Τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη απασχολούν και θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για πολύ καιρό. Ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, δικαστικός πραγματογνώμων τροχαίων ατυχημάτων, μιλώντας στο MEGA, εξηγεί γιατί δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο στον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».

«Επειδή εξετάζουμε όλα τα πιθανά σενάρια και θα υπάρξουν κι άλλες πληροφορίες τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο κ. Μιχαλόπουλος, «εγώ πιστεύω ότι πρέπει να σταθούμε στο ότι υπάρχει μία Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει δώσει κάποια πορίσματα και κάποιες οδηγίες».

Έκθεση κόλαφος για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων [γραφήματα]

Και εξήγησε: «Αναφέρομαι στα θέματα ασφάλειας των γραμμών και τον ανθρώπινο παράγοντα. Γι’ αυτό μιλάμε ουσιαστικά, για το ανθρώπινο λάθος. Η  εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους δεν είναι ένας τυχαίος παράγοντας«, υπογράμμισε.

«Δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί»

Ο δικαστικός πραγματογνώμων σημείωσε ότι «γενικά οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα είναι μια πολύπαθη ιστορία, οι καλές πρακτικές και τα ανθρώπινα λάθη πάντα υπάρχουν στο ιστορικό, το θέματα ασφάλειας όμως είναι σοβαρά αντικείμενα μελέτης και όσο πιο αξιόπιστα είναι αυτά, τόσο η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους μηδενίζεται».

Όπως τόνισε, «ο κανονισμός λειτουργίας για τα μέτρα ασφάλειας είναι πολύ συγκεκριμένος. Τα μέτρα ασφάλειας για την ηλεκτρονική επιτήρηση των γραμμών και τα συστήματα ειδοποίησης σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκονται, δεν ήταν σε λειτουργία από το 2004 που υπολειτούργησαν ή παραδόθηκαν».

Και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Προφανώς, δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί».

«Αυτό είναι ένα πρώτο συμπέρασμα», σημείωσε, προσθέτοντας με νόημα: «δηλαδή, το να μετακινούμε την ευθύνη σε ένα ανθρώπινο λάθος, το οποίο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή…».

Μάλιστα, αναφέρθηκε σε ένα καθοριστικής σημασίας παράγοντα, τονίζοντας πως «η γραμμή που συνδέει το εμπορευματικό κομμάτι πατάει επάνω – σε ορισμένα σημεία – στο αστικό κομμάτι, αυτό που συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Αθήνα».

«Άρα, με τις αλλαγές των γραμμών και τις νέες αντοχές που υπάρχουν, για να μπορεί ακριβώς να εξυπηρετεί και το εμπορευματικό κομμάτι, νομίζω ότι είναι καθοριστικής σημασίας η ηλεκτρονική επιτήρηση», σημείωσε ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος.

Πηγή: In.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Μητσοτάκης: Επαφές με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι – Στο επίκεντρο τα data centers
Επικαιρότητα |

Επαφές Μητσοτάκη με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι - Στο επίκεντρο τα data centers

Σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης είχε συνάντηση μεταξύ άλλων με τον Demis Hassabis, Νομπελίστα, συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Deepmind, εταιρείας η οποία ανήκει στην Google

Δασμοί Τραμπ: Σημείο αναφοράς το λιμάνι του Πειραιά – Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Επικαιρότητα |

Δασμοί Τραμπ: Σημείο αναφοράς το λιμάνι του Πειραιά – Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ

Σε μία περίοδο όπου μια νέα περιδίνηση στις αγορές θα έσπρωχνε τις πληθωριστικές πιέσεις προς τα επάνω, τόσο η ευρωπαϊκή, όσο και η ελληνική οικονομία απεύχεται την κλιμάκωση «ανταλλαγής δασμών»

Ρωσία: Υποστηρίζει ότι δεν έχει λάβει ικανοποιητική πρόταση για την έναρξη ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων
Επικαιρότητα |

Ρωσία: Υποστηρίζει ότι δεν έχει λάβει ικανοποιητική πρόταση για την έναρξη ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων

Ο υφυπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας αναφέρει ότι η χώρα δεν έχει λάβει ακόμα ικανοποιητική πρόταση για την έναρξη ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων για την Ουκρανία