
Με μέτρα ασφαλείας αντίστοιχα της φήμης ενός παγκόσμιου κολοσσού, το στρατηγείο έρευνας και ανάπτυξης της Tesla στον «Δημόκριτο» παραμένει ένα μυστήριο υψηλής τεχνολογίας. Εκτός από το χαρακτηριστικό έμβλημα σε κόκκινο φόντο της εταιρείας, που μαγνητίζει τους λάτρεις της αυτοκίνησης, το μόνο που μαρτυρά ότι εκεί αναπτύσσονται τεχνολογίες για τους διάσημους ηλεκτρικούς κινητήρες της Tesla είναι τα ομώνυμα οχήματα που κάνουν – αθόρυβα και αυτά – την εμφάνισή τους στους πευκόφυτους δρόμους που οδηγούν στο τεχνολογικό πάρκο.
Οσο για το εσωτερικό της λιτής εγκατάστασης, στην οποία μπαινοβγαίνουν νεαρά πρόσωπα σκανάροντας την οθόνη του κινητού τους, κανείς μη εξουσιοδοτημένος δεν μπορεί να μπει, κανείς δεν μιλά για το τι γίνεται στο εσωτερικό, οι φήμες και οι «διαρροές» ούτε καν περνούν από το μυαλό των υπαλλήλων, ενώ οι επαφές τους με τους άλλους εργαζομένους στο ερευνητικό κέντρο είναι περιορισμένες. «Να σκεφτείτε ότι φέτος στην κοπή της πίτας μας από την πλευρά της Tesla συμμετείχε ένας υπάλληλος που ήρθε για μερικά λεπτά, πήρε το κομμάτι τους και έφυγε αμέσως» λέει στο «Βήμα» ερευνητής του μεγάλου ελληνικού ερευνητικού κέντρου. Ο ίδιος, αν και προσπάθησε να μπει στο κτίριο δεν έφτασε ούτε καν στον προθάλαμο. Εξάλλου και ο τότε πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ κατά την επίσκεψή του στο κτίριο δεν φωτογραφήθηκε μέσα σε αυτό, αλλά στην είσοδό του.
Τo turnaround story του Μασκ – Πώς ανέκτησε τα σκήπτρα του πλουσιότερου ανθρώπου

Η ανάπτυξη της ρομποτικής
Τι σχεδιάζεται όμως στα άδυτα του ερευνητικού hub που φυλάσσεται καλύτερα από τα περισσότερα ελληνικά υπουργεία; Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι απλά η μυστικότητα θα μεταφερθεί και… αλλού. Η Tesla επεκτείνεται και μάλιστα αναζητεί νέο κτίριο για τις δραστηριότητές της και 30 νέους εργαζομένους. Κάτι που ανεβάζει το δυναμικό της στην Ελλάδα στους περίπου 80 εργαζομένους.
Επιπλέον, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η έρευνά της απλώνεται και σε μία νέα δραστηριότητα, στην οποία στρέφεται πλέον η Tesla: τη ρομποτική. Μάλιστα, ο δημοφιλής πολυεκατομμυριούχος ιδρυτής της Ελον Μασκ σύστησε πρόσφατα στη Σίλικον Βάλεϊ το τελευταίο πρωτότυπο του ανθρωποειδούς ρομπότ (humanoid Robot) που αναπτύσσεται από την εταιρεία. Ενα μικρό κομμάτι της υψηλού επιπέδου έρευνας που γίνεται παγκοσμίως στο πεδίο αυτό θα ξεκινήσει, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, από την Ελλάδα. Για να φτάσει, κατά τις εκτιμήσεις του ίδιου, σε μαζική παραγωγή σε τρία με πέντε χρόνια. Στόχος είναι τα ρομπότ αυτά να δοκιμαστούν αρχικά ως εργάτες στα εργοστάσια παραγωγής οχημάτων.
Οσο για την επαφή των ελλήνων εργαζόμενων του hub με το ευφυές και συχνά εκρηκτικό μεγάλο αφεντικό της εταιρείας, δεν είναι λίγες οι φορές που συμμετέχουν σε κοινές συσκέψεις, καθώς θέλει να έχει ιδία γνώση για την πρόοδο και τα αποτελέσματα του έργου τους. Ο ίδιος μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, συναντιέται «διαδικτυακά» με όλους και σίγουρα τη νεότερη γενιά των εργαστηρίων με τους οποίους και θέλει να έχει προσωπική εμπλοκή.
Μάλιστα, έχοντας ως φυτώριο νέων ταλέντων το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), το υψηλής κατάρτισης επιστημονικό του προσωπικό αποτέλεσε εξαρχής κι ένα από τα κίνητρα για να εγκαταστήσει η Tesla στην Ελλάδα το πρώτο R&D hub στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για τους φοιτητές που κάνουν την πρακτική τους στις εγκαταστάσεις της Αγίας Παρασκευής, μέσα στα 600 στρ. του «Δημόκριτου», το περιβάλλον εργασίας είναι ιδανικό.
Η «γέφυρα» του Ατλαντικού
Οπως περιγράφει ένας εξ αυτών στο «Βήμα», περιστοιχίζεται από νέους ανθρώπους με όρεξη και ως ηλεκτρολόγος μηχανικός έχει την ευκαιρία να πάρει μια γεύση από τη λειτουργία μιας τόσο μεγάλης εταιρείας με διεθνή ορίζοντα. Γιατί όχι, και να ακολουθήσει τα χνάρια του επικεφαλής σχεδιασμού ηλεκτροκινητήρων του αμερικανικού κολοσσού και αποφοίτου του ΕΜΠ, κ. Κώστα Λάσκαρη, ο οποίος είναι κατά κοινή ομολογία η «καρδιά» του όλου εγχειρήματος στη χώρα μας. Και μάλιστα στο περιβάλλον ενός τεχνολογικού πάρκου, όπου λειτουργούν 45 δυναμικές εταιρείες, ανοίγοντας τον δρόμο της απευθείας επικοινωνίας μιας διεθνούς εταιρείας καινοτομίας, με το εγχώριο ερευνητικό οικοσύστημα και νεοφυείς επιχειρήσεις.
Εξαρχής, όπως εξηγούν πηγές με βαθύτερη γνώση αυτής της συνεργασίας, ο λόγος της δημιουργίας αυτού του κέντρου έρευνας και τεχνολογίας σαν μια μονάδα-δορυφόρος της Tesla στη χώρα μας ήταν να «γεφυρώσει» την τεράστια απόσταση μεταξύ των νέων ελλήνων επιστημόνων και της άλλης πλευράς του Ατλαντικού. Για μια εταιρεία δε που ψάχνει ιδιαίτερα εξονυχιστικά το προσωπικό που χρειάζεται για να βρίσκεται στην αιχμή των εξελίξεων, αποτελεί το κατάλληλο εργαστήριο.
Το τρίτο Master Plan
Η παρουσία της Tesla στο τεχνολογικό πάρκο «Λεύκιππος» αποτέλεσε μαγνήτη για τους τελειόφοιτους του ΕΜΠ, παρά το εξαιρετικά εξειδικευμένο ερευνητικό αντικείμενο. Ο δρόμος άνοιξε για πρακτική άσκηση και σε ελληνικές εταιρείες του κλάδου της ενέργειας. Ετσι, το αμφιθέατρο έρχεται σε απευθείας σύνδεση με τις προκλήσεις του μέλλοντος. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, που ο πολυμήχανος Ελον Μασκ μέσα στην εβδομάδα απευθυνόμενος στους μετόχους, τους επενδυτές της Tesla και σε όσους «επενδύουν στη Γη» παρουσίασε το τρίτο Master Plan της εταιρείας ως το μονοπάτι προς ένα μέλλον ανανεώσιμης ενέργειας για τον πλανήτη.
Πηγή: Εντυπη Εκδοση «Το Βημα»


Latest News

Αλλάζουν και οι προσφορές στις κάψουλες καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Πίσω από την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας στην κάψουλα, βρίσκεται ένα ισχυρό καταναλωτικό δίλημμα

Πώς θα κερδίσει τη μάχη των startups η Ευρώπη – Τι λένε Βερέμης, Παπαδόπουλος
Υπάρχει περίσσεια ταλέντου και ιδεών στην Ελλάδα τα οποία δεν θα πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτα, ανέφερε ο Μάρκος Βερέμης της Big Pi Ventures κατά την παρουσίαση έρευνας της Deloitte

«Όλα τα λεφτά»... στο μηδέν - Το νέο Ελ Ντοράντο της ζυθοποιίας
Με 20% «τρέχει» η ανάπτυξη της μπύρας χωρίς ή με λίγο αλκοόλ – Τα μερίδια αγοράς σε μια κατηγορία προϊόντων ζύθου που συνεχίζει να κάνει θραύση

Πώς οι τράπεζες θα «κρατήσουν» τα κέρδη στη ζώνη των 4,5 δισ. ευρώ
Πληγώνει τις τράπεζες η διαφορά φάσης στα επιτόκια μεταξύ καταθέσεων και χορηγήσεων - Ποια στοιχήματα πρέπει να κερδίσουν

Πώς η Ελλάκτωρ μοίρασε assets και χρήμα – Το νέο deal (;) με Aktor, τα κέρδη σε Motor Oil και Χόλτερμαν
Το νέο χτύπημα της Aktor σε Ελλάκτωρ για την Άκτωρ Παραχωρήσεις – Τα μερίσματα του μισού δισ. σε Χόλτερμαν, Motor Oil και άλλους μετόχους

Στα 747,8 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της Attica Group - Προτεινόμενο μέρισμα 0,07 ευρώ
Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν σε €501,5 εκατ. από €495,7 εκατ., με τον συντελεστή μόχλευσης να ανέρχεται στις 31.12.2024 σε 52%

Στα 40 εκατ. ευρώ τη χρήση 2024 ανήλθαν τα κέρδη προ φόρων για την Dimand
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 28 εκατ. ευρώ, πολύ υψηλότερος έναντι των 9 εκατ. ευρώ του 2023

Μη δεσμευτική προσφορά από Aktor για Άκτωρ Παραχωρήσεις - Τι απαντούν οι εταιρείες
Ο Ελλάκτωρ αποφάσισε να παραχωρήσει στην Aktor περίοδο αποκλειστικότητας για την διαπραγμάτευση και ολοκλήρωση της συμφωνίας έως και την 30.04.2025

Αυξημένα κατά 100% τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη της Attica Bank
O Δείκτης των Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων (ΜΕΑ) του Ομίλου μειώθηκε σε 2,8% έναντι 54,1%

Aktor: Πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο deal για τη ΜΙΛΟΡΑ
Όπως έχει γίνει γνωστό, ο Όμιλος Εταιρειών AKTOR διευρύνει το επιχειρηματικό του αντικείμενο