Από την οικονομική έως την υγειονομική και πρόσφατα την πληθωριστική, οι κρίσεις της τελευταίας δεκαετίας δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα στο εγχώριο λιανικό εμπόριο ειδών ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών.
Από τη μια οι προσιτές τιμές και οι προσφορές συχνά προπορεύονται του brand loyalty, εξ ου και το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων ξένων αλυσίδων χαμηλού κόστους να αποκτήσουν παρουσία στην ελληνική αγορά, όπως ο γίγαντας της μόδας Primark, που σύμφωνα με πληροφορίες θα ανοίξει μεγάλο κατάστημα στην Ελλάδα. Ενώ από την άλλη, οι πωλήσεις των ειδών πολυτελείας καταγράφουν λαμπρές επιδόσεις, καθώς όχι μόνον οι έχοντες, αλλά και οι πολίτες μέσου και ανώτερου εισοδήματος επιλέγουν luxury αγορές.
Το κύμα των επιστροφών φέρνει «πονοκέφαλο» στους εμπόρους
Οι πωλήσεις
Εστιάζοντας στο retail, δηλαδή πέρα από τις πωλήσεις καυσίμων, τροφίμων και οχημάτων, είναι εντυπωσιακό πως την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση το 2022 έναντι του 2021 κατέγραψαν τα μεταχειρισμένα είδη (+41%), σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ενώ τη δεύτερη υψηλότερη τα καλλυντικά (+29,7%). Επίσης ρολόγια και κοσμήματα (+26,7%) «πλασαρίστηκαν» εξίσου ψηλά.
Τα θύματα
«Μεγάλα και διαχρονικά θύματα της συρρίκνωσης του καταναλωτικού εισοδήματος είναι οι μεγάλοι υπο-κλάδοι ένδυσης και υπόδησης στους οποίους η καταναλωτική δαπάνη από το 2008 έως το 2021 μειώθηκε περίπου 60%» αναφέρει στον ΟΤ ο κ. Γιώργος Καρανίκας, πρόεδρος της ΕΣΕΕ. «Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνουν τα στοιχεία και των φετινών χειμερινών εκπτώσεων»επισημαίνει.
«Η Ελλάδα δεν μπορεί λόγω ανάγκης και ακρίβειας να γίνει «Eldorado» για τις αλυσίδες χαμηλού κόστους, ούτε να επιτρέψει «να εισπράξουν το market pass» σε βάρος άλλων επιχειρήσεων» σχολιάζει ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ. Για τις εκπτώσεις ο κ. Κορκίδης αναφέρει ωστόσο ότι ο στόχος επιτεύχθηκε με τον τζίρο να καταγράφει αύξηση περίπου 20% συγκριτικά με τη αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ξεπερνώντας μάλιστα και τα 5,5 δισ. ευρώ του 2019.
«Ο καταναλωτής είναι αυτός που επιβραβεύει τις επιχειρήσεις» σημειώνει ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
Οι Πολωνοί
Μόλις 4 μήνες «μετρά» η πολωνική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού Pepco στην εγχώρια αγορά και διαθέτει 8 καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Κόρινθο, τα οποία οσονούπω θα φτάσουν τα 10, με νέα σημεία σε Ξάνθη και Θεσσαλονίκη. Με τον ακριβότερο κωδικό στα καταστήματα Pepco να μην ξεπερνά τα 30 ευρώ και τον τζίρο του ομίλου, που περιλαμβάνει επίσης τα brands Poundland και Dealz, στα 4,82 δισ. ευρώ, η αλυσίδα στοχεύει να διπλασιάσει τα καταστήματά της στη χώρα μας το 2023.
Φιλόδοξο πλάνο έχει και ο όμιλος LPP με το σήμα SiNSAY. Το πρώτο κατάστημα της «πολωνικής Zara» λειτουργεί εδώ και λίγες μέρες στο Ηράκλειο της Κρήτης, ενώ στοχεύει σε δίκτυο 7-10 καταστημάτων φέτος. Επόμενος σταθμός είναι η Λάρισα.
Oι Πολωνοί επιδιώκουν να ανοίξουν σε διάστημα 18-24 μηνών περίπου 30 καταστήματα πανελλαδικά. Για το οικονομικό έτος 2022-2023 ο όμιλος προσβλέπει σε συνολικές πωλήσεις 3,36 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 13%.
Τούρκοι και Σέρβοι
Της «πολωνικής Zara» έχει προηγηθεί η «τουρκική Zara», όπως έχει γίνει γνωστή η αλυσίδα ένδυσης LC Waikiki. Με 10 καταστήματα αυτή τη στιγμή, στόχος είναι να ανοίξουν έως τις αρχές του 2024 άλλα 10 σημεία.
Περί τα δύο χρόνια συμπληρώνει στη χώρα μας η Lilly Drogerie, αλυσίδα προϊόντων ομορφιάς, υγείας, καλλυντικών και φαρμακευτικών καταγόμενη από τη Σερβία. Ηδη έχει ανοίξει 9 καταστήματα στην Αττική. Εκτός από τη διάθεση προϊόντων γνωστών εταιρειών έχει αναπτύξει τις δικές της μάρκες σε λογικές τιμές.
Latest News
ΕΤΕπ: Στήριξη στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα
Τι συζητήθηκε κατά την σημερινή επίσκεψη της Νάντια Καλβίνιο στη χώρα μας
Με την πρόεδρο της ΕΤΕπ Νάντια Καλβίνιο συναντήθηκε ο Χατζηδάκης - Τι συζήτησαν
Ο κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε ακόμα την κ. Καλβίνιο για τη σύσταση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου και τις δυνατότητες συνεργασίας
Οι έμμεσοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ [γράφημα]
Τα έσοδα από τον ΦΠΑ στην Ελλάδα το 2023 αντιστοιχούσαν στο 21,9% του ΑΕΠ έναντι 20,8% στις χώρες του ΟΟΣΑ
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο εννεάμηνο - Ποιοι προτίμησαν Ελλάδα
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 16.722,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς