«Όταν υπάρχει μια απόκλιση από το δρομολόγιο από την ομαλή λειτουργία της κυκλοφορίας, ή υπάρχει βλάβη στα συστήματα ασφαλείας, τότε αναλαμβάνει την ευθύνη ο σταθμάρχης ή ο ρυθμιστής ελέγχου κυκλοφορίας. Υπάρχουν κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας» λέει στην εκπομπή «Συνδέσεις» της Ερτ ο κ. Ισίδωρος Σαπουνάς Δ/ντης Σιδηροδρόμου Λουξεμβούργου αναφορικά με την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
«Προφανώς σε εκείνη την φάση που πρέπει να επέμβει ο σταθμάρχης και να δώσει μια γραπτή ή προφορική εντολή σε μερικές περιπτώσεις στο χώρο του, όπως ο σταθμός, έχει περιορισμένα τμήματα γραμμών τα οποία ελέγχει, αναλαμβάνει πλήρως επίσης την ευθύνη της κυκλοφορίας. Αυτό το γνωρίζουν επίσης οι εργαζόμενοί μας, όχι μόνο στο Λουξεμβούργο. Είμαι υπεύθυνος στο τμήμα της συντήρησης έργων, υποδομών και μοντέρνων τεχνολογιών ασφαλείας για το Λουξεμβούργο, αλλά και το τμήμα της κυκλοφορίας στο Λουξεμβούργο, είναι οι άνθρωποι που δουλεύουν εκεί στο επιχειρησιακό προσωπικό και γνωρίζουν τι ευθύνη φέρουν σε αυτές τις περιπτώσεις».
Τέμπη: Τα μοιραία λάθη, οι διαχρονικές παθογένειες και το αναπάντητο ερώτημα για την έκρηξη
Η εκπαίδευση στην Ευρώπη και οι διαδικασίες ασφαλείας
Ο Δ/ντής σιδηροδρόμου Λουξεμβούργου αναλύει: «Οι μηχανοδηγοί στην Κεντρική Ευρώπη, όχι μόνο στο Λουξεμβούργο, αλλά όχι μόνο οι μηχανοδηγοί, όλο το υπηρετικό προσωπικό έχει δύο χρόνια εκπαίδευσης. Στους 9 πρώτους μήνες υπάρχει μια αξιολόγηση στον κάθε εργαζόμενο σε οποιαδήποτε θέση, αλλά η διάρκεια της θεωρητικής κατάρτισης της εκπαίδευσης διαρκεί δύο χρόνια. Υπάρχουν επίσης κάποια πρακτικά κομμάτια σε προσομοιωτές, σε εικονικά περιβάλλοντα και μετά από τα δύο χρόνια, εφόσον περάσεις εξετάσεις έχει δύο ευκαιρίες. Ο σιδηρόδρομος είναι πάντα δύο ευκαιρίες. Τότε μπορεί να ξεκινήσει στον τόπο που θα εργαστεί στο σταθμό του, ώστε να έχει τοπική γνώση. Το ίδιο και μηχανοδηγός. Οι μηχανοδηγοί που χρησιμοποιούν ή δουλεύουν σε μια γραμμή πρέπει να είναι ειδικευμένοι σε αυτή τη γραμμή».
Όσο για το πόσα άτομα υπάρχουν στη βάρδια είπε: «Την εμπειρία την έχω από όλους τους σιδηροδρόμους που δούλεψα στην Ευρώπη, από τους γερμανικούς σιδηροδρόμους κυρίως και ως σύμβουλος και σε άλλους σιδηροδρόμους. Εξαρτάται από το μέγεθος του σταθμού. Το Βέλγιο εισήγαγε το τελευταίο διάστημα και το ακολούθησε και το Λουξεμβούργο, όπου και άλλοι σιδηρόδρομοι, το λεγόμενο διπλό ζευγάρι μάτια. Υπάρχει ένας traffic controller, υπάρχει ένας σταθμάρχης, ένας δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος είναι ο security controller που αναλαμβάνει θέματα ασφαλείας. Δηλαδή είναι δύο πάντα. Σε μεγάλους σταθμούς έχουμε επίσης και δύο κλειδούχους δηλαδή οι άνθρωποι, τα πόστα τα οποία είναι συγκεντρωμένα μόνο στη μεταχείριση των ψαλιδιών μέσα από τα κλειδιά και στη σωστή κατεύθυνση αυτών των τρένων. Αυτό όμως, εξαρτάται από το μέγεθος του σταθμού. Σε μικρότερους σταθμούς ο σταθμάρχης μπορεί να είναι και κλειδούχος».
