Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι υπό παραγγελία και χρησιμοποιούν εναλλακτικά πράσινα καύσιμα για την πρόωσή τους. Το ποσοστό των πλοίων αυτών αποτελεί τώρα το 40% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών και η αύξηση στα επίπεδα αυτά οφείλεται κυρίως σε μια σειρά παραγγελιών πλοίων με καύσιμο μεθανόλη που δόθηκαν τελευταία στα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα πλοία διπλού καυσίμου με καύσιμο LNG αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% του βιβλίου παραγγελιών και ανέρχονται σε 198 πλοία των 2,31 εκατ. teu. Ομως είναι ταχεία και η αύξηση του αριθμού των πλοίων υπό παραγγελία που θα χρησιμοποιούν μεθανόλη. Ο υπό παραγγελία στόλος αυτής της κατηγορίας αριθμεί τώρα 68 πλοία, χωρητικότητας 0,93 εκατ. teu.
Αμμωνία
Στο μεταξύ, προς αύξηση οδεύει και ο στόλος δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εταιρεία AET, θυγατρική του μαλαισιανού ομίλου MISC, υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MοU) με την PETCO Trading Labuan Company, προκειμένου να διερευνήσουν από κοινού τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δεξαμενόπλοιου Aframax μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο πράσινη αμμωνία.
Όπως τονίζεται, στόχος της συνεργασίας των δύο εταιρειών είναι το πρωτοποριακό δεξαμενόπλοιο να ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο από την PETCO, αρχής γενομένης από το 2026.
Στο πλαίσιο του MοU, οι δύο εταιρείες αναμένεται να συνεργαστούν επίσης σε επιχειρησιακά θέματα, αλλά και σε θέματα ασφάλειας που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου αμμωνίας. Παράλληλα, θα εξετάσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας στη Νοτιοανατολική Ασία, στηρίζοντας έτσι την ατζέντα του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αμμωνία ως καύσιμο αναμένεται να καλύψει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αναγκών της παγκόσμιας ναυτιλίας τις επόμενες δεκαετίες, καθώς ο κλάδος αναζητά συνεχώς τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας