
Άλλη μία εξόφθαλμη περίπτωση όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί τη χώρα μας για βαλτωμένα σημαντικά έργα υποδομών που χρηματοδοτήθηκαν με κοινοτικούς πόρους αλλά ακόμα δεν υλοποιήθηκαν, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, το περιβάλλον, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Ηπείρου, έρχεται στο φως.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελία που έλαβε η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO), δεν έχει ακόμα καταστεί εφικτή η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στους Δήμους της Περιφέρειας Ηπείρου, καθώς παρότι έχουν κατασκευαστεί εδώ και 2 χρόνια οι 7 από τους 8 Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), κανένας από αυτούς δεν έχει τεθεί σε λειτουργία!
Βιώσιμη ανάπτυξη: Συμφωνία για την προστασία των ωκεανών στον ΟΗΕ
Απορριμματοφόρα
Αντί λοιπόν τα απορρίμματα να συγκεντρώνονται από τους Δήμους στους κατά τόπους γειτνιάζοντες ΣΜΑ και από εκεί να διοχετεύονται στη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Ηπείρου που λειτουργεί εδώ και χρόνια, τα απορριμματοφόρα των Δήμων πάνε «βόλτα» τα σκουπίδια μέχρι τα Ιωάννινα με πολλαπλά δρομολόγια στην καλύτερη των περιπτώσεων, ή στη χειρότερη τα αποθέτουν ανεξέλεγκτα σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) που δεν θα έπρεπε να τα δέχονται, όπως γίνεται για παράδειγμα με τα απορρίμματα της Άρτας που καταλήγουν ακόμα και σήμερα στον ΧΥΤΑ Βλαχέρνας. Το δε ακόμη πιο παρανοϊκό στην περίπτωση της Άρτας είναι πως ο ΧΥΤΑ Βλαχέρνας έχει λάβει κι αυτός συγχρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια ακριβώς για να μετατραπεί από ΧΥΤ Απορριμμάτων σε ΧΥΤ Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ).

Με απλά λόγια, ούτε οι ΣΜΑ της Περιφέρειας Ηπείρου ούτε ο ΧΥΤΥ Βλαχέρνας που έχουν χρηματοδοτηθεί από την Κομισιόν τηρούν τους όρους και τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει για τους πόρους που έχουν λάβει από τα διαρθρωτικά ταμεία και εν προκειμένω από το Ταμείο Συνοχής.
Κωλυσιεργία και οικονομική επιβάρυνση
Ειδικά στην περίπτωση των ΣΜΑ, η κωλυσιεργία των εμπλεκομένων φορέων έχει δημιουργήσει ένα αδιανόητο ντόμινο οικονομικής επιβάρυνσης για τους φορολογούμενους πολίτες.
Πρώτον, εδώ και 2 χρόνια οι ΣΜΑ που κατασκευάστηκαν με δημόσιο και ευρωπαϊκό χρήμα, σαπίζουν και απαξιώνονται χωρίς να έχουν λειτουργήσει ούτε μία μέρα. Δεύτερον, όσο δεν λειτουργούν οι ΣΜΑ, κινδυνεύει η χώρα μας με απόσυρση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή τους κι άρα με περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Τρίτον, εφόσον οι ΣΜΑ δεν λειτουργούν, τα σκουπίδια διανύουν με απορριμματοφόρα εκατοντάδες χιλιόμετρα προκειμένου να φθάσουν στη ΜΕΑ Ηπείρου, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερα κόστη για τον Δήμο και κατά συνέπεια υψηλότερα δημοτικά τέλη.
Τέταρτον, από τη στιγμή που κάποιοι Δήμοι δεν μεταφέρουν τα οικιακά απόβλητα προς επεξεργασία, αλλά τα προωθούν παράνομα ως μη επεξεργασμένα απορρίμματα προς υγειονομική ταφή στο ΧΥΤ Βλαχέρνας – πέρα από τους κινδύνους που προκαλεί αυτή η πρακτική για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – πέρα της ουσιαστικής μείωσης της διάρκειας ζωής του ΧΥΤ -δημιουργούν αυξημένα κόστη διαχείρισης συνολικά για τα απορρίμματα της Περιφέρειας Ηπείρου, αφού πλέον του αυξημένου κόστους διαχείρισης που χρεώνονται οι πολίτες της Περιφέρειας, πληρώνουν επιπροσθέτως και το θεσμοθετημένο τέλος ταφής (25 ευρώ ανά τόνο) για ποσότητες που θα έπρεπε να είχαν εκτραπεί.
Υπόλογη η Ελλάδα
Για ακόμη μια φορά η αβελτηρία της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και οι μικροπολιτικές προτεραιότητες σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, φέρνουν τη χώρα μας υπόλογη έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι Έλληνες πολίτες στερούνται σύγχρονων υπηρεσιών, της προστασίας της υγείας τους και της ποιότητας ζωής τους, για έργα που έχουν πληρωθεί και κατασκευαστεί και από τους φόρους τους.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X