκνωναν (και εξακολουθούν) τα ερωτήματα για ανθρώπινα λάθη και για ελλείψεις, παραλείψεις, αστοχίες σε κρίσιμες υποδομές.
Μόλις ο χρόνος «πάγωσε» στην κοιλάδα των Τεμπών όλες οι δυνάμεις έπεσαν στην προβολή διαχειριστικής επάρκειας από τον κυβερνητικό και τον κρατικό μηχανισμό και πλέον το Μαξίμου, λέγοντας ότι «θα αποδοθούν ευθύνες», ρίχνει το βάρος αφενός στη διερεύνηση των αιτιών του φριχτού δυστυχήματος, αφετέρου στην υποστήριξη των τραυματιών και των οικογενειών των θυμάτων.
Προηγήθηκαν τρεις παραιτήσεις, αυτές του Κώστα Καραμανλή από την υπουργική θέση στο Υποδομών και αργότερα εκείνες των διοικητών του ΟΣΕ Σπύρου Πατέρα και της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Βίνη. Και ταυτόχρονα επιταχύνεται η διερεύνηση σε επίπεδο Δικαιοσύνης με πιθανότερο το σενάριο να περάσει η υπόθεση σε εφέτη ειδικό ανακριτή εντός της ημέρας, κατόπιν σύγκλησης της Ολομέλειας Εφετών Λάρισας.
Το 15λεπτο τετ α τετ στην Περιφέρεια
Τη δήλωση παραίτησης του Καραμανλή ως «ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του κράτους και του πολιτικού συστήματος», όπως ο ίδιος δημοσιοποίησε μόλις επέστρεψε στην Αθήνα, περίπου 15 ώρες μετά την τραγωδία, ξεκλείδωσε νωρίτερα μια πριβέ συνάντηση με τον Μητσοτάκη. Ήταν λίγο πριν από τις 14.30 χθες, όταν ο πρωθυπουργός έφευγε από την έδρα της Περιφέρειας Θεσσαλίας στη Λάρισα μαζί με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου, για να μεταβούν στο νοσοκομείο όπου βρίσκονταν συγγενείς των επιβατών. Πίσω τους έβγαινε από το κτίριο λίγο μετά ο Κώστας Καραμανλής.
Ο ίδιος είχε 15λεπτο τετ α τετ με τον Μητσοτάκη στο περιθώριο εκείνης της σύσκεψης, στην οποία συμμετείχαν ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός και άλλοι παράγοντες. Τότε ο Καραμανλής εξέφρασε τις σκέψεις του προσωπικά στον πρωθυπουργό, φέρνοντας για πρώτη φορά στο τραπέζι της συζήτησης την απόφασή του να παραιτηθεί. Η κουβέντα δεν τράβηξε πολύ, λένε οι πληροφορίες. Ο Μητσοτάκης συμφώνησε. Και ώρες μετά, μέσα από το Μαξίμου, μιλούσε και εκείνος για την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη» του υπουργού του.
Ο «μεταβατικός» και η νέα επιτροπή
Πριν από την επίσκεψη στον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος νωρίς το πρωί της Τετάρτης, καθώς και αμέσως μετά την επιστροφή στο γραφείο του το απόγευμα, ο Μητσοτάκης είχε συσκέψεις με τους εξ απορρήτων του. Στον… απογευματινό καφέ κλείδωσε ως «μεταβατικός» μέχρι τις εκλογές υπουργός Υποδομών ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού που έχει έτσι κι αλλιώς συνολική εικόνα του κυβερνητικού έργου κρατά το χαρτοφυλάκιο του υπουργού Επικρατείας.
Και επιλέχθηκε με δεδομένο ότι ο εκλογικός ορίζοντας είναι σε κάθε περίπτωση ορατός, ακόμα κι αν οι κάλπες πάνε τελικά πίσω για λίγες εβδομάδες, συνεπώς τα ζητούμενα είναι δύο: το κλείσιμο εκκρεμοτήτων και οι επαφές με την πανεπιστημιακή κοινότητα (του Πολυτεχνείου για παράδειγμα) και όχι μόνο προκειμένου να συγκροτηθεί το συντομότερο ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Μια «ανεξάρτητη και υπερκομματική επιτροπή», με τα λόγια του Μητσοτάκη, η οποία «θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος, αλλά θα εξετάσει και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων».
Στο βάθος εκλογές
Προς το παρόν εντός του Μαξίμου δεν έχει ανοίξει εκλογική συζήτηση, λένε οι πληροφορίες, όσο και αν στους διαδρόμους βουλευτικών γραφείων ήδη διατυπώνονται εκτιμήσεις για τον αντίκτυπο της τραγωδίας στο χρονοδιάγραμμα της κάλπης.
Αυτό σημαίνει ότι καμία αλλαγή δεν προκρίνεται στον σχεδιασμό, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας. Και ο βασικός σχεδιασμός για τα κομματικά επιτελεία σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση ήθελε μέχρι πρότινος «κυκλωμένη» την 9η Απριλίου για την κάλπη της απλής αναλογικής, χωρίς να έχει ειπωθεί δημόσια από τον Μητσοτάκη.
Πρόσωπα με γνώση του τρόπου σκέψης του Μητσοτάκη διαμηνύουν ότι ο ίδιος δεν πρόκειται επιδιώξει καμία σχετική συζήτηση με τους συνεργάτες του, «ούτε καν για μια πρώτη επεξεργασία» όπως εκτιμούν, μέχρι και αύριο 3 Μαρτίου. Το εθνικό πένθος από μόνο του έχει ανατρέψει άλλωστε κάθε σχεδιασμό και πρόγραμμα στο πολιτικό σκηνικό.
Η όποια επεξεργασία από τον πρωθυπουργό για τις εκκρεμότητες του κυβερνητικού έργου και για τον εκλογικό χρόνο αναμένεται εντός του Σαββατοκύριακου και από τότε… μέρα μέρα, ανάλογα με τις εξελίξεις σε ό,τι αφορά τις πολλές, διαφορετικές παραμέτρους της τραγωδίας και με προδιαγεγραμμένη μια «έκρηξη» στην πολιτική αντιπαράθεση.
Latest News
ΗΠΑ: Νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας, ύψους 425 εκατ. δολαρίων στην Ουκρανία
Οι ΗΠΑ υποστηρίζει σθεναρά την Ουκρανία σε στρατιωτικό εξοπλισμό, έχοντας δώσει περισσότερα από 60 δισ.. δολάρια σε στρατιωτική βοήθεια
Πώς η καλλιέργεια διαμαντιών «ρίχνει» κυβερνήσεις - Το παράδειγμα της Μποτσουάνα
Η οικονομία της Μποτσουάνα στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα διαμάντια παρά τις προσπάθειες που γίνονται για διαφοροποίηση
Τραγωδία στη Σερβία - 13 νεκροί από κατάρρευση οροφής σε σιδηροδρομικό σταθμό
Τα σωστικά συνεργεία στη Σερβία συνεχίζουν να αναζητούν εγκλωβισμένους κάτω από τα ερείπια στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σάντ
Μ. Βρετανία: Χθες μετανάστρια, αύριο πρωθυπουργός;
Η Κέμι Μπέιντενοκ, με καταγωγή από τη Νιγηρία, δηλώνει θαυμάστρια της Θάτσερ και διεκδικεί με αξιώσεις την ηγεσία του βρετανικού Συντηρητικού Κόμματος. Θα τα καταφέρει;
Ιράν: Είναι πιθανό να αυξήσει το βεληνεκές των βαλλιστικών πυραύλων της.
Το πυρηνικό δόγμα μπορεί να αλλάξει αν η χώρα βρεθεί αντιμέτωπη με υπαρξιακή απειλή, λέει ο σύμβουλος του ανώτατου ηγέτη του Ιράν Αλί Χαμενεΐ
Μήνυμα Μασούτη για τον κατώτατο: Να συνοδευτεί από μέτρα τόνωσης των επιχειρήσεων
Τι είπε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Ιωάννης Μασούτης για το νέο σύστημα προσδιορισμού του κατώτατου μισθού
Μην απαντήσετε σε αυτό το SMS - Θα χάσετε χρήματα!
Δείτε εικόνες παραπλανητικών μηνυμάτων που χρησιμοποιούνται στις ηλεκτρονικές απάτες - Η ΑΑΔΕ δεν ζητά ποτέ και για κανένα λόγο από τους φορολογούμενους, να αποκαλύψουν προσωπικά τους στοιχεία
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Μετρό: Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας - Μέχρι πότε μένει ανοιχτό
Το νέο ωράριο αφορά στη Γραμμή 2 και τη Γραμμή 3 του Μετρό, παρέχοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να μετακινούνται μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες
Υπέρ της διεξαγωγής πρόωρων εκλογών πάνω από 1 στους 2 Γερμανούς
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του ARD-DeutschlandTREND, μόνο το 41% των Γερμανών τάσσεται υπέρ της συνέχισης του τρέχοντος κυβερνητικού συνασπισμού