Τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη απασχολούν και θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για πολύ καιρό. Ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, δικαστικός πραγματογνώμων τροχαίων ατυχημάτων, μιλώντας στο MEGA, εξηγεί γιατί δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο στον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».
«Επειδή εξετάζουμε όλα τα πιθανά σενάρια και θα υπάρξουν κι άλλες πληροφορίες τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο κ. Μιχαλόπουλος, «εγώ πιστεύω ότι πρέπει να σταθούμε στο ότι υπάρχει μία Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει δώσει κάποια πορίσματα και κάποιες οδηγίες».
Έκθεση κόλαφος για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων [γραφήματα]
Και εξήγησε: «Αναφέρομαι στα θέματα ασφάλειας των γραμμών και τον ανθρώπινο παράγοντα. Γι’ αυτό μιλάμε ουσιαστικά, για το ανθρώπινο λάθος. Η εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους δεν είναι ένας τυχαίος παράγοντας«, υπογράμμισε.
«Δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί»
Ο δικαστικός πραγματογνώμων σημείωσε ότι «γενικά οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα είναι μια πολύπαθη ιστορία, οι καλές πρακτικές και τα ανθρώπινα λάθη πάντα υπάρχουν στο ιστορικό, το θέματα ασφάλειας όμως είναι σοβαρά αντικείμενα μελέτης και όσο πιο αξιόπιστα είναι αυτά, τόσο η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους μηδενίζεται».
Όπως τόνισε, «ο κανονισμός λειτουργίας για τα μέτρα ασφάλειας είναι πολύ συγκεκριμένος. Τα μέτρα ασφάλειας για την ηλεκτρονική επιτήρηση των γραμμών και τα συστήματα ειδοποίησης σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκονται, δεν ήταν σε λειτουργία από το 2004 που υπολειτούργησαν ή παραδόθηκαν».
Και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Προφανώς, δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί».
«Αυτό είναι ένα πρώτο συμπέρασμα», σημείωσε, προσθέτοντας με νόημα: «δηλαδή, το να μετακινούμε την ευθύνη σε ένα ανθρώπινο λάθος, το οποίο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή…».
Μάλιστα, αναφέρθηκε σε ένα καθοριστικής σημασίας παράγοντα, τονίζοντας πως «η γραμμή που συνδέει το εμπορευματικό κομμάτι πατάει επάνω – σε ορισμένα σημεία – στο αστικό κομμάτι, αυτό που συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Αθήνα».
«Άρα, με τις αλλαγές των γραμμών και τις νέες αντοχές που υπάρχουν, για να μπορεί ακριβώς να εξυπηρετεί και το εμπορευματικό κομμάτι, νομίζω ότι είναι καθοριστικής σημασίας η ηλεκτρονική επιτήρηση», σημείωσε ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος.
Πηγή: In.gr
Latest News
Αμπελόκηποι: Το βράδυ της Πέμπτης θα τοποθετούσαν τη βόμβα – Ποιος ήταν ο στόχος
Η έκρηξη στους Αμπελόκηπους απέτρεψε την βομβιστική επίθεση που σχεδίαζε η ομάδα των ατόμων στο διαμέρισμα της οδού Αρκαδίας
Έκτακτο δελτίο θυελλωδών ανέμων από την ΕΜΥ - – Οι περιοχές που θα επηρεαστούν
Όπως προβλέπει η ΕΜΥ, σε αρκετές περιοχές του Αιγαίου τη Δευτέρα θα σημειωθούν ισχυροί άνεμοι.
Ντέρμπι για Χάρις και Τραμπ – Η τελική δημοσκόπηση των New York Times
Οι εκλογές στις ΗΠΑ αναμένεται να κριθούν με πολύ μικρή διαφορά – Πόσοι έχουν ψηφίσει μέχρι τώρα – Ποιες είναι οι swing states, τα προγνωστικά
Γιατί η Γερμανία ελπίζει σε νίκη της Κάμαλα Χάρις
Το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών θα έχει αντίκτυπο στη Γερμανία - Τόσο το Βερολίνο, όσο και η πλειοψηφία των πολιτών προτιμούν την Κάμαλα Χάρις στον Λευκό Οίκο
Τι προτιμά η Τουρκία; Χάρις ή Τραμπ;
«Τραμπ ή Χάρις» αναρωτιέται η φιλοκυβερνητική Σαμπάχ στην Τουρκία τονίζοντας ότι οι τουρκο-αμερικανικές σχέσεις είναι τόσο σύνθετες που χρειάζονται αριστοτεχνική διαχείριση
Βαλένθια: «Δολοφόνοι» – Πλημμυροπαθείς έριξαν λάσπη στον βασιλιά Φίλιππο και την Λετίθια
Ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ αποχώρησε από το σημείο ενώ ο βασιλιάς Φίλιππος προσπάθησε να μιλήσει με τους πολίτες στην Βαλένθια
Πώς μπορούν 100.000 Αμερικανοί να κρίνουν το αποτέλεσμα
Μέσα σε κλίμα ακραίας πόλωσης σε μια υπερδύναμη 346 εκατομμυρίων κατοίκων
Ψάχνουν εκατοντάδες αγνοουμένους στην Ισπανία - Λίγες οι αχτίδες αισιοδοξίας
Στην Ισπανία, πολλές περιοχές της Βαλένθια είναι ακόμα βυθισμένες κάτω από τις λάσπες - Πού βρέθηκε ζωντανή αγνοούμενη
Νέες προκλήσεις από την Τουρκία - Γιατί μιλά για «τουρκική υφαλοκρηπίδα»
Η Τουρκία υποστηρίζει μέσω NAVTEX ότι η Ελλάδα κάνει έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα - Ποια ήταν η αφορμή
Η Αττική βραβεύτηκε ως η πιο φιλόξενη ελληνική Περιφέρεια
Νίκος Χαρδαλιάς: «Επανασυστήνουμε τη Μητροπολιτική Αττική, μέσα από ένα ολιστικό rebranding, στις πιο δυναμικές αγορές όλου του κόσμου»