Τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη απασχολούν και θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για πολύ καιρό. Ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, δικαστικός πραγματογνώμων τροχαίων ατυχημάτων, μιλώντας στο MEGA, εξηγεί γιατί δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο στον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».
«Επειδή εξετάζουμε όλα τα πιθανά σενάρια και θα υπάρξουν κι άλλες πληροφορίες τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο κ. Μιχαλόπουλος, «εγώ πιστεύω ότι πρέπει να σταθούμε στο ότι υπάρχει μία Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει δώσει κάποια πορίσματα και κάποιες οδηγίες».
Έκθεση κόλαφος για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων [γραφήματα]
Και εξήγησε: «Αναφέρομαι στα θέματα ασφάλειας των γραμμών και τον ανθρώπινο παράγοντα. Γι’ αυτό μιλάμε ουσιαστικά, για το ανθρώπινο λάθος. Η εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους δεν είναι ένας τυχαίος παράγοντας«, υπογράμμισε.
«Δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί»
Ο δικαστικός πραγματογνώμων σημείωσε ότι «γενικά οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα είναι μια πολύπαθη ιστορία, οι καλές πρακτικές και τα ανθρώπινα λάθη πάντα υπάρχουν στο ιστορικό, το θέματα ασφάλειας όμως είναι σοβαρά αντικείμενα μελέτης και όσο πιο αξιόπιστα είναι αυτά, τόσο η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους μηδενίζεται».
Όπως τόνισε, «ο κανονισμός λειτουργίας για τα μέτρα ασφάλειας είναι πολύ συγκεκριμένος. Τα μέτρα ασφάλειας για την ηλεκτρονική επιτήρηση των γραμμών και τα συστήματα ειδοποίησης σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκονται, δεν ήταν σε λειτουργία από το 2004 που υπολειτούργησαν ή παραδόθηκαν».
Και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Προφανώς, δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί».
«Αυτό είναι ένα πρώτο συμπέρασμα», σημείωσε, προσθέτοντας με νόημα: «δηλαδή, το να μετακινούμε την ευθύνη σε ένα ανθρώπινο λάθος, το οποίο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή…».
Μάλιστα, αναφέρθηκε σε ένα καθοριστικής σημασίας παράγοντα, τονίζοντας πως «η γραμμή που συνδέει το εμπορευματικό κομμάτι πατάει επάνω – σε ορισμένα σημεία – στο αστικό κομμάτι, αυτό που συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Αθήνα».
«Άρα, με τις αλλαγές των γραμμών και τις νέες αντοχές που υπάρχουν, για να μπορεί ακριβώς να εξυπηρετεί και το εμπορευματικό κομμάτι, νομίζω ότι είναι καθοριστικής σημασίας η ηλεκτρονική επιτήρηση», σημείωσε ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος.
Πηγή: In.gr
Latest News
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Στους 11 οι νεκροί από την πύρινη κόλαση στο Λος Άντζελες - Στους 13 οι αγνοούμενοι
Το Μεξικό στέλνει βοήθεια - Έξι πυρκαγιές μαίνονται στην κομητεία του Λος Άντζελες από την Τρίτη
Μειωμένο προβάδισμα CDU-CSU βλέπει νέα δημοσκόπηση στη Γερμανία - Άνοδος για το AfD
Την υποψηφιότητά τους ανακοίνωσαν και επίσημα οι Όλαφ Σολτς και Αλίς Βάιντελ για τις εκλογές στη Γερμανία
«Ληστρικά» ασφάλιστρα υγείας καταγγέλει ο Γιάνης Βαρουφάκης - Πώς συνδέονται με το fund CVC
«Τι νομίζανε ότι είναι η CVC; Φιλανθρωπική εταιρεία που ενδιαφέρεται για την υγεία του λαού;», ρωτά ο Γιάνης Βαρουφάκης, εξαπολύοντας «πυρά» τόσο στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και στο ΠΑΣΟΚ
Αμερικανοί βουλευτές καλούν τον Τραμπ να αναλάβει δράση για το Κυπριακό
Καταδικάζουν τη συνεχιζόμενη κατοχή της Κύπρου και ζητούν από τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ «να καταστήσει την επίλυση του Κυπριακού κορυφαία προτεραιότητα»
Λάρισα: Συνεχίζεται το θρίλερ με τον 39χρονο Βασίλη – «Είναι η πιο μυστηριώδης εξαφάνιση των τελευταίων ετών»
Η εξαφάνιση του 39χρονου Βασίλη στη Λάρισα συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία, καθώς συμπληρώθηκαν ήδη 12 ημέρες από τη στιγμή που χάθηκαν τα ίχνη του.
Η Ρώμη θέλει μερίδιο στη «μοιρασιά» της Συρίας
Ο ΥΠΕΞ από την Ιταλία, Αντόνιο Ταγιάνι επισκέφθηκε Δαμασκό και Βηρυτό, δείχνοντας το ενδιαφέρον της χώρας του για τις εξελίξεις
Διαβάστε στο Βήμα της Κυριακής: Το Κέντρο βγάζει Πρόεδρο
Οι παράμετροι της συναίνεσης για την εκλογή στο ύπατο αξίωμα της χώρας
Έρχονται πυκνές χιονοπτώσεις και πτώση της θερμοκρασίας -Ποιες περιοχές θα χτυπήσει η κακοκαιρία
Αλλάζει ο καιρός από αύριο καθώς έρχονται χιόνια και πτώση της θερμοκρασίας
Λος Άντζελες: Οι λόγοι που οδήγησαν στην καταστροφή - Γιατί επιμένουν στα ξύλινα σπίτια
Οι πυρκαγιές ακόμα καίνε στο Λος Άντζελες που αποδεικνύεται ότι ήταν ανοχύρωτο απέναντι στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής