Να είναι πιο διαφανής όσον αφορά τις αλλαγές στους όρους παροχής των υπηρεσιών της δεσμεύτηκε η WhatsApp, μετά από διάλογο με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Κομισιόν: Οσμή σκανδάλου από ταξίδια ανώτερου αξιωματούχου στο Κατάρ
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η εταιρεία θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν ενημερώσεις όταν διαφωνούν με αυτές και θα εξηγεί με σαφήνεια πότε η απόρριψη αυτή οδηγεί τον χρήστη στο να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του WhatsApp. Επίσης, η WhatsApp επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν διαμοιράζονται με τρίτους ή άλλες εταιρείες της Meta – συμπεριλαμβανομένου του Facebook – για διαφημιστικούς σκοπούς.
Τον διάλογο, ο οποίος διευκολύνθηκε από την Κομισιόν, συντόνισαν η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και η Ιρλανδική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών.
«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις της WhatsApp»
«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις της WhatsApp να αλλάξει τις πρακτικές της ώστε να συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ, να ενημερώνει ενεργά τους χρήστες για τυχόν αλλαγές στη σύμβασή τους και να σέβεται τις επιλογές τους αντί να τους ρωτά κάθε φορά που ανοίγουν την εφαρμογή. Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να κατανοούν τι συμφωνούν και τι συνεπάγεται συγκεκριμένα αυτή η επιλογή, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα», δήλωσε σχετικά ο επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders.
Το ευρωπαϊκό δίκτυο επιβολής της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, το δίκτυο CPC, όπως ονομάζεται, απέστειλε για πρώτη φορά επιστολή στην WhatsApp τον Ιανουάριο του 2022, μετά από προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ ενώσεων μελών της σχετικά με εικαζόμενες αθέμιτες πρακτικές στο πλαίσιο των ενημερώσεων, από την WhatsApp, των όρων παροχής υπηρεσιών και της πολιτικής απορρήτου.
Τον Ιούνιο του 2022, το Δίκτυο CPC απέστειλε δεύτερη επιστολή στην WhatsApp επαναλαμβάνοντας το αίτημά του, οι καταναλωτές να ενημερώνονται με σαφήνεια για το επιχειρηματικό μοντέλο της WhatsApp και, ειδικότερα, για το αν η WhatsApp αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Μετά από συζητήσεις μεταξύ του Δικτύου CPC, της Επιτροπής και της WhatsApp, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.
Οι δεσμεύσεις της WhatsApp
Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, η WhatsApp θα:
- εξηγήσει ποιες αλλαγές προτίθεται να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους,
- θα δίνει τη δυνατότητα απόρριψης των επικαιροποιημένων όρων παροχής υπηρεσιών εξίσου εμφανώς με τη δυνατότητα αποδοχής τους,
- θα διασφαλίσει ότι οι ειδοποιήσεις για τις ενημερώσεις θα μπορούν να απορρίπτονται ή να καθυστερεί η επανεξέταση των ενημερώσεων, καθώς και να σέβεται τις επιλογές των χρηστών και να μην αποστέλλει επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις.
Επόμενα βήματα
Στο εξής, το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (το CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο η WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων των πολιτικών της και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση ακόμα και με πρόστιμα.
Επιπλέον, θα εντείνει τις προσπάθειες αντιμετώπισης πρακτικών όπως το να καθίσταται η διαγραφή από μια υπηρεσία πιο δύσκολη από ό,τι την εγγραφή σε αυτήν.
Latest News
SOS για τα SMS
Η χρήση των SMS για προσωπική επικοινωνία έχει πάρει την κατιούσα. Εξακολουθούν πάντως να παίζουν σημαντικό ρόλο σε περιόδους έκτακτης ανάγκης.
Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4
Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί
Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome - Τα σχέδια της Ουάσιγκτον
Η μηχανή αναζήτησης της Google βρίσκεται στο στόχαστρο των αντιμονοπωλιακών αρχών - Πότε αναμένεται η απόφαση
Η Sony μπαίνει σε anime και manga και φλερτάρει με το Elden Ring
Η Sony με έδρα το Τόκιο θέλει να επεκτείνει το ήδη τεράστιο χαρτοφυλάκιο πνευματικής ιδιοκτησίας της και η Kadokawa μπορεί να βοηθήσει σε αυτό
Η άνοδος των AI PC - «Τρέχει» η αγορά υπολογιστών Τεχνητής Νοημοσύνης
Οι παραδόσεις AI PC έφτασαν τα 13,3 εκατομμύρια μονάδες το γ' τρίμηνο του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 20% του συνόλου
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Η Foxconn βγάζει από τις αγγελίες προσλήψεων στην Ινδία ηλικιακά και οικογενειακά κριτήρια
Πώς αναγκάστηκε να ασχοληθεί με τα κριτήρια προσλήψεων η Foxconn που συναρμολογεί τα iPhone της Apple
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Άνοιξε η πλατφόρμα για το Gigabit Voucher - Πώς θα υποβάλετε αίτηση
Περισσότερα από 379 χιλιάδες νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα αποκτήσουν ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω του Gigabit Voucher