Ορισμένες φορές αδυνατώ να αντιληφθώ πώς σκέφτονται οι άνθρωποι που παίρνουν αποφάσεις πάνω σε κρίσιμα ζητήματα.
Αναφέρομαι στην αρχική απόφαση να τοποθετηθεί μέλος της επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη ο καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Ένας άνθρωπος που – όπως και να το κοιτάξει κανείς – θα αποτελούσε κομμάτι της έρευνας πάνω στα συνολικότερα αίτια που οδήγησαν στο δυστύχημα, ενώ ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην περίοδο 2010-2015.
Έναν τέτοιο άνθρωπο πώς μπορείς να τον βάλεις μέλος της επιτροπής έρευνας;
Πώς μπορεί να θεωρηθεί «ανεξάρτητη» μια επιτροπή που θα είχε μέλος της έναν άνθρωπο που θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις για το τι γινόταν στην περίοδο που ήταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εάν όντως εκτιμούμε ότι αυτό το δυστύχημα δεν μπορεί να ερευνηθεί απλώς και μόνο ως «τραγικό ανθρώπινο λάθος»;
Εκτός και εάν δεν επρόκειτο για πραγματική διερεύνηση της υπόθεσης.
Εκτός και εάν επρόκειτο για μια επιτροπή με σκοπό να εξυπηρετήσει ένα αφήγημα που επιρρίπτοντας όλη την ευθύνη σε μεμονωμένα πρόσωπα, όπως ο σταθμάρχης, θα κατέληγε να είναι ένα «πλυντήριο», με σκοπό να απαλλαγεί ένα ολόκληρο πολιτικό και οικονομικό σύστημα από τις διαχρονικές ευθύνες του.
Είναι προφανές ότι δεν χρειαζόμαστε μια τέτοια επιτροπή.
Τουλάχιστον, δεν τη χρειάζεται η ελληνική κοινωνία.
Εάν είναι να φτιαχτεί μια επιτροπή, αυτή θα πρέπει να μην έχει καμία εξάρτηση κομματική ή πολιτική.
Να μην περιλαμβάνει ανθρώπους που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ενεπλάκησαν στη διαχείριση των σιδηροδρόμων τις προηγούμενες δεκαετίες ή που πήραν αποφάσεις για την ιδιωτικοποίησή τους ή που είχαν σχέση με τα έργα γύρω από τον ΟΣΕ.
Να περιλαμβάνει ξένους ειδικούς – εξειδικευμένους στα δυστυχήματα, καθώς και ειδήμονες στα προβλήματα που έχουν οι ιδιωτικοποιήσεις.
Να έχει πλήρη πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία και όλα τα δεδομένα για τις προμήθειες, για τις αποφάσεις, για τις συμβάσεις για τα έργα.
Να έχει το δικαίωμα να καλέσει και να ζητήσει καταθέσεις από όλους όσους ενεπλάκησαν και από όλους όσους έκαναν καταγγελίες για τα προβλήματα.
Να μην υπάρξει καμία παρέμβαση στο έργο και την έρευνά της όσο καιρό και εάν διαρκέσει.
Για να μπορέσουμε όχι απλώς να μάθουμε τι ακριβώς συνέβη, ούτε καν μόνο για να αποκτήσουμε ασφαλείς σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. Αλλά για να καταλάβουμε πώς είναι πραγματικά ένα κράτος που αναλαμβάνει την ευθύνη του.
Latest News
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ
Τι πρέπει να περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Το έτος 2025, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες
Ποιοι κερδίζουν από τα ασφάλιστρα υγείας
Σύντομα θα έχουμε θέμα και με τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων, καθώς οι ασφαλιστικές πετούν στα ιδιωτικά θεραπευτήρια τον «μουτζούρη» των αυξήσεων
Τι είναι η νέα επιχειρηματικότητα;
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος και ενιαίος ορισμός γιατί οι τύποι των επιχειρήσεων διαφέρουν μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν αρχές της επιχειρηματικότητας οι οποίες σήμερα είναι γρήγορα μεταβαλλόμενες.
Χώρα παντοπωλείων…
Πλέον πήρε κεφάλι η δημιουργία παντοπωλείων, κοινώς μπακάλικα στην πιο εξευγενισμένη σημερινή μορφή
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Ελλάδα 2025: Από την ανθεκτικότητα στη βιώσιμη ανάπτυξη
Το 2025 αναμένεται να είναι έτος κρίσιμο για την αξιοποίηση των ευκαιριών και την εδραίωση της Ελλάδας ως κόμβου καινοτομίας και βιωσιμότητας
Ο καθοριστικός ρόλος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ως ο επενδυτικός βραχίονας της Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης, έχει επενδύσει περισσότερο από €13 δισ. στη χώρα τα τελευταία 10 χρόνια