Άλλη μία εξόφθαλμη περίπτωση όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί τη χώρα μας για βαλτωμένα σημαντικά έργα υποδομών που χρηματοδοτήθηκαν με κοινοτικούς πόρους αλλά ακόμα δεν υλοποιήθηκαν, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, το περιβάλλον, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Ηπείρου, έρχεται στο φως.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελία που έλαβε η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO), δεν έχει ακόμα καταστεί εφικτή η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στους Δήμους της Περιφέρειας Ηπείρου, καθώς παρότι έχουν κατασκευαστεί εδώ και 2 χρόνια οι 7 από τους 8 Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), κανένας από αυτούς δεν έχει τεθεί σε λειτουργία!
Βιώσιμη ανάπτυξη: Συμφωνία για την προστασία των ωκεανών στον ΟΗΕ
Απορριμματοφόρα
Αντί λοιπόν τα απορρίμματα να συγκεντρώνονται από τους Δήμους στους κατά τόπους γειτνιάζοντες ΣΜΑ και από εκεί να διοχετεύονται στη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Ηπείρου που λειτουργεί εδώ και χρόνια, τα απορριμματοφόρα των Δήμων πάνε «βόλτα» τα σκουπίδια μέχρι τα Ιωάννινα με πολλαπλά δρομολόγια στην καλύτερη των περιπτώσεων, ή στη χειρότερη τα αποθέτουν ανεξέλεγκτα σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) που δεν θα έπρεπε να τα δέχονται, όπως γίνεται για παράδειγμα με τα απορρίμματα της Άρτας που καταλήγουν ακόμα και σήμερα στον ΧΥΤΑ Βλαχέρνας. Το δε ακόμη πιο παρανοϊκό στην περίπτωση της Άρτας είναι πως ο ΧΥΤΑ Βλαχέρνας έχει λάβει κι αυτός συγχρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια ακριβώς για να μετατραπεί από ΧΥΤ Απορριμμάτων σε ΧΥΤ Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ).
Με απλά λόγια, ούτε οι ΣΜΑ της Περιφέρειας Ηπείρου ούτε ο ΧΥΤΥ Βλαχέρνας που έχουν χρηματοδοτηθεί από την Κομισιόν τηρούν τους όρους και τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει για τους πόρους που έχουν λάβει από τα διαρθρωτικά ταμεία και εν προκειμένω από το Ταμείο Συνοχής.
Κωλυσιεργία και οικονομική επιβάρυνση
Ειδικά στην περίπτωση των ΣΜΑ, η κωλυσιεργία των εμπλεκομένων φορέων έχει δημιουργήσει ένα αδιανόητο ντόμινο οικονομικής επιβάρυνσης για τους φορολογούμενους πολίτες.
Πρώτον, εδώ και 2 χρόνια οι ΣΜΑ που κατασκευάστηκαν με δημόσιο και ευρωπαϊκό χρήμα, σαπίζουν και απαξιώνονται χωρίς να έχουν λειτουργήσει ούτε μία μέρα. Δεύτερον, όσο δεν λειτουργούν οι ΣΜΑ, κινδυνεύει η χώρα μας με απόσυρση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή τους κι άρα με περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Τρίτον, εφόσον οι ΣΜΑ δεν λειτουργούν, τα σκουπίδια διανύουν με απορριμματοφόρα εκατοντάδες χιλιόμετρα προκειμένου να φθάσουν στη ΜΕΑ Ηπείρου, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερα κόστη για τον Δήμο και κατά συνέπεια υψηλότερα δημοτικά τέλη.
Τέταρτον, από τη στιγμή που κάποιοι Δήμοι δεν μεταφέρουν τα οικιακά απόβλητα προς επεξεργασία, αλλά τα προωθούν παράνομα ως μη επεξεργασμένα απορρίμματα προς υγειονομική ταφή στο ΧΥΤ Βλαχέρνας – πέρα από τους κινδύνους που προκαλεί αυτή η πρακτική για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – πέρα της ουσιαστικής μείωσης της διάρκειας ζωής του ΧΥΤ -δημιουργούν αυξημένα κόστη διαχείρισης συνολικά για τα απορρίμματα της Περιφέρειας Ηπείρου, αφού πλέον του αυξημένου κόστους διαχείρισης που χρεώνονται οι πολίτες της Περιφέρειας, πληρώνουν επιπροσθέτως και το θεσμοθετημένο τέλος ταφής (25 ευρώ ανά τόνο) για ποσότητες που θα έπρεπε να είχαν εκτραπεί.
Υπόλογη η Ελλάδα
Για ακόμη μια φορά η αβελτηρία της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και οι μικροπολιτικές προτεραιότητες σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, φέρνουν τη χώρα μας υπόλογη έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι Έλληνες πολίτες στερούνται σύγχρονων υπηρεσιών, της προστασίας της υγείας τους και της ποιότητας ζωής τους, για έργα που έχουν πληρωθεί και κατασκευαστεί και από τους φόρους τους.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες