Ορισμένες φορές αδυνατώ να αντιληφθώ πώς σκέφτονται οι άνθρωποι που παίρνουν αποφάσεις πάνω σε κρίσιμα ζητήματα.
Αναφέρομαι στην αρχική απόφαση να τοποθετηθεί μέλος της επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη ο καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Ένας άνθρωπος που – όπως και να το κοιτάξει κανείς – θα αποτελούσε κομμάτι της έρευνας πάνω στα συνολικότερα αίτια που οδήγησαν στο δυστύχημα, ενώ ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην περίοδο 2010-2015.
Έναν τέτοιο άνθρωπο πώς μπορείς να τον βάλεις μέλος της επιτροπής έρευνας;
Πώς μπορεί να θεωρηθεί «ανεξάρτητη» μια επιτροπή που θα είχε μέλος της έναν άνθρωπο που θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις για το τι γινόταν στην περίοδο που ήταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εάν όντως εκτιμούμε ότι αυτό το δυστύχημα δεν μπορεί να ερευνηθεί απλώς και μόνο ως «τραγικό ανθρώπινο λάθος»;
Εκτός και εάν δεν επρόκειτο για πραγματική διερεύνηση της υπόθεσης.
Εκτός και εάν επρόκειτο για μια επιτροπή με σκοπό να εξυπηρετήσει ένα αφήγημα που επιρρίπτοντας όλη την ευθύνη σε μεμονωμένα πρόσωπα, όπως ο σταθμάρχης, θα κατέληγε να είναι ένα «πλυντήριο», με σκοπό να απαλλαγεί ένα ολόκληρο πολιτικό και οικονομικό σύστημα από τις διαχρονικές ευθύνες του.
Είναι προφανές ότι δεν χρειαζόμαστε μια τέτοια επιτροπή.
Τουλάχιστον, δεν τη χρειάζεται η ελληνική κοινωνία.
Εάν είναι να φτιαχτεί μια επιτροπή, αυτή θα πρέπει να μην έχει καμία εξάρτηση κομματική ή πολιτική.
Να μην περιλαμβάνει ανθρώπους που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ενεπλάκησαν στη διαχείριση των σιδηροδρόμων τις προηγούμενες δεκαετίες ή που πήραν αποφάσεις για την ιδιωτικοποίησή τους ή που είχαν σχέση με τα έργα γύρω από τον ΟΣΕ.
Να περιλαμβάνει ξένους ειδικούς – εξειδικευμένους στα δυστυχήματα, καθώς και ειδήμονες στα προβλήματα που έχουν οι ιδιωτικοποιήσεις.
Να έχει πλήρη πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία και όλα τα δεδομένα για τις προμήθειες, για τις αποφάσεις, για τις συμβάσεις για τα έργα.
Να έχει το δικαίωμα να καλέσει και να ζητήσει καταθέσεις από όλους όσους ενεπλάκησαν και από όλους όσους έκαναν καταγγελίες για τα προβλήματα.
Να μην υπάρξει καμία παρέμβαση στο έργο και την έρευνά της όσο καιρό και εάν διαρκέσει.
Για να μπορέσουμε όχι απλώς να μάθουμε τι ακριβώς συνέβη, ούτε καν μόνο για να αποκτήσουμε ασφαλείς σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. Αλλά για να καταλάβουμε πώς είναι πραγματικά ένα κράτος που αναλαμβάνει την ευθύνη του.
Latest News
Η οικονομική κατάθλιψη των Ελλήνων
Η Eurostat μέσα στις στατιστικές της έρευνες που κάνει δημοσιεύει και μία για την αυτοκατάταξη κάθε χώρας ως προς το ποσοστό του πληθυσμού που θεωρεί τον εαυτό του φτωχό
Το νούφαρα του Μονέ, τα crypto και η μπανάνα…
Στο οίκο Sotheby's γράφτηκε ένα περίεργο κεφάλαιο στην ιστορία της τέχνης
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς