![ΟΟΣΑ: Χαμηλά η Ελλάδα στις επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/20210702PHT07619_original.jpg)
Σε όλη την Ευρώπη, 843 δισ. ευρώ επενδύθηκαν σε σιδηροδρομικά δίκτυα, από το 2000 έως το 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη. Την ίδια περίοδο, οι επενδύσεις σε οδικές υποδομές ήταν 1,341 τρισ. ευρώ. Η Ελλάδα φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις.
Οι επενδύσεις σε υποδομές αεροπορικών μεταφορών ανήλθαν συνολικά σε 112 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η διαφορά σχεδόν 500 δισ. ευρώ οφείλεται στην προτεραιότητα που δόθηκε σε νέους δρόμους, ενώ οι επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές έμειναν ως επί το πλείστον στάσιμες για 20 χρόνια.
Έκθεση κόλαφος για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων [γραφήματα]
Τα δεδομένα σχετικά με το μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών αποκαλύπτουν πώς συρρικνώνεται το σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ευρώπη, με ορισμένες χώρες να χάνουν πολλά χιλιόμετρα και, επομένως, ευκαιρίες να ταξιδέψουν με τρένο.
Στις απαρχαιωμένες ελληνικές ράγες το διεθνές εμπόριο – Γιατί οι Έλληνες δεν προτιμούν το τρένο
Τα στοιχεία για τις επενδύσεις δείχνουν επίσης ότι μόνο τρεις χώρες — η Αυστρία, το Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο — επένδυσαν περισσότερα σε σιδηροδρομικές υποδομές παρά σε οδικές υποδομές.
Προτίμηση στους δρόμους
Το 2000, οι ευρωπαϊκές χώρες είδαν επενδύσεις 27 δισεκατομμυρίων ευρώ σε σιδηροδρομικές υποδομές και διπλάσιο ποσό —54 δισεκατομμύρια ευρώ — σε οδικές υποδομές.
Οι σιδηροδρομικές επενδύσεις αυξήθηκαν αργά, αλλά κυρίως παρέμειναν στάσιμες αφού έφτασαν τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ το 2003. Κορυφώθηκαν 12 χρόνια αργότερα, με 50 δισεκατομμύρια ευρώ το 2015.
Οι επενδύσεις στο οδικό δίκτυο αυξήθηκαν με ταχύτερους ρυθμούς, με κορύφωση το 2008 των 85 δισεκατομμυρίων ευρώ που επενδύθηκαν.
Το χάσμα μεταξύ των επενδύσεων σε αυτούς τους δύο τύπους μεταφορών ήταν αξιοσημείωτο μεταξύ 2004 και 2013, με τη μεγαλύτερη διαφορά το 2008 όταν επενδύθηκαν 45 δισεκατομμύρια ευρώ στον σιδηρόδρομο και 85 δισεκατομμύρια ευρώ στον οδικό τομέα.
Η Ελβετία, η Αυστρία, η Ισπανία, η Τσεχική Δημοκρατία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ουγγαρία είναι οι χώρες με το υψηλότερο μέσο ποσοστό του ΑΕΠ που επενδύεται σε σιδηροδρομικές υποδομές, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ .
Η εικόνα στην Ελλάδα
Η ανάλυση των επενδύσεων σε υποδομές ως ποσοστό του ΑΕΠ δείχνει ότι στην Ελβετία, το 0,63% του ΑΕΠ επενδύθηκε σε σιδηροδρομικές υποδομές, ακολουθούμενη από την Αυστρία (0,52%), την Ισπανία (0,46%), την Τσεχική Δημοκρατία (0,42%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (0,4%) %).
Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό μετά βίας διαμορφώθηκε στο 0,3% τη δεκαετία 2000-2019 ενώ στο οδικό δίκτυο επενδύθηκε το 0,9% του ΑΕΠ.
Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ είναι ακόμα πιο απογοητευτικά για τη χώρα μας αν κοιτάξει κανείς γενικά τις επενδύσεις για τις υποδομές στις μεταφορές, όπου το σύνολο των χρημάτων ανήλθε σε μόλις 0,5% του ΑΕΠ το 2021, αμετάβλητο από το 2020.
Λιγότερα χιλιόμετρα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, η Γαλλία είναι η χώρα που έχασε τα περισσότερα χιλιόμετρα — 3.558 του σιδηροδρομικού της δικτύου — μεταξύ 2008 και 2019.
Μειωμένο ήταν επίσης στη Ελλάδα το μήκος των γραμμών το οποίο διαμορφώθηκε σε 2.280 χλμ το 2019 από 2.552 που ήταν το 2008.
Το συνολικό μήκος των γραμμών αυξήθηκε περισσότερο στην Ισπανία, η οποία κατέγραψε 2.173 χιλιόμετρα περισσότερα το 2019 σε σχέση με το 2008.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ακίνητα: Στα χέρια του ΣτΕ η λύση στο πολεοδομικό αλαλούμ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/akinita26-4-600x395.jpg)
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
![ΠΥΡΚΑΛ: Χωρίς τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_ΚΠ-Ανδρέας-Λεντάκης-1-1-600x399.jpg)
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
![Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/krugman-600x406.jpg)
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
![Δημόσιο Χρέος: Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσής του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
![Επιτροπή Ανταγωνισμού: Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυσή της με εξειδικευμένο προσωπικό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/epitropi-antagonismou-768x495-1-600x387.jpg)
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
![Βιομηχανική παραγωγή: Στο top3 της ευρωζώνης η Ελλάδα τον Μάιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/machining-4359090_1280-600x400.jpg)
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή
![Μύκονος: Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/mikonos-1-768x373-1-600x291.jpg)
Αυτοψία της Daily Mail στην Μύκονο - Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ
Η Μύκονος πρωταγωνιστεί και πάλι στα διεθνή ρεπορτάζ, για τις εξωφρενικές τιμές σε εστιατόριο του νησιού
![Προϋπολογισμός: Υπέρβαση 1,3 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο εξάμηνο λόγω ακρίβειας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_aade4_forol-600x352.png)
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο
![Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμα φορά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/marinakis.nd_-1-600x310.jpg)
Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν ξανά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας
«Η έκθεση της Scope υπογραμμίζει μεταξύ άλλων την ταχεία μείωση του δημόσιου χρέους, την επίτευξη ισχυρών πλεονασμάτων, τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων» είπε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
![Κωστής Χατζηδάκης: Στις Βρυξέλλες για Eurogroup και EcoFin](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/xatzidakispapathanasis-600x399.jpg)
Στις Βρυξέλλες για Eurogroup και EcoFin ο Χατζηδάκης - Η ατζέντα
Οι υπουργοί αναμένεται να εγκρίνουν εκτελεστικές αποφάσεις για τροποποιήσεις στα σχέδια ανάκαμψης της Φινλανδίας, της Γερμανίας, της Πολωνίας, της Κύπρου και της Ελλάδας