
Πέπλο θλίψης και οργής έχει σκεπάσει την Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες, αφού ολόκληρη χώρα πενθεί για τους 57 ανθρώπους -στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά- οι οποίοι έφυγαν από τη ζωή στο φρικιαστικό σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Τέμπη: Ποια είναι η κινητή και η ακίνητη περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΟΣΕ
Τόσο οι συγγενείς των θυμάτων, όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονταν μέσα στο τρένο και από καθαρή τύχη ζουν, αλλά και όλοι οι πολίτες της χώρας ζητούν απαντήσεις και στη συνέχεια, όταν αυτές δοθούν, να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για την ανείπωτη αυτή τραγωδία.
Όχι μόνο ο σταθμάρχης, ο οποίος φέρει αρκετά μεγάλο μερίδιο, αλλά και όλοι αυτοί που διαχρονικά είχαν αφήσει τον ΟΣΕ στην τύχη του, με αποτέλεσμα να μιλάμε σήμερα για ένα προαναγγελθέν δυστύχημα στη Τέμπη.
«Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών»
Ενδεικτικά είναι τα όσα δήλωνε ο τέως υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής λίγες μόλις ημέρες πριν την τραγωδία, από το βήμα της Βουλής.
Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής, σαν από διαβολική σύμπτωση, μόλις 10 ημέρες πριν την τραγική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, στις 20 Φεβρουαρίου, μίλησε στη Βουλή για την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, αλλά και τη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, ενώ υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες.
Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός, αναφερόμενος στον ιστορικό «μουντζούρη» Βόλου, τόνισε πως «προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των επιβατών». Πρόκειται για μια δήλωση που ήρθε να διαψευστεί με τον χειρότερο τρόπο λίγες ημέρες αργότερα και, δυστυχώς, με τον πιο θλιβερό τρόπο.
Επιπλέον, στη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία που δίνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν πού θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές, ο ίδιος είπε εμφατικά πως «μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
«Είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας»
«Όταν γίνονται επίκαιρες ερωτήσεις, όλοι μιλάμε στα τοπικά μας εκλογικά ακροατήρια, αλλά καλό είναι κ. Μαϊκόπουλε (σ.σ. τον διόρθωσε λέγοντας ότι το επίθετό του είναι Μεϊκόπουλος) θα πρέπει να διαβάζετε καλύτερα, πριν έρθετε αυτή σε αυτή την αίθουσα» είπε αρχικά.
«Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Είναι ντροπή και ντρέπομαι, που θέτετε θέματα ασφαλείας. Θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή. Όταν σας εξήγησα και σας το ξαναλέω. Διασφαλίζουμε την ασφάλεια. Είστε αδιάβαστος, δυστυχώς όπως πολλοί συνάδερφοι σας. Έχετε μπερδέψει την κατάσταση».
«Η ευρωπαϊκή οδηγία είναι σαφής. Έχει τα έσοδα, που έχει, δεν ξέρω αν είναι τα νούμερα αυτά, των 200.000 ευρώ. Θα το διαπιστώσω. Εκλέγεστε, όμως, στην περιοχή, οπότε δεν τιμάει ούτε εσάς να λέτε ότι δεν είναι ασφαλές το τρενάκι του Πηλίου. Δεν τιμάει ούτε τον ΟΣΕ, ούτε την Hellenic Train, ούτε κανέναν και θα ήθελα να ανακαλέσετε» είχε τονίσει, μεταξύ των άλλων, ο πρώην πλέον υπουργός.
Πρόσθεσε, μάλιστα, τότε και τα εξής:
«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας, που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις, που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα-Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να τις πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο.
Οπότε ο επιβάτης μπορεί να αισθάνεται το ίδιο επίπεδο ασφαλείας. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά και η ασφάλεια για τους επιβάτες», υποστήριξε και πρόσθεσε:
«Θα συμφωνήσετε και εσείς ότι μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών. Επομένως, τώρα, γίνεται απόλυτα κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χρακτηρισουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό» ήταν επί λέξει οι κουβέντες του.
Υπενθυμίζεται ότι στην δήλωσή της παραίτησής του, την επόμενη της τραγωδίας ο Κώστας Αχ. Καραμανλής είχε πει, μεταξύ άλλων, πως «δυστυχώς οι προσπάθειές μας δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν αυτό το δυστύχημα»…
Πηγή: in.gr


Latest News

Το μήνυμα Χατζηδάκη μετά την αναβάθμισή του
Ο Χατζηδάκης πηγαίνει στο Μέγαρο Μαξίμου αναλαμβάνοντας αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, με ρόλο συντονιστή για την παρακολούθηση του έργου των παραγωγικών υπουργείων

Το Who is Who των 15 νέων προσώπων της κυβέρνησης μετά τον ανασχηματισμό
Δεκαπέντε είναι τα νέα πρόσωπα στην κυβέρνηση αφού ο ανασχηματισμός που αναμενόταν μετά την πρόταση δυσπιστίας και τα μαζικότατα συλλαλητήρια για τα Τέμπη έγινε το πρωί της Παρασκευής

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Βλέπει υψηλότερα επίπεδα το ΧΑ - Στο επίκεντρο η Πειραιώς
Αν και δέχεται το ΧΑ κάποιες πιέσεις κατοχύρωσης κερδών, δεν δείχνουν προς ώρας ικανές να διαταράξουν την ανοδική του πορεία

Με «συνταγή» Πιερρακάκη στην οικονομία μέχρι τις εκλογές
Ποιους «καυτούς» φακέλους αναλαμβάνει ο νέος τσάρος της ελληνικής οικονομίας - Το πακέτο της ΔΕΘ, οι αμυντικές δαπάνες και τα μέτρα ενίσχυσης έναντι της ακρίβειας

Οι μεγάλες ανατροπές - Ποιοι μένουν εκτός κυβέρνησης
Ο ανασχηματισμός αφήνει 14 υπουργούς και υφυπουργούς εκτός κυβέρνησης

«Ανασχηματισμός μεγάλης ανανέωσης - Ευκαιρίες στη νέα γενιά» λένε κυβερνητικοί κύκλοι
«Ανασχηματισμός μεγάλης ανανέωσης και ευκαιριών στη νέα γενιά» είναι το σχόλιο κυβερνητικών κύκλων

Ανασχηματισμός: Ανακοινώθηκε η νέα κυβέρνηση - Όλα τα ονόματα
Ποια υπουργεία αλλάζουν χέρια, ποιοι φεύγουν, ποιοι έρχονται και ποιοι αναβαθμίζονται

Ανασχηματισμός: Στις 11:00 η ανακοίνωση για τη νέα κυβέρνηση
Στις 11.00 ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, θα ανακοινώσει τη νέα σύνθεση της κυβέρνησης.

Ουκρανία: Η διαπραγμάτευση τώρα ξεκινά
Η Ρωσία δεν δείχνει διατεθειμένη να αποδεχτεί με τρόπο βιαστικό μια εκεχειρία στην Ουκρανία χωρίς να αρνείται τη σχετική διαπραγμάτευση