
Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι υπό παραγγελία και χρησιμοποιούν εναλλακτικά πράσινα καύσιμα για την πρόωσή τους. Το ποσοστό των πλοίων αυτών αποτελεί τώρα το 40% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών και η αύξηση στα επίπεδα αυτά οφείλεται κυρίως σε μια σειρά παραγγελιών πλοίων με καύσιμο μεθανόλη που δόθηκαν τελευταία στα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα πλοία διπλού καυσίμου με καύσιμο LNG αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% του βιβλίου παραγγελιών και ανέρχονται σε 198 πλοία των 2,31 εκατ. teu. Ομως είναι ταχεία και η αύξηση του αριθμού των πλοίων υπό παραγγελία που θα χρησιμοποιούν μεθανόλη. Ο υπό παραγγελία στόλος αυτής της κατηγορίας αριθμεί τώρα 68 πλοία, χωρητικότητας 0,93 εκατ. teu.
Αμμωνία
Στο μεταξύ, προς αύξηση οδεύει και ο στόλος δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εταιρεία AET, θυγατρική του μαλαισιανού ομίλου MISC, υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MοU) με την PETCO Trading Labuan Company, προκειμένου να διερευνήσουν από κοινού τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δεξαμενόπλοιου Aframax μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο πράσινη αμμωνία.
Όπως τονίζεται, στόχος της συνεργασίας των δύο εταιρειών είναι το πρωτοποριακό δεξαμενόπλοιο να ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο από την PETCO, αρχής γενομένης από το 2026.
Στο πλαίσιο του MοU, οι δύο εταιρείες αναμένεται να συνεργαστούν επίσης σε επιχειρησιακά θέματα, αλλά και σε θέματα ασφάλειας που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου αμμωνίας. Παράλληλα, θα εξετάσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας στη Νοτιοανατολική Ασία, στηρίζοντας έτσι την ατζέντα του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αμμωνία ως καύσιμο αναμένεται να καλύψει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αναγκών της παγκόσμιας ναυτιλίας τις επόμενες δεκαετίες, καθώς ο κλάδος αναζητά συνεχώς τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.


Latest News

Δύο σταθμών DC ταχείας φόρτισης εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Α.Θ.Ε.
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία