Πέπλο θλίψης και οργής έχει σκεπάσει την Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες, αφού ολόκληρη χώρα πενθεί για τους 57 ανθρώπους -στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά- οι οποίοι έφυγαν από τη ζωή στο φρικιαστικό σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Τέμπη: Ποια είναι η κινητή και η ακίνητη περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΟΣΕ
Τόσο οι συγγενείς των θυμάτων, όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονταν μέσα στο τρένο και από καθαρή τύχη ζουν, αλλά και όλοι οι πολίτες της χώρας ζητούν απαντήσεις και στη συνέχεια, όταν αυτές δοθούν, να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για την ανείπωτη αυτή τραγωδία.
Όχι μόνο ο σταθμάρχης, ο οποίος φέρει αρκετά μεγάλο μερίδιο, αλλά και όλοι αυτοί που διαχρονικά είχαν αφήσει τον ΟΣΕ στην τύχη του, με αποτέλεσμα να μιλάμε σήμερα για ένα προαναγγελθέν δυστύχημα στη Τέμπη.
«Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών»
Ενδεικτικά είναι τα όσα δήλωνε ο τέως υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής λίγες μόλις ημέρες πριν την τραγωδία, από το βήμα της Βουλής.
Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής, σαν από διαβολική σύμπτωση, μόλις 10 ημέρες πριν την τραγική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, στις 20 Φεβρουαρίου, μίλησε στη Βουλή για την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, αλλά και τη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, ενώ υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες.
Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός, αναφερόμενος στον ιστορικό «μουντζούρη» Βόλου, τόνισε πως «προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των επιβατών». Πρόκειται για μια δήλωση που ήρθε να διαψευστεί με τον χειρότερο τρόπο λίγες ημέρες αργότερα και, δυστυχώς, με τον πιο θλιβερό τρόπο.
Επιπλέον, στη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία που δίνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν πού θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές, ο ίδιος είπε εμφατικά πως «μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
«Είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας»
«Όταν γίνονται επίκαιρες ερωτήσεις, όλοι μιλάμε στα τοπικά μας εκλογικά ακροατήρια, αλλά καλό είναι κ. Μαϊκόπουλε (σ.σ. τον διόρθωσε λέγοντας ότι το επίθετό του είναι Μεϊκόπουλος) θα πρέπει να διαβάζετε καλύτερα, πριν έρθετε αυτή σε αυτή την αίθουσα» είπε αρχικά.
«Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Είναι ντροπή και ντρέπομαι, που θέτετε θέματα ασφαλείας. Θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή. Όταν σας εξήγησα και σας το ξαναλέω. Διασφαλίζουμε την ασφάλεια. Είστε αδιάβαστος, δυστυχώς όπως πολλοί συνάδερφοι σας. Έχετε μπερδέψει την κατάσταση».
«Η ευρωπαϊκή οδηγία είναι σαφής. Έχει τα έσοδα, που έχει, δεν ξέρω αν είναι τα νούμερα αυτά, των 200.000 ευρώ. Θα το διαπιστώσω. Εκλέγεστε, όμως, στην περιοχή, οπότε δεν τιμάει ούτε εσάς να λέτε ότι δεν είναι ασφαλές το τρενάκι του Πηλίου. Δεν τιμάει ούτε τον ΟΣΕ, ούτε την Hellenic Train, ούτε κανέναν και θα ήθελα να ανακαλέσετε» είχε τονίσει, μεταξύ των άλλων, ο πρώην πλέον υπουργός.
Πρόσθεσε, μάλιστα, τότε και τα εξής:
«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας, που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις, που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα-Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να τις πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο.
Οπότε ο επιβάτης μπορεί να αισθάνεται το ίδιο επίπεδο ασφαλείας. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά και η ασφάλεια για τους επιβάτες», υποστήριξε και πρόσθεσε:
«Θα συμφωνήσετε και εσείς ότι μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών. Επομένως, τώρα, γίνεται απόλυτα κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χρακτηρισουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό» ήταν επί λέξει οι κουβέντες του.
Υπενθυμίζεται ότι στην δήλωσή της παραίτησής του, την επόμενη της τραγωδίας ο Κώστας Αχ. Καραμανλής είχε πει, μεταξύ άλλων, πως «δυστυχώς οι προσπάθειές μας δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν αυτό το δυστύχημα»…
Πηγή: in.gr
Latest News
Φοροελαφρύνσεις ως το 2027 στη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους
Πούτιν: Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Ο Πούτιν είπε ότι η Δύση κλιμακώνει τη σύρραξη στην Ουκρανία, επιτρέποντας στο Κίεβο να χτυπήσει τη Ρωσία με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, και ότι ο εκεί πόλεμος μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Σαμποτάζ στη Βαλτική: Ενδείξεις για κινεζική εμπλοκή
ΜΜΕ από τη Σουηδία, τη Φινλανδία, τη Δανία και τη Γερμανία βλέπουν την Κίνα πίσω από τη νέα υπόθεση δολιοφθοράς στο δίκτυο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική. Σε εξέλιξη οι έρευνες.
Ο νέος πολιτικός «χάρτης» στη Βουλή - Ο νέος «δικομματισμός» αι η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ
Τι φέρνει το σημερινό διαζύγιο της Θεοδώρας Τζάκρη και της Γιώτας Πούλου με τον ΣΥΡΙΖΑ
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Εντάλματα σύλληψης για εγκλήματα πολέμου για Νετανιάχου και Γκάλαντ από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο εξέδωσε ένταλμα σύλληψης και για τον Μοχάμεντ Ντέιφ της Χαμάς - Η απόφαση
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Αλλαγές με βαριά πρόστιμα φέρνει ο ΚΟΚ για τα ηλεκτρικά πατίνια
Αυστηρές είναι πλέον οι ποινές του ΚΟΚ για όσους έχουν ηλεκτρικά πατίνια και καταφεύγουν σε παραβάσεις
Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης
Τον πιστό συνεργάτη του, Μάθιου Γουίτακερ, διόρισε ο Τραμπ πρεσβευτή στο ΝΑΤΟ
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει ότι δεν θα εγγυάται την προστασία των χωρών μελών που δεν αφιερώνουν επαρκείς πόρους στον αμυντικό προϋπολογισμό τους