Στην κατασκευή ενός τεχνητού νησιού, το οποίο χαρακτηρίζεται ως το πρώτο τεχνητό ενεργειακό νησί στον κόσμο, προχωρούν οι βελγικές εταιρείες υπεράκτιων κατασκευών Jan De Nul και DEME, μέσω της κοινοπραξίας TM EDISON, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού.
Το νησί θα κατασκευαστεί σε απόσταση περίπου 45 χιλιομέτρων από τις βελγικές ακτές και θα καταλαμβάνει έκταση περίπου 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Στόχος, να χρησιμεύσει ως συνδετήριος κρίκος μεταξύ του υπεράκτιου αιολικού πάρκου που αναπτύσσεται στην περιοχή, ισχύος 3,5 GW, και του χερσαίου δικτύου υψηλής τάσης της χώρας.
Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νησιού ξεκίνησε τον Ιανουάριο, με την κοινοπραξία των δύο εταιρειών να επιλέγεται λόγω της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν. Η κατασκευή του θα βασιστεί σε τσιμεντένια μπλοκς γεμισμένα με άμμο. Θα διαθέτει ένα μικρό λιμάνι και μια πλατφόρμα ελικοπτέρου, που θα επιτρέπει στα συνεργεία συντήρησης να το επισκέπτονται.Ο τελικός σχεδιασμός για τη μορφή που θα λάβει το νησί, εκπονείται αυτή την περίοδο.
Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ το νησί εκτιμάται ότι θα έχει σχηματιστεί έως τον Αύγουστο του 2026. Κατόπιν, θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την εγκατάσταση της υποδομής υψηλής τάσης που θα μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από τη μελλοντική υπεράκτια αιολική ζώνη του Βελγίου στην ξηρά.
Το νησί θα συνδυάζει τόσο το συνεχές όσο και το εναλλασσόμενο ρεύμα, με την υποδομή υψηλής τάσης να είναι σε θέση να συσσωρεύει την ενέργεια που θα παράγεται από το υπό ανάπτυξη θαλάσσιο αιολικό πάρκο του Βελγίου που φέρει την επωνυμία «Princess Elisabeth». Παράλληλα, θα χρησιμεύσει ως κόμβος για μελλοντικές διασυνδέσεις με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία.
Η κατασκευή του νησιού χρηματοδοτείται τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και από τη βελγική κυβέρνηση, η οποία θα επενδύσει το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις