![Κρουαζιερόπλοια: Έτοιμα για ηλεκτροδότηση όχι όμως και τα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/Piraeus_cruise_1.jpg)
Σχεδόν εννέα στα δέκα κρουαζιερόπλοια είναι έτοιμα να δεχθούν την ηλεκτροδότηση από την στεριά μέσα στα λιμάνια, μηδενίζοντας τους αέριους ρύπους από τα πλοία. Ωστόσο την ίδια στιγμή τα λιμάνια μαζί και το λιμάνι του Πειραιά είναι ακόμη ανέτοιμα να παράσχουν αυτή την υπηρεσία.
Αυτό προέκυψε από όσα συζητήθηκαν στο συνέδριο που διοργανώθηκε χθες από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal και αφορούσε στην «Προστασία του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από τις εκπομπές ρύπων που προκαλούνται από την λειτουργία των μηχανών των πλοίων – περίπτωση πλοίων που ελλιμενίζονται στον κεντρικό επιβατηγό λιμένα Πειραιά».
MSC: Παρέλαβε το μεγαλύτερο «πράσινο» κρουαζιερόπλοιο
Χαιρετίζοντας το συνέδριο ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο δήμος είναι υπέρ της παρουσίας του κλάδου της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Δεν ήθελα ποτέ να φύγει η κρουαζιέρα και να πάει αλλού, δεν είναι αυτή λύση υπέρ του Πειραιά, τόνισε, και συμπλήρωσε: θέλουμε το home port κρουαζιερόπλοιων, γιατί θέλουμε να έχουμε οφέλη από την ανάπτυξή του. Ωστόσο αγωνιζόμαστε για τα αρνητικά που φέρνει μαζί με τα θετικά η ανάπτυξη αυτή, ξεκαθάρισε. Ο απώτερος στόχος μας είναι τα πλοία όταν ελλιμενίζονται να ηλεκτροδοτούνται από την ξηρά ώστε να έχουν μηδέν εκπομπές αερίων ρύπων, είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του. Είναι ένα έργο δύσκολο, κοστοβόρο, αλλά όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές πρέπει να είμαστε κάθετοι. Δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι η ευθύνη για την λήψη των κατάλληλων μέτρων ανήκει στους Κινέζους του ΟΛΠ, σημείωσε ότι έχει επισκεφθεί λιμάνια στην Κίνα , όπου όμως εκεί τα πλοία δεν είναι δίπλα στα σπίτια όπως συμβαίνει εδώ στον Πειραιά. Άρα πρέπει να ληφθούν μέτρα για να αναπνεύσουν οι Πειραιώτες καθαρό αέρα.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/Cruises.jpg)
Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ κ. Γιώργος Κουμπενάς σημείωσε από την πλευρά του ότι ο κλάδος της ναυτιλίας, είναι από τους λιγότερο υπεύθυνους για τη ρύπανση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος. Η ευθύνη του περιορίζεται στο 2,7 %, των παγκοσμίων ρύπων. Παρόλα ταύτα, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ο οποίος ασχολείται με όλα τα θέματα της ναυτιλίας, δίδει ιδιαίτερη σημασία στα θέματα που αφορούν το ατμοσφαιρικό περιβάλλον.
Η εγκατάσταση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στους λιμένες, το γνωστό cold ironing, για τροφοδότηση των πλοίων, είναι ένα ακόμη μέτρο που στοχεύει στο να μην λειτουργούν οι μηχανές των κατά τη διάρκεια παραμονής των εκεί, προς όφελος του πληθυσμού που παραμένει πέριξ των περιοχών αυτών, συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί σύμφωνα με τον κ. Κουμπενά ότι το 85% των κρουαζιερόπλοιων , που θα είναι σε λειτουργία έως το 2028 θα μπορούν να συνδεθούν με συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης. Δυστυχώς όμως όπως είπε ο κ. Κουμπενάς μόλις σε 29 λιμάνια παγκοσμίως (λιγότερο από 2% του συνόλου των λιμανιών) παρέχεται τουλάχιστον μία θέση πλαγιοδέτησης στο λιμάνι.
Επίσης το 98% της νέας χωρητικότητας υπό παραγγελία (από σήμερα έως το 2028) θα είναι είτε εξοπλισμένο με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης ή διαμορφωμένο έτσι ώστε τέτοια συστήματα να προστεθούν στο μέλλον.
Από την πλευρά του ΟΛΠ η κα. Χρυσάνθη Κοντογιώργη επικεφαλής της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος του ΟΛΠ αναφέρθηκε στα προγράμματα παρακολούθησης της ποιότητας του αέρα που υλοποιεί ο ΟΛΠ, ενώ διευκρίνισε στα ΝΕΑ ότι για το θέμα της ηλεκτροδότησης γίνονται συζητήσεις μεταξύ ΟΛΠ και ΔΕΔΗΕ για να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο.
Ο κ. Επαμεινώνδας Μπανός εκ μέρους του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωσε ότι για την διασύνδεση των πλοίων με ρεύμα ξηράς απαιτούνται σημαντικές υποδομές τόσο στον λιμένα υποδοχής όσο και στο πλοίο. Ωστόσο υπενθύμισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει έως το έτος 2030, την υποχρεωτική εφαρμογή της διασύνδεσης με ρεύμα ξηράς, κατά τον ελλιμενισμό σε λιμένες κρατών-μελών, για τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς επιβατών
Η πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Άντζελα Γκερέκου τόνισε ότι από το μεγάλο λιμάνι της χώρας μπορεί να δοθεί το μεγάλο σινιάλο για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, ενώ ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης αναφέρθηκε στα έργα που γίνονται στον Πειραιά.
Ο αντιπλοίαρχος Λιμενικού κ. Νίκος Ματούλας εκ μέρους του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα των νομοθετικών ρυθμίσεων του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, ενώ σε θέματα υλοποίησης της πολιτικής μηδενικών εκπομπών ρύπων στα λιμάνια αναφέρθηκαν οι Γιώργος Δημόπουλος από τον DNV, Αντώνιος Τρακάκης από τον RINA και Βασίλειος Δημουλάς από τον BV.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα