Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι υπό παραγγελία και χρησιμοποιούν εναλλακτικά πράσινα καύσιμα για την πρόωσή τους. Το ποσοστό των πλοίων αυτών αποτελεί τώρα το 40% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών και η αύξηση στα επίπεδα αυτά οφείλεται κυρίως σε μια σειρά παραγγελιών πλοίων με καύσιμο μεθανόλη που δόθηκαν τελευταία στα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα πλοία διπλού καυσίμου με καύσιμο LNG αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% του βιβλίου παραγγελιών και ανέρχονται σε 198 πλοία των 2,31 εκατ. teu. Ομως είναι ταχεία και η αύξηση του αριθμού των πλοίων υπό παραγγελία που θα χρησιμοποιούν μεθανόλη. Ο υπό παραγγελία στόλος αυτής της κατηγορίας αριθμεί τώρα 68 πλοία, χωρητικότητας 0,93 εκατ. teu.
Αμμωνία
Στο μεταξύ, προς αύξηση οδεύει και ο στόλος δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εταιρεία AET, θυγατρική του μαλαισιανού ομίλου MISC, υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MοU) με την PETCO Trading Labuan Company, προκειμένου να διερευνήσουν από κοινού τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δεξαμενόπλοιου Aframax μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο πράσινη αμμωνία.
Όπως τονίζεται, στόχος της συνεργασίας των δύο εταιρειών είναι το πρωτοποριακό δεξαμενόπλοιο να ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο από την PETCO, αρχής γενομένης από το 2026.
Στο πλαίσιο του MοU, οι δύο εταιρείες αναμένεται να συνεργαστούν επίσης σε επιχειρησιακά θέματα, αλλά και σε θέματα ασφάλειας που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου αμμωνίας. Παράλληλα, θα εξετάσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας στη Νοτιοανατολική Ασία, στηρίζοντας έτσι την ατζέντα του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αμμωνία ως καύσιμο αναμένεται να καλύψει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αναγκών της παγκόσμιας ναυτιλίας τις επόμενες δεκαετίες, καθώς ο κλάδος αναζητά συνεχώς τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»