
Για το ευρωπαϊκό πλαίσιο που ισχύει στις σιδηροδρομικές μεταφορές μίλησε ο δικηγόρος Ορέστης Ομράν στο MEGA. Ο δικηγόρος αναφέρθηκε σε ευρωπαϊκή οδηγία του 2014 που δεν εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, ενώ σημείωσε ότι ο ευρωπαϊκός εισαγγελέας θα πρέπει να ερευνήσει εάν υπήρξε κακοδιαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Τέμπη: Οι πρώτες κινήσεις του σταθμάρχη αμέσως μετά τη φονική σύγκρουση
Ο Ορέστης Ομράν αρχικά ανέφερε: «Η ρύθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ένας χώρος που ενδιαφέρει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικτύου, διότι στην κεντρική και δυτική Ευρώπη οι συγκοινωνίες γίνονται σε μεγάλο βαθμό με τα τρένα. Για αυτό τον λόγο πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία».
Για την επίμαχη οδηγία
Στη συνέχεια ο δικηγόρος αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία που υπάρχει από το 2014 και δεν εφαρμόστηκε στην Ελλάδα: «Περιλάμβανε ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία ελήφθησαν από την χώρα, αλλά δεν εκτελέστηκε ποτέ η σύμβαση. Επομένως η αρμοδιότητα του ευρωπαϊκού εισαγγελέα είναι να ερευνήσει εάν υπήρξε κακοδιαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων».
Αναφορικά με τις ευθύνες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, ο κ. Ομράν ξεκαθάρισε: «Προκύπτουν από την ελληνική νομοθεσία, βάσει νόμου του 2019 που έρχεται να εφαρμόσει ευρωπαϊκή οδηγία από το 2016 και λέει ότι οι ρυθμιστικές αρχές σιδηροδρόμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αρμόδιες για να ελέγχουν την ασφάλεια του δικτύου και να δίδουν τις σχετικές άδειες στις εταιρείες που κάνουν την διαχείριση των σιδηροδρόμων».
Στο «MEGA Σαβατοκύριακο» για την τραγωδία των Τεμπών μίλησαν και ο Θάνος Ασκητής, καθηγητής Ψυχιατρικής, ο Σπύρος Δημητρίου, δικηγόρος και ο Θανάσης Λεβέντης, εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΟΣΕ μίλησαν στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, καθώς και για το νομικό σκέλος της υπόθεσης.
Ο Θάνος Ασκητής είπε ότι το δύσκολο κομμάτι είναι να θεραπευτεί η ψυχή των γονιών των αδικοχαμένων νέων.
«Είμαστε ένας λαός που από την παιδική ηλικία δεν μαθαίνει την ευθύνη. Είμαστε μία χώρα που δεν έχουμε το αίσθημα της συνέπειας. Η ανθρώπινη ψυχή πονάει. Πώς μπορούμε να θεραπεύσουμε την ψυχή των γονιών. Να σας θυμίσω πως στο άλλο ατύχημα στα Τέμπη ένας αυτούς που σώθηκαν, αυτοκτόνησε».
Ο Θανάσης Λεβέντης αναφέρθηκε στο δυστύχημα, λέγοντας πως για πολύ καιρό έκαναν απεργίες για να καταγγείλουν την απουσία των συστημάτων ασφάλειας.
«Έχω εμπιστοσύνη στους εμπειρογνώμονες. Εδώ πρέπει να κάνουμε καταμερισμό ευθυνών. Το 2010 είχαμε βγάλει ένα βίντεο ως Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και καλούσαμε την Πολιτεία για το τι πρέπει να κάνει για να έχουμε ένα σύγχρονο ποιοτικό σιδηρόδρομο, αλλά κανείς δεν απαντούσε και δεν άκουγε. Ο οργανισμός από το 2010 έχει μία καθοδική πορεία, οι εργαζόμενοι προσπαθούσαμε με αυτά τα χρήματα να παρέχουμε ασφάλεια. Και την παρείχαμε την ασφάλεια», είπε αρχικά.
«Τα χρήματα που εισπράχθηκαν για τους σιδηροδρόμους είναι πάνω από 700 εκατομμύρια. Δεν ολοκλήρωσαν τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Έχουμε κάνει καταγγελίες και παραστάσεις και απεργίες. Σύμφωνα με πρόσφατο ΦΕΚ, για να λειτουργεί σωστά ο σιδηρόδρομος πρέπει να έχει 410 σταθμάρχες ενώ είμαστε 135 άτομα», συμπλήρωσε.
Ο Σπύρος Δημητρίου αναφέρθηκε στην τραγωδία, λέγοντας πως θα πρέπει να καθίσουν στο εδώλιο πολλοί άνθρωποι.
«Η Πολιτεία προσπαθεί να φορτώσει όλες τις ευθύνες στον σταθμάρχη»
«Αυτό που διακρίνω είναι πως γίνεται μία έντονη προσπάθεια από την Πολιτεία να αποδώσει όλες τις ευθύνες στον σταθμάρχη. Όταν ένα διοικητικό σύστημα είναι υπεύθυνο για την ασφάλεια των πολιτών και αυτό δεν λειτουργήσει τότε νομικά θα πρέπει να καθίσουν στο εδώλιο πάρα πολλοί άνθρωποι».
Ο κ. Λεβέντης δήλωσε πως πρέπει άμεσα να γίνουν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού.
Πηγή: In.gr


Latest News

Ομάδα Αλήθειας: «Mαύρο ταμείο» της ΝΔ και του Μαξίμου η Blue Skies
Τα πρόσωπα και η διαδρομή του χρήματος - Νέες αποκαλύψεις

Τους πότιζαν κρασί και τους παγίδευαν - Ρώσοι χάκερς σε Ευρωπαίους διπλωμάτες
Όπως αποκαλύπτει το Politico το κρασί έγινε ο Δούρειος Ίππος των χάκερ για να αποκτήσουν πρόσβαση σε mail Ευρωπαίων αξιωματούχων

Aντιδράσεις και απειλές πολέμου από το κόμμα Ιμάμογλου για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό
Όσοι γνωρίζουν το πολιτικό σύστημα στην Τουρκία, ξέρουν καλά ότι πιο φανατικοί εθνικιστές είναι οι λεγόμενοι «Κεμαλιστές» της αξιωματικής αντιπολίτευσης CHP, παρά το AKP του Ερντογάν

Τέλος χρόνου για τους καθαρισμούς των οικοπέδων – Έρχονται πρόστιμα
Οι αρμόδιες αρχές κρούουν των κώδωνα του κινδύνου ώστε οι ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές των συγκεκριμένων χώρων να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες ενέργειες άμεσα καθώς βρισκόμαστε λιγότερο από 15 ημέρες από την εκπνοή της προθεσμίας

Ρούμπιο: Αν δεν τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ΗΠΑ θα πρέπει να εγκαταλείψουν την προσπάθεια
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο έκανε σχετικές δηλώσεις στο Παρίσι ύστερα από συνάντηση με Ευρωπαίους και Ουκρανούς αξιωματούχους

Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ από το Ιόνιο έως το Ταίναρο - Τι αναφέρεται στο Προεδρικό Διάταγμα
Το Προεδρικό Διάταγμα λαμβάνει υπόψη τη συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών Ελλάδας – Ιταλίας του 2020

Ουάσινγκτον και Κίεβο υπέγραψαν μνημόνιο για τα ορυκτά – Τι περιλαμβάνει
Η Γιούλια Σβιρεντένκο, πρώτη αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην Ουκρανία και υπουργός Οικονομίας, επιβεβαίωσε ότι το μνημόνιο προθέσεων υπογράφηκε ανάμεσα σε Κίεβο και Ουάσινγκτον

Αδειάζει η Αθήνα - Αυξημένη κίνηση στα λιμάνια και έκτακτα δρομολόγια στα ΚΤΕΛ
Το αδιαχώρητο επικρατεί από νωρίς στο λιμάνι του Πειραιά, απ’ όπου χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα αναχωρούν για νησιωτικούς προορισμούς

Το TikTok του Μητσοτάκη: «Οδήγηση και αλκοόλ δεν πάνε μαζί, ποτέ»
Το μήνυμα για τους εκδρομείς του Πάσχα και την ασφάλεια στους δρόμους

Η Μελόνι σε ρόλο... γεφυροποιού μεταξύ ΕΕ - Τραμπ
Η Μελόνι έχει περιγράψει τους δασμούς του Τραμπ στα αγαθά της ΕΕ ως «λάθος», αλλά φαίνεται να ακολουθεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση