Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει η Διώρυγα του Σουέζ, η οποία τον Ιανουάριο ανακοίνωσε έσοδα ύψους 802 εκατ. δολαρίων, αριθμός που αποτελεί υψηλό όλων των εποχών.
Σύμφωνα με την αρμόδια διαχειριστική αρχή, η ναυτιλιακή κίνηση από και προς τη Μεσόγειο Θάλασσα συνεχίζεται σε έντονους ρυθμούς, αποφέροντας υψηλή κερδοφορία. Άλλωστε, στο σύνολο του 2022, η Αρχή της Διώρυγας κατέγραψε έσοδα ύψους 8 δισ. δολαρίων.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Ταυτόχρονα -σύμφωνα με τον επικεφαλής της SCA Οσάμα Ράμπια- 2.155 πλοία διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ τον Ιανουάριο του 2023, επίπεδα που συνιστούν αύξηση 21,5% σε ετήσια βάση.
Τα ρεκόρ του 2022
Το 2022 οι διελεύσεις πλοίων στον σημαντικότερο διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών έφτασαν τις 23.869, αποτελώντας νέο ιστορικό ρεκόρ και αύξηση +15,4% σε σχέση με το 2021 όταν είχαν περάσει 20.694 πλοία.
Σε ό,τι αφορά την χωρητικότητα, όπως ανακοίνωσε η SCA, ανήλθε τους 1,4 δισεκατομμύρια τόνους, με αύξηση +10,5% σε σχέση με το 2021.
Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους
Πριν από λίγο καιρό η Διώρυγα του Σουέζ απηύθυνε πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.
Όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Osama Rabie, στον απόηχο της συζήτησης στο κοινοβούλιο για νομικές τροποποιήσεις που προβλέπουν τη δημιουργία ταμείου, είναι κάτι το οποίο συζητείται εδώ και πολλά χρόνια, σχεδιάστηκε για να προστατεύει τους πόρους της διώρυγας και για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση απροσδόκητων προκλήσεων.
Το ταμείο θα είναι ξεχωριστό από την SCA, η οποία ήδη συνεργάζεται με ξένες εταιρείες για την ανάπτυξη νέων projects, είπε ο Rabie και επεσήμανε ότι ο επενδυτής θα έρθει σε σχέση με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η συζήτηση του εν λόγω ταμείου γίνεται καθώς η Αίγυπτος προσπαθεί να συγκεντρώσει ξένες και ιδιωτικές επενδύσεις για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης συναλλάγματος που έχει παρεμποδίσει τις εισαγωγές και έχει επιβραδύνει την οικονομική δραστηριότητα.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%