
Εως και δύο φλιτζάνια καφέ την ημέρα, κατά μέσο όρο, πίνουν οι Ελληνες, διαμορφώνοντας έναν συνολικό τζίρο σε οικιακή κατανάλωση και κατανάλωση εκτός σπιτιού περίπου στα 4 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Καφές: Μερακλήδες οι Έλληνες – 8 στους 10 πίνουν κάθε μέρα [πίνακες]
Ο καφές αποτελεί για τους Ελληνες μια συνήθεια που έγινε λατρεία, με περισσότερους από οκτώ στους δέκα να καταναλώνουν καφέ σε καθημερινή βάση, και μάλιστα ένας στους δύο πάνω από μία φορά την ημέρα, όπως προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ελληνικής Ενωσης Καφέ (ΕΕΚ), ενώ ακόμα και εκείνοι που δεν πίνουν (66%) φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους.
Συνήθεια
Η καθημερινή συνήθεια του καφέ για τους Ελληνες δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητα των καταναλωτών, καθώς ο καφές στο χέρι αντικατέστησε την καφετέρια, αλλά ούτε και από τις ανατιμήσεις το προηγούμενο διάστημα, αφού στα σουπερμάρκετ ενισχύθηκε η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ως μια φθηνότερη επιλογή για να μην περιοριστεί η κατανάλωση.
Συνολικά η αξία, σε τιμές λιανικής, της αγοράς καφέ στην Ελλάδα υπολογίζεται σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς σε 4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων άνω των 3,5 δισ. ευρώ αφορούν την επιτόπια κατανάλωση στα καταστήματα καφεστίασης και τα takeaway, ενώ τα περίπου 300-350 εκατ. ευρώ είναι ο τζίρος των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ.

Δηλαδή, η δαπάνη για καφέ στο σπίτι αντιστοιχεί περίπου στο 11% της αντίστοιχης σε καταστήματα καφέ.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΕΚ το 56% των Ελλήνων πίνει καφέ στο σπίτι, το 25% στον χώρο όπου εργάζεται, ενώ ποσοστό 18% των καταναλωτών πίνει καφέ, εκτός σπιτιού ή εργασίας, σε κάποιο μαγαζί ή στο χέρι.
Τι προτιμούν
Οσο για το είδος του καφέ, ο ελληνικός καφές παραμένει πρώτος στις προτιμήσεις, αν και χάνει «φίλους» τα τελευταία χρόνια, και ακολουθούν ο στιγμιαίος καφές, ο espresso, με τα προϊόντα σε μορφή κάψουλας για το σπίτι να κατέχουν ήδη το 10% της αγοράς στα σουπερμάρκετ, και, τέλος, ο καφές φίλτρου.
Επίσης, έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει ότι ένας στους δύο καταναλωτές διαθέτει στο σπίτι του μηχανή για εσπρέσο με κάψουλες, ο φρέντο εσπρέσο είναι πρώτος στις προτιμήσεις στην εκτός σπιτιού κατανάλωση, ενώ σχεδόν τρεις στους δέκα (27%) επιλέγουν φραπέ στο σπίτι.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»


Latest News

Η Volton μπαίνει στην κινητή τηλεφωνία
Από τις 27 Μαρτίου θα η Volton ξεκινά την διάθεση των εμπορικών πακέτων της εκπέμποντας σαν MVNO

Σε απολύσεις 2000 υπαλλήλων προχωρά η Sky News
Σε χιλιάδες απολύσεις προχωρά η Sky News κλείνοντας κέντρα εξυπηρέτησης πελατών σε τρεις τοποθεσίες στο ΗΒ

ΑΧΙΑ: Πρόοδος στο Ελληνικό, στα 11,50 ευρώ η τιμή στόχος για Lamda Development
Η ΑΧΙΑ αναμένει, ότι η Lamda θα αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία καθώς προχωρούν οι οικοδομικές εργασίες στο Ελληνικό

Noval Property: Υψηλή κερδοφορία για το 2024 – Αύξηση 14% στα έσοδα από τη μίσθωση επενδυτικών ακινήτων
Η λειτουργική κερδοφορία (a-EBITDA) της Noval Property διαμορφώθηκε στα 20,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 2,8 εκατ. ευρώ

Αύξηση 33% του τζίρου για τον όμιλο Profile το 2024
Ο όμιλος Profile κατέγραψε διπλασιασμό των οργανικών πωλήσεων κατά την τελευταία τριετία

O Αντιπρόεδρος της Κομισιόν Στεφάν Σεζουρνέ στο εργοστάσιο «Αλουμίνιον της Ελλάδος» της Metlen
Πρώτη επίσκεψη του Στ. Σεζουρνέ μετά την ένταξη της επένδυσης της Metlen στο γάλλιο, στον κατάλογο του CRMA, των κρίσιμων πρώτων υλών

H προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών με AI |H ιστορία της Orfium
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον Μιχάλη Πετυχάκη, συνιδρυτή της Orfium. Η εταιρεία προστατεύει τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών με τη βοήθεια της ΑΙ και συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες παγκοσμίως.

Fais Group: Ορίστηκαν οι Ειδικοί Διαπραγματευτές – Στα 45,5 εκατ. ευρώ το μετοχικό κεφάλαιο
Το μετοχικό κεφάλαιο της Fais Group διαιρείται σε 45.502.500 κοινές, ονομαστικές, άυλες, μετά ψήφου μετοχές, με ονομαστική αξία 1 ευρώ η κάθε μία

Το car sharing της Avis έφτασε στην Αθήνα
Η Avis σχεδίασε την πρώτη online υπηρεσία κοινής χρήσης αυτοκινήτου και παρουσιάζει ένα πιο σύγχρονο μοντέλο μετακίνησης στην πόλη

Eurimac: Επενδυτικό πλάνο 12 εκατ. ευρώ – Τα νέα ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη
Ο όγκος των πωλήσεων της Eurimac το 2024 αυξήθηκε κατά 5% - Τα κέρδη αναμένονται αυξημένα