
Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι υπό παραγγελία και χρησιμοποιούν εναλλακτικά πράσινα καύσιμα για την πρόωσή τους. Το ποσοστό των πλοίων αυτών αποτελεί τώρα το 40% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών και η αύξηση στα επίπεδα αυτά οφείλεται κυρίως σε μια σειρά παραγγελιών πλοίων με καύσιμο μεθανόλη που δόθηκαν τελευταία στα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα πλοία διπλού καυσίμου με καύσιμο LNG αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% του βιβλίου παραγγελιών και ανέρχονται σε 198 πλοία των 2,31 εκατ. teu. Ομως είναι ταχεία και η αύξηση του αριθμού των πλοίων υπό παραγγελία που θα χρησιμοποιούν μεθανόλη. Ο υπό παραγγελία στόλος αυτής της κατηγορίας αριθμεί τώρα 68 πλοία, χωρητικότητας 0,93 εκατ. teu.
Αμμωνία
Στο μεταξύ, προς αύξηση οδεύει και ο στόλος δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εταιρεία AET, θυγατρική του μαλαισιανού ομίλου MISC, υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MοU) με την PETCO Trading Labuan Company, προκειμένου να διερευνήσουν από κοινού τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δεξαμενόπλοιου Aframax μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο πράσινη αμμωνία.
Όπως τονίζεται, στόχος της συνεργασίας των δύο εταιρειών είναι το πρωτοποριακό δεξαμενόπλοιο να ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο από την PETCO, αρχής γενομένης από το 2026.
Στο πλαίσιο του MοU, οι δύο εταιρείες αναμένεται να συνεργαστούν επίσης σε επιχειρησιακά θέματα, αλλά και σε θέματα ασφάλειας που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου αμμωνίας. Παράλληλα, θα εξετάσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας στη Νοτιοανατολική Ασία, στηρίζοντας έτσι την ατζέντα του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αμμωνία ως καύσιμο αναμένεται να καλύψει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αναγκών της παγκόσμιας ναυτιλίας τις επόμενες δεκαετίες, καθώς ο κλάδος αναζητά συνεχώς τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030