
Ο σύνθετος δείκτης Word Composite Index του οίκου Drewry που μετρά τον μέσο ημερήσιο ναύλο στα containers 40 ποδιών (feu) μειώθηκε κατά 2% αυτή την εβδομάδα και έχει υποχωρήσει κατά 80% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Ο δείκτης βρίσκεται στα 1.859 δολ. ανά εμπορευματοκιβωτίο 40 ποδιών και είναι τώρα 82% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολ. που πέτυχε τον Σεπτέμβριο του 2021 και 31% χαμηλότερος από τον μέσο όρο της τελευταίας δεκαετίας που είναι 2.691 δολ. Ωστόσο παραμένει 31% υψηλότερος από τον μέσο δείκτη του 2019 ενώ από την αρχή του 2023 μέχρι τώρα είναι στα 2.015 δολ. ανά feu, 676 δολ. χαμηλότερος από τον μέσο όρο της δεκαετίας.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Η υπερπροσφορά containerships «τρομάζει» την αγορά
Την ίδια ώρα, μια άνευ προηγουμένου «πλημμύρα» νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια αναμένεται να βάλει σε «φουρτούνες» την αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο ρυθμός των παραδόσεων νέων containerships αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό και οι εταιρείες περιμένουν μεγαλύτερη αύξηση το δεύτερο τρίμηνο έτους, κάτι που θα συνεχιστεί μέχρι και το 2025.
«Το κολοσσιαίο βιβλίο παραγγελιών χαρακτηρίζεται ως δαμόκλειος σπάθη που επικρέμεται πάνω από την αγορά, με μια σειρά παραδόσεων νέων πλοίων να πυροδοτεί την επιστροφή της πλεονάζουσας χωρητικότητας», προειδοποίησε η Alphaliner. Όπως ανέφερε ο αναλυτής, Stefan Verberckmoes, «αυτό το κύμα νεότευκτων έρχεται σε μια εποχή συρρίκνωσης της ζήτησης».
Η Maritime Strategies International (MSI) εκτιμά ότι οι παραδόσεις θα ανέλθουν συνολικά σε 717.900 TEU’s το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αυξημένες κατά 62% σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο, ενώ θα φτάσουν στα 764.800 TEU το γ’ τρίμηνο του 2023.
Στις αρχές του μήνα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ήταν 7,69 εκατομμύρια TEU’s, κάτι λιγότερο από το 30% της χωρητικότητας του υφιστάμενου στόλου, σύμφωνα με την Alphaliner. Από τις συνολικές παραγγελίες, 2,48 εκατομμύρια TEU’s (32%) ορίστηκαν για παράδοση φέτος, 2,95 εκατομμύρια TEU (38%) το επόμενο έτος και 2,26 εκατομμύρια TEU (30%) το 2025.
Στην έκθεσή της, η Alphaliner ανέλυσε τις παραδόσεις νέων πλοίων που θα αναπτυχθούν στις κύριες συναλλαγές από τους 11 κορυφαίους liners. Αυτοί οι αριθμοί είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη που εξυπηρετούνται από πλοία που ανήκουν στους κολοσσούς της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»