
Σήμερα Κυριακή στις 11.00 θα απολογηθεί ο σταθμάρχης Λάρισας για το δυστύχημα στα Τέμπη μετά τη νέα προθεσμία που ζήτησε και πήρε το Σάββατο. Να σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 57, ενώ 55 είναι τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί.
Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών.
Γερμανία: Πώς γίνεται κάποιος σταθμάρχης
Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος. Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της Παρασκευής.
Τι θα ισχυριστεί ο σταθμάρχης
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη έχουν προκύψει νέα στοιχεία για την υπόθεση της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Τα νέα στοιχεία «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης που έχει ήδη παραδεχθεί το λάθος του, θα αποδεχθεί το δικό του μερίδιο ευθυνών, ωστόσο θα μιλήσει και για τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σιδηρόδρομο.
«Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…»
Με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά, σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο 59χρονος φέρεται να ψέλλισε μπροστά σε όσους των είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».
Σύμφωνα με αστυνομικές πληροφορίες, ο σταθμάρχης Λάρισας όταν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας έφτασαν στο σταθμαρχείο με σκοπό να τον οδηγήσουν στην Τροχαία Λάρισας παρακολουθούσε στην τηλεόραση τα πρώτα έκτακτα δελτία ειδήσεων για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ είχε ενημερωθεί τι είχε συμβεί από επικοινωνία με τους συναδέλφους του.
Νέες καταγγελίες
Την ίδια ώρα υπάρχουν νέες καταγγελίες για τα κρίσιμα λεπτά πριν τη σύγκρουση. Πληροφορίες του Alpha αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός φέρεται να προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη τα καθοριστικά δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, αλλά δεν πήρε απάντηση.
Ειδικότερα, ο ένας μηχανοδηγός του Intercity 62, φέρεται να είπε: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;» αλλά ο σταθμάρχης δεν έδωσε απάντηση.
Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται, οι αστυνομικοί δεν έχουν αναλύσει όλο το υλικό από τις ενδοεπικοινωνίες και ίσως να δόθηκε αργότερα κάποια απάντηση.
Πιθανόν η έρευνα να επεκταθεί και σε άλλο σταθμαρχείο
Ακόμη, σύμφωνα με άλλο ρεπορτάζ του Alpha, στο σταθμαρχείο των Νέων Πόρων αναμένεται να επεκταθεί η έρευνα. Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ο αμέσως επόμενος από τον σταθμό της Λάρισας, ενώ πρόκειται για τον τελευταίο σταθμό από τον οποίο πέρασε το εμπορικό τρένο πριν τη φονική σύγκρουση με το επιβατικό τρένο.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, εκτός από τον σταθμάρχη Λάρισας, κατάθεση έχουν δώσει τρία ακόμη άτομα. Ποιοι είναι αυτοί;
- Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Hellenic Train,
- o προϊστάμενος των μηχανοδηγών Λάρισας
- και ο προϊστάμενος των εκδοτηρίων στον σταθμό της Λάρισας.
Οι τρεις που κατέθεσαν περιέγραψαν πώς είναι η διαδικασία που ακολουθείται για να βρεθεί ένα τρένο στο «αντίθετο ρεύμα», ενώ σημείωσαν ότι το πού κινείται ένα τρένο είναι ευθύνη του σταθμάρχη.
Η καταγγελία Κούγια
Σε νέα καταγγελία προχώρησε ο Αλέξης Κούγιας, μιλώντας στο MEGA.
Ο Αλέξης Κούγιας είπε ότι έχει την πληροφορία ότι στη βάρδια στον σταθμό της Λάρισας υπήρχαν δύο σταθμάρχες. Μάλιστα, και ο άλλος σταθμάρχης θα έπρεπε να είναι εκεί όταν θα άλλαζαν τα κλειδιά. «Αυτός έφυγε 22:00 η ώρα για το σπίτι του», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.
Η Κατερίνα Παναγοπούλου του επισήμανε ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο αν ισχύει και τον ρώτησε αν αυτό έγινε παρατύπως. Ο ίδιος απάντησε «αυτό ακριβώς». «Και εγώ σήμερα το έμαθα, θέλω να σας πω ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό», πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για το αν θα βρεθεί και ο δεύτερος σταθμάρχης στη θέση του κατηγορούμενου, ο Αλέξης Κούγιας απάντησε ότι «δεν θέλω να προβλέψω, καθώς σέβομαι το τεκμήριο της αθωότητας».
Τι θα δείξουν τα «μαύρα κουτιά» των τρένων
Δύο κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη θέτει ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας.
Μιλώντας για τον ρόλο του σταθμάρχη στη Λάρισα είπε πως πριν βγουν συμπεράσματα θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν δύο κρίσιμα ερωτήματα: «πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».
«Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια.
Δεύτερον, βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γκλαβόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Παράλληλα ο κ. Γκλαβόπουλος αναφέρθηκε και σε κρίσιμα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες στα μαύρα κουτιά των τρένων και στην αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών.
Όπως εξήγησε «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε τον ταχογράφο και πες μας τι γράφει.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».


Latest News

Το μήνυμα Χατζηδάκη μετά την αναβάθμισή του
Ο Χατζηδάκης πηγαίνει στο Μέγαρο Μαξίμου αναλαμβάνοντας αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, με ρόλο συντονιστή για την παρακολούθηση του έργου των παραγωγικών υπουργείων

Το Who is Who των 15 νέων προσώπων της κυβέρνησης μετά τον ανασχηματισμό
Δεκαπέντε είναι τα νέα πρόσωπα στην κυβέρνηση αφού ο ανασχηματισμός που αναμενόταν μετά την πρόταση δυσπιστίας και τα μαζικότατα συλλαλητήρια για τα Τέμπη έγινε το πρωί της Παρασκευής

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Βλέπει υψηλότερα επίπεδα το ΧΑ - Στο επίκεντρο η Πειραιώς
Αν και δέχεται το ΧΑ κάποιες πιέσεις κατοχύρωσης κερδών, δεν δείχνουν προς ώρας ικανές να διαταράξουν την ανοδική του πορεία

Με «συνταγή» Πιερρακάκη στην οικονομία μέχρι τις εκλογές
Ποιους «καυτούς» φακέλους αναλαμβάνει ο νέος τσάρος της ελληνικής οικονομίας - Το πακέτο της ΔΕΘ, οι αμυντικές δαπάνες και τα μέτρα ενίσχυσης έναντι της ακρίβειας

Οι μεγάλες ανατροπές - Ποιοι μένουν εκτός κυβέρνησης
Ο ανασχηματισμός αφήνει 14 υπουργούς και υφυπουργούς εκτός κυβέρνησης

«Ανασχηματισμός μεγάλης ανανέωσης - Ευκαιρίες στη νέα γενιά» λένε κυβερνητικοί κύκλοι
«Ανασχηματισμός μεγάλης ανανέωσης και ευκαιριών στη νέα γενιά» είναι το σχόλιο κυβερνητικών κύκλων

Ανασχηματισμός: Ανακοινώθηκε η νέα κυβέρνηση - Όλα τα ονόματα
Ποια υπουργεία αλλάζουν χέρια, ποιοι φεύγουν, ποιοι έρχονται και ποιοι αναβαθμίζονται

Ανασχηματισμός: Στις 11:00 η ανακοίνωση για τη νέα κυβέρνηση
Στις 11.00 ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, θα ανακοινώσει τη νέα σύνθεση της κυβέρνησης.

Ουκρανία: Η διαπραγμάτευση τώρα ξεκινά
Η Ρωσία δεν δείχνει διατεθειμένη να αποδεχτεί με τρόπο βιαστικό μια εκεχειρία στην Ουκρανία χωρίς να αρνείται τη σχετική διαπραγμάτευση