Περισσότεροι από 220.000 άνθρωποι συμμετείχαν, σύμφωνα με το οικολογικό κίνημα Fridays for Future, την Παρασκευή σε διαδηλώσεις σε διάφορες γερμανικές πόλεις με συνθήματα όπως «Όχι στον άνθρακα» και «Όριο ταχύτητας τώρα». Ενδεικτικά στο Μόναχο διαδήλωσαν 32.000 άνθρωποι, στο Βερολίνο περίπου 18.000 και πάνω από 12.000 στο Αμβούργο.
Στην κινητοποίηση του Μονάχου η Λουίζα Νοϊμπάουερ από το Fridays for Future έλεγε μέσω μεγαφώνου: «Δεν με νοιάζει αν θεωρείτε τις διαμαρτυρίες υπερβολικά χλιαρές ή υπερβολικά ριζοσπαστικές ή πολύ θορυβώδεις. Δεν με ενδιαφέρει αν πιστεύετε ότι τα ξέρετε όλα καλύτερα. Σας ρωτώ: Τι κάνετε κατά της κλιματικής αλλαγής; Τι κάνετε αυτή τη στιγμή; Εμείς απαντάμε με την παρουσία μας σήμερα, εδώ σε αυτή την διαδήλωση».
Θα απαγορεύσει τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων η Γερμανία;
Verdi: «Χρειαζόμαστε αλλαγή πολιτικής στις μεταφορές»
Σε πολλές διαδηλώσεις στη Γερμανία συμμετείχε η συνδικαλιστική οργάνωση Ver.di, η οποία τις τελευταίες μέρες πραγματοποίησε πλήθος προειδοποιητικών απεργιών στα τοπικά μέσα μεταφοράς με τη συμμετοχή συνολικά 60.000 εργαζομένων. Στο Μόναχο το παρών έδωσε η εκπρόσωπος του συνδικάτου Γιούλια Ρίμερ: «Χρειαζόμαστε αλλαγή πολιτικής στις μεταφορές. Οι δημόσιες συγκοινωνίες οφείλουν να συμβάλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Είμαι χαρούμενη που το κίνημα Fridays for Future βρίσκεται στο πλευρό μας».
Σκληρή κριτική άσκησαν οι διαδηλωτές στον κυβερνητικό συνασπισμό Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων και Φιλελευθέρων στο Βερολίνο. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Fridays for Future Άνικα Ρίμαν «οι Φιλελεύθεροι μπλοκάρουν κάθε μέτρο υπέρ της προστασίας του κλίματος». Για το οικολογικό κίνημα ζητούμενο είναι να σταματήσει άμεσα η κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων, να καταργηθούν οι επιδοτήσεις, με τις οποίες εντείνεται η κλιματική αλλαγή, και να διατεθούν περισσότερα χρήματα στο δίκτυο τοπικών μέσων συγκοινωνίας και συγκεκριμένα στα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα τραίνα.
Πηγή: DW/ Στέφανος Γεωργακόπουλος (dpa, Reuters)
Latest News
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»