Σήμερα Κυριακή στις 11.00 θα απολογηθεί ο σταθμάρχης Λάρισας για το δυστύχημα στα Τέμπη μετά τη νέα προθεσμία που ζήτησε και πήρε το Σάββατο. Να σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 57, ενώ 55 είναι τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί.
Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών.
Γερμανία: Πώς γίνεται κάποιος σταθμάρχης
Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος. Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της Παρασκευής.
Τι θα ισχυριστεί ο σταθμάρχης
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη έχουν προκύψει νέα στοιχεία για την υπόθεση της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Τα νέα στοιχεία «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης που έχει ήδη παραδεχθεί το λάθος του, θα αποδεχθεί το δικό του μερίδιο ευθυνών, ωστόσο θα μιλήσει και για τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σιδηρόδρομο.
«Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…»
Με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά, σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο 59χρονος φέρεται να ψέλλισε μπροστά σε όσους των είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».
Σύμφωνα με αστυνομικές πληροφορίες, ο σταθμάρχης Λάρισας όταν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας έφτασαν στο σταθμαρχείο με σκοπό να τον οδηγήσουν στην Τροχαία Λάρισας παρακολουθούσε στην τηλεόραση τα πρώτα έκτακτα δελτία ειδήσεων για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ είχε ενημερωθεί τι είχε συμβεί από επικοινωνία με τους συναδέλφους του.
Νέες καταγγελίες
Την ίδια ώρα υπάρχουν νέες καταγγελίες για τα κρίσιμα λεπτά πριν τη σύγκρουση. Πληροφορίες του Alpha αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός φέρεται να προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη τα καθοριστικά δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, αλλά δεν πήρε απάντηση.
Ειδικότερα, ο ένας μηχανοδηγός του Intercity 62, φέρεται να είπε: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;» αλλά ο σταθμάρχης δεν έδωσε απάντηση.
Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται, οι αστυνομικοί δεν έχουν αναλύσει όλο το υλικό από τις ενδοεπικοινωνίες και ίσως να δόθηκε αργότερα κάποια απάντηση.
Πιθανόν η έρευνα να επεκταθεί και σε άλλο σταθμαρχείο
Ακόμη, σύμφωνα με άλλο ρεπορτάζ του Alpha, στο σταθμαρχείο των Νέων Πόρων αναμένεται να επεκταθεί η έρευνα. Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ο αμέσως επόμενος από τον σταθμό της Λάρισας, ενώ πρόκειται για τον τελευταίο σταθμό από τον οποίο πέρασε το εμπορικό τρένο πριν τη φονική σύγκρουση με το επιβατικό τρένο.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, εκτός από τον σταθμάρχη Λάρισας, κατάθεση έχουν δώσει τρία ακόμη άτομα. Ποιοι είναι αυτοί;
- Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Hellenic Train,
- o προϊστάμενος των μηχανοδηγών Λάρισας
- και ο προϊστάμενος των εκδοτηρίων στον σταθμό της Λάρισας.
Οι τρεις που κατέθεσαν περιέγραψαν πώς είναι η διαδικασία που ακολουθείται για να βρεθεί ένα τρένο στο «αντίθετο ρεύμα», ενώ σημείωσαν ότι το πού κινείται ένα τρένο είναι ευθύνη του σταθμάρχη.
Η καταγγελία Κούγια
Σε νέα καταγγελία προχώρησε ο Αλέξης Κούγιας, μιλώντας στο MEGA.
Ο Αλέξης Κούγιας είπε ότι έχει την πληροφορία ότι στη βάρδια στον σταθμό της Λάρισας υπήρχαν δύο σταθμάρχες. Μάλιστα, και ο άλλος σταθμάρχης θα έπρεπε να είναι εκεί όταν θα άλλαζαν τα κλειδιά. «Αυτός έφυγε 22:00 η ώρα για το σπίτι του», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.
Η Κατερίνα Παναγοπούλου του επισήμανε ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο αν ισχύει και τον ρώτησε αν αυτό έγινε παρατύπως. Ο ίδιος απάντησε «αυτό ακριβώς». «Και εγώ σήμερα το έμαθα, θέλω να σας πω ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό», πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για το αν θα βρεθεί και ο δεύτερος σταθμάρχης στη θέση του κατηγορούμενου, ο Αλέξης Κούγιας απάντησε ότι «δεν θέλω να προβλέψω, καθώς σέβομαι το τεκμήριο της αθωότητας».
Τι θα δείξουν τα «μαύρα κουτιά» των τρένων
Δύο κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη θέτει ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας.
Μιλώντας για τον ρόλο του σταθμάρχη στη Λάρισα είπε πως πριν βγουν συμπεράσματα θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν δύο κρίσιμα ερωτήματα: «πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».
«Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια.
Δεύτερον, βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γκλαβόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Παράλληλα ο κ. Γκλαβόπουλος αναφέρθηκε και σε κρίσιμα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες στα μαύρα κουτιά των τρένων και στην αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών.
Όπως εξήγησε «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε τον ταχογράφο και πες μας τι γράφει.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».
Latest News
Τα πιθανά σενάρια του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ
Δημοσκοπήσεις σε επτά πολιτείες-κλειδιά στις ΗΠΑ δείχνουν οριακή διαφορά, μεταξύ Χάρις και Τραμπ – Κάθε ένας προηγείται σε ορισμένες περιοχές κατά μόλις μια ή δύο μονάδες
Πέρασε από την επιτροπή της Ευρωβουλής η υποψηφιότητα Τζιτζικώστα για την Κομισιόν
Η εκλογή από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται επί του παρόντος να πραγματοποιηθεί κατά τη σύνοδο ολομέλειας της 25ης - 28ης Νοεμβρίου
Γιατί καθυστερούν τα αποτελέσματα των εκλογών στις ΗΠΑ - Τι συμβαίνει με τις επιστολικές ψήφους
Η Νέα Υόρκη εκσυγχρόνισε την διαδικασία καταμέτρησης των ψήφων, όμως η Αριζόνα και άλλες Πολιτείες τη δυσχέραναν
Εφιάλτες στην Ευρώπη από μια πιθανή νίκη του Τραμπ
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οικό και την προεδρία των ΗΠΑ θα αποσταθεροποιούσε περαιτέρω μια ήδη αποδυναμωμένη ήπειρο
Δύσκολα ανατρέπεται η τάση αύξησης της υπογεννητικότητας στη Δύση
Πως θα περάσουμε από έναν δημογραφικό χειμώνα σε μία νεανική άνοιξη
Σε κινούμενη άμμο ο κυβερνητικός συνασπισμός Σολτς - Οι φήμες για πρόωρες εκλογές
Η οικονομική και δημοσιονομική πολιτική στο επίκεντρο της διαφωνίας
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Ισπανία: Συνολικά 7.500 στρατιώτες αναπτύσσονται στις περιοχές που επλήγησαν
Ήταν η μεγαλύτερη φυσική καταστροφή που σχετίζεται με πλημμύρες τις τελευταίες πέντε δεκαετίες στην Ευρώπη.
ΟΑΣΑ: Νέα 18μετρα αρθρωτά λεωφορεία στις γραμμές της Νοτιοανατολικής Αττικής
Ενισχύεται σημαντικά ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών, φτάνοντας πλέον τα 130 νέα λεωφορεία σε κυκλοφορία στην Ανατολική Αττική
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.