Άλλη μία εξόφθαλμη περίπτωση όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί τη χώρα μας για βαλτωμένα σημαντικά έργα υποδομών που χρηματοδοτήθηκαν με κοινοτικούς πόρους αλλά ακόμα δεν υλοποιήθηκαν, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, το περιβάλλον, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Ηπείρου, έρχεται στο φως.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελία που έλαβε η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO), δεν έχει ακόμα καταστεί εφικτή η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στους Δήμους της Περιφέρειας Ηπείρου, καθώς παρότι έχουν κατασκευαστεί εδώ και 2 χρόνια οι 7 από τους 8 Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), κανένας από αυτούς δεν έχει τεθεί σε λειτουργία!
Βιώσιμη ανάπτυξη: Συμφωνία για την προστασία των ωκεανών στον ΟΗΕ
Απορριμματοφόρα
Αντί λοιπόν τα απορρίμματα να συγκεντρώνονται από τους Δήμους στους κατά τόπους γειτνιάζοντες ΣΜΑ και από εκεί να διοχετεύονται στη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Ηπείρου που λειτουργεί εδώ και χρόνια, τα απορριμματοφόρα των Δήμων πάνε «βόλτα» τα σκουπίδια μέχρι τα Ιωάννινα με πολλαπλά δρομολόγια στην καλύτερη των περιπτώσεων, ή στη χειρότερη τα αποθέτουν ανεξέλεγκτα σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) που δεν θα έπρεπε να τα δέχονται, όπως γίνεται για παράδειγμα με τα απορρίμματα της Άρτας που καταλήγουν ακόμα και σήμερα στον ΧΥΤΑ Βλαχέρνας. Το δε ακόμη πιο παρανοϊκό στην περίπτωση της Άρτας είναι πως ο ΧΥΤΑ Βλαχέρνας έχει λάβει κι αυτός συγχρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια ακριβώς για να μετατραπεί από ΧΥΤ Απορριμμάτων σε ΧΥΤ Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ).
Με απλά λόγια, ούτε οι ΣΜΑ της Περιφέρειας Ηπείρου ούτε ο ΧΥΤΥ Βλαχέρνας που έχουν χρηματοδοτηθεί από την Κομισιόν τηρούν τους όρους και τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει για τους πόρους που έχουν λάβει από τα διαρθρωτικά ταμεία και εν προκειμένω από το Ταμείο Συνοχής.
Κωλυσιεργία και οικονομική επιβάρυνση
Ειδικά στην περίπτωση των ΣΜΑ, η κωλυσιεργία των εμπλεκομένων φορέων έχει δημιουργήσει ένα αδιανόητο ντόμινο οικονομικής επιβάρυνσης για τους φορολογούμενους πολίτες.
Πρώτον, εδώ και 2 χρόνια οι ΣΜΑ που κατασκευάστηκαν με δημόσιο και ευρωπαϊκό χρήμα, σαπίζουν και απαξιώνονται χωρίς να έχουν λειτουργήσει ούτε μία μέρα. Δεύτερον, όσο δεν λειτουργούν οι ΣΜΑ, κινδυνεύει η χώρα μας με απόσυρση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή τους κι άρα με περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Τρίτον, εφόσον οι ΣΜΑ δεν λειτουργούν, τα σκουπίδια διανύουν με απορριμματοφόρα εκατοντάδες χιλιόμετρα προκειμένου να φθάσουν στη ΜΕΑ Ηπείρου, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερα κόστη για τον Δήμο και κατά συνέπεια υψηλότερα δημοτικά τέλη.
Τέταρτον, από τη στιγμή που κάποιοι Δήμοι δεν μεταφέρουν τα οικιακά απόβλητα προς επεξεργασία, αλλά τα προωθούν παράνομα ως μη επεξεργασμένα απορρίμματα προς υγειονομική ταφή στο ΧΥΤ Βλαχέρνας – πέρα από τους κινδύνους που προκαλεί αυτή η πρακτική για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – πέρα της ουσιαστικής μείωσης της διάρκειας ζωής του ΧΥΤ -δημιουργούν αυξημένα κόστη διαχείρισης συνολικά για τα απορρίμματα της Περιφέρειας Ηπείρου, αφού πλέον του αυξημένου κόστους διαχείρισης που χρεώνονται οι πολίτες της Περιφέρειας, πληρώνουν επιπροσθέτως και το θεσμοθετημένο τέλος ταφής (25 ευρώ ανά τόνο) για ποσότητες που θα έπρεπε να είχαν εκτραπεί.
Υπόλογη η Ελλάδα
Για ακόμη μια φορά η αβελτηρία της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και οι μικροπολιτικές προτεραιότητες σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, φέρνουν τη χώρα μας υπόλογη έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι Έλληνες πολίτες στερούνται σύγχρονων υπηρεσιών, της προστασίας της υγείας τους και της ποιότητας ζωής τους, για έργα που έχουν πληρωθεί και κατασκευαστεί και από τους φόρους τους.
Latest News
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Ξεπέρασε τη Γερμανία
Στα 381.970 ανέρχονται τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν στη Βρετανία μέσα στο 2024
Μεγάλη η αστάθεια στον κύκλο του νερού – Πλημμύρες και ξηρασία απειλούν τον πλανήτη
Σταθερά αυξανόμενη είναι η ανισορροπία που παρατηρείται στον κύκλο του νερού, με τα ακραία καιρικά φαινόμενα να επικρατούν σε όλο τον πλανήτη
Η τελευταία συμβολική απόφαση του Μπάιντεν ως προέδρου για το περιβάλλον
«Ήρθε η στιγμή να προστατεύσουμε αυτές τις ακτές για τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας», υπογράμμισε ο Τζο Μπάιντεν
Μήνυμα Τίμερμανς: Οι πλούσιοι πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για την ενεργειακή μετάβαση
Τη σημασία που έχει το να πληρώσουν περισσότερα οι πλούσιοι προκειμένου να προωθηθεί η υπόθεση της ενεργειακής μετάβσης σημείωσε ο αρχιτέκτοντας του Green Deal της ΕΕ
Αυξάνονται οι θερμοκασίες - Συναγερμός στη Μεσόγειο
H μέση θερμοκρασία στην Ελλάδα για το 2024 κυμάνθηκε πάνω από την μέση τιμή της περιόδου 1991-2020 στο 77% των ημερών
Νέα βαφή στην EasyJet για να μειώσει... βάρος και καύσιμα στα αεροπλάνα της
Η EasyJet αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 1.296 τόνους καυσίμων, όταν ολόκληρος ο στόλος της χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα βαφής
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla