
Oι κινέζοι θυμήθηκαν τα ναυπηγεία που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία και σπεύδουν να τα θέσουν ξανά σε λειτουργία για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Όπως αναφέρεις την εβδομαδιαία ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, νέα ναυπηγεία κάνουν την εμφάνιση τους στην Κίνα αλλά και την Ιαπωνία, λόγω αύξησης της ζήτησης για την κατασκευή κυρίως bulk Carriers, containerships και LNG Carriers.
Ειδικότερα όπως επισημαίνει η Xclusiv από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών στα τμήματα μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, αερίου και εμπορευματοκιβωτίων (πλοία μεγαλύτερα των 10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά σε πίπεδα μέχρι και -73%, επηρεάζοντας παράλληλα τον αριθμό των ναυπηγείων. Τα χρόνια πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν γρήγορα ως απάντηση στην υψηλή ζήτηση νεότευκτων που έφτασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από την έκρηξη της οικονομικής κρίσης.
Ναυπηγεία: «Πρωταθλήτρια» η Κίνα στις νέες παραγγελίες
Ωστόσο, τα επίπεδα της αγοράς στις κατηγορίες των Bulk Carpe, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) το 2021, δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το άνοιγμα εκ νέου ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους 18 μήνες, το βιβλίο παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34% και 122% αντίστοιχα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του δεξαμενόπλοιου είναι σχεδόν 30% χαμηλότερο.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχουμε δει μια αύξηση κατά 28% στον αριθμό των ναυπηγείων που κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα πλοίο (bulker, tanker, gas carrier, container) άνω των 10.000 dwt κατόπιν παραγγελίας, με τα ναυπηγεία της Κίνας να αυξάνονται κατά 37% και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας κατά 24%. Ωστόσο, η ναυπηγική παραγωγική ικανότητα, εξακολουθεί να είναι 55% χαμηλότερη από την αιχμή του 2008, όταν τα πλοία άνω των 10.000 dwt κατά παραγγελία ήταν σχεδόν 8.000, σε σύγκριση με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών μόλις κάτω από 3.000 πλοία.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