Ο υποκείμενος πληθωρισμός στην ευρωζώνη θα παραμείνει υψηλός το επόμενο διάστημα, επομένως η αύξηση των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κατά 50 μονάδες βάσης στις 16 Μαρτίου γίνεται όλο και πιο σίγουρη.
Λαγκάρντ: Η αύξηση των επιτοκίων μπορεί να χρειαστεί να συνεχιστεί και μετά τον Μάρτιο
Αυτό είπε σε συνέντευξή της στον ισπανικό Τύπο η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ, επισημαίνοντας ότι η νέα αύξηση κατά 0,5% είναι «πολύ πιθανή», αλλά προειδοποίησε παράλληλα ότι ο υποκείμενος πληθωρισμός, δηλαδή ο πληθωρισμός χωρίς τις ασταθείς τιμές των τροφίμων και των καυσίμων, θα μπορούσε να παραμείνει προβληματικά υψηλός ακόμη και όταν δούμε τον συνολικό ρυθμό πληθωρισμού να πέφτει τους επόμενους μήνες.
«Πρέπει να συνεχίσουμε να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να επαναφέρουμε τον πληθωρισμό στο 2%. Και θα το κάνουμε», επανέλαβε είπε η Λαγκάρντ.
Πρόσθεσε ότι η οικονομία της ευρωζώνης διατηρείται καλύτερα από ό,τι αναμενόταν και η παραγωγή θα πρέπει να επιταχυνθεί από τη στασιμότητα σχεδόν που σημείωσε το τελευταίο τρίμηνο του 2022.
Δεν έχουμε «ταβάνι»
Σε ερώτηση του δημοσιογράφου πώς αξιολογεί την εκτίμηση της αγοράς ότι τα επιτόκια θα φτάσουν στο 4% η επικεφαλής της ΕΚΤ απάντησε πως η τράπεζα «δεν έχει ανώτατο όριο, αλλά στόχο πληθωρισμού 2%. Αυτός είναι ο μεσοπρόθεσμος στόχος για τον πληθωρισμό, όπως ορίζεται για εμάς η σταθερότητα των τιμών. Όπως είπα, δεν μπορώ να σας πω πόσο υψηλά θα είναι τα ποσοστά. Ξέρω ότι θα είναι πιο ψηλά από ό,τι είναι τώρα και έχουμε ακόμα περισσότερη δουλειά να κάνουμε γιατί δεν μπορούμε να κηρύξουμε τη νίκη. Κάνουμε πρόοδο, αλλά έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε».
Ο πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη να έχει υποχωρήσει τον Φεβρουάριο, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι θα διαμορφωθεί στο 8,3% από 8,6% τον Ιανουάριο, ωστόσο αυτό θα οφείλεται κυρίως στη μείωση των τιμών των καυσίμων, καθώς ο δομικός πληθωρισμός χωρίς το ενεργειακό κόστος αναμένεται να διατηρηθεί στα επίπεδα του 5,3%, όπως εκτιμούν οι αναλυτές του Bloomberg.
Ο πληθωρισμός της Γερμανίας, της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας, διαμορφώθηκε τον Φεβρουάριο στο 9,3%, πάνω από το 9% που προέβλεπαν οι αναλυτές του Bloomberg, και υψηλότερα από το 9,2% του Ιανουαρίου.
Στη Γαλλία σημείωσε ρεκόρ στο 7,2%, από 7% τον Ιανουάριο και στην Ισπανία διαμορφώθηκε σε 6,1% έναντι 5,9% τον Ιανουάριο.
Αυτά τα δεδομένα σαφώς και εδραιώνουν επί της ουσίας την αύξηση κατά μισή μονάδα που σχεδιάζει η ΕΚΤ για τον Μάρτιο και ενισχύει τους διαμορφωτές νομισματικής πολιτικής που λένε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη σύσφιγξη πέρα από αυτό για να τεθεί υπό έλεγχο ο πληθωρισμός.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;