Η εκπαίδευση μηχανοδηγού στην Ελλάδα
Για την εκπαίδευση μηχανοδηγού στην Ελλάδα, ο μηχανοδηγός Αλέξανδρος Ιορδανίδης είπε: «Η εκπαίδευση που λαμβάνει χώρα στη χώρα μας είναι βάσει ευρωπαϊκών κανονισμών, οι οποίοι εισήχθησαν σαν νόμος και στην Ελλάδα. Για αρχή, εφόσον προσληφθούν τα άτομα που θα γίνουν μηχανοδηγοί, περνάνε από ιατρικές εξετάσεις, ψυχοτεχνικά τεστ και έπειτα μπαίνουν στο Κέντρο Εκπαίδευσης του ΟΣΕ είναι κρατική σχολή. Γίνεται η θεωρητική εκπαίδευση όλων σε όλους τους τομείς. Στη θεωρία είναι όλοι έτοιμοι. Μετά από 6 μήνες θεωρίας ξέρεις τα βασικά για την κυκλοφορία, για τις κινητήριες μονάδες, για όλα αυτά που θα δεις.
Η πρακτική είναι ένα τελείως διαφορετικό. Να ξέρετε ότι η εμπειρία αποκτάται δουλεύοντας επάνω στο αντικείμενο και όχι στη θεωρία» είπε και συνέχισε: «Το ότι δεν υπάρχουν τα αυτόματα συστήματα ασφάλειας με τεχνολογικά μέσα δεν σημαίνει ότι είναι επικίνδυνο να κυκλοφορείς με το τρένο. Ακολουθούνται οι κανονιστικές διαδικασίες για να μπορέσει ένα τρένο να κινηθεί από ένα σταθμό σε έναν άλλο. Δεν είναι αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά μετά το δυστύχημα».
Latest News
Οι νέοι Έλληνες αποφεύγουν να... φοιτούν και να εργάζονται παράλληλα - Στα «χαμηλά» της ΕΕ
Το πέμπτο χαμηλότερο ποσοστό στην ΕΕ καταγράφουν οι εργαζόμενοι σπουδαστές στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Eurostat
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί καπνιστό φιλέτο σολωμού
Πρόκειται για καπνιστό σολωμό φιλέτο με την εμπορική ονομασία «GOURMET FOOD BOSRHOROUS», το οποίο διακινείται στην Ελλάδα σε συσκευασίες των 240 g
Δημοσκόπηση: Χαμηλές πτήσεις για ΝΔ, κάτω από το 9% η διαφορά του δεύτερου ΠΑΣΟΚ
Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία από την δημοσκόπηση της GPO σχετικά με τη δύναμη των κομμάτων
Πέθανε η Βέφα Αλεξιάδου
Η γνωστή τηλεοπτική μαγείρισσα έφυγε στα 91 της χρόνια
Νέες υποσχέσεις Μητσοτάκη για χαμηλότερους φόρους έως το 2027
Τι είπε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Το τηλεφώνημα στον Σωκράτη Φάμελλο και τα «βέλη» προς τον Νίκο Ανδρουλάκη
H ALTER EGO MEDIA αποχαιρετά τον Αντώνη Λυμπέρη
Πέθανε σε ηλικία 71 ετών
Πέθανε ο εκδότης Αντώνης Λυμπέρης - Tο αποχαιρετιστήριο μήνυμα της Alter Ego Media
Ο Αντώνης Λυμπέρης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 71 χρονών.
Η Huawei «σπάει» το δίπολο Apple-Google με δικό της λειτουργικό σύστημα - Θα τα καταφέρει;
Η εγχώρια εναλλακτική λύση της Huawei απέναντι στο iOS της Apple και στο Android της Google αποτελεί απόδειξη ότι οι αμερικανικές κυρώσεις έχουν ενισχύσει την εταιρεία
Λιθουανία: Συντριβή αεροσκάφος της DHL στο Βίλνιους
Το αεροσκάφος που συνετρίβη στη Λιθουανία έπεσε κοντά σε κατοικημένη περιοχή
Υπουργικό συμβούλιο με το βλέμμα στον προϋπολογισμό
Η οικονομία και ο προϋπολογισμός θα βρεθεί στο επίκεντρο του υπουργικού συμβουλίου υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη