Oι κινέζοι θυμήθηκαν τα ναυπηγεία που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία και σπεύδουν να τα θέσουν ξανά σε λειτουργία για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Όπως αναφέρεις την εβδομαδιαία ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, νέα ναυπηγεία κάνουν την εμφάνιση τους στην Κίνα αλλά και την Ιαπωνία, λόγω αύξησης της ζήτησης για την κατασκευή κυρίως bulk Carriers, containerships και LNG Carriers.
Ειδικότερα όπως επισημαίνει η Xclusiv από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών στα τμήματα μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, αερίου και εμπορευματοκιβωτίων (πλοία μεγαλύτερα των 10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά σε πίπεδα μέχρι και -73%, επηρεάζοντας παράλληλα τον αριθμό των ναυπηγείων. Τα χρόνια πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν γρήγορα ως απάντηση στην υψηλή ζήτηση νεότευκτων που έφτασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από την έκρηξη της οικονομικής κρίσης.
Ναυπηγεία: «Πρωταθλήτρια» η Κίνα στις νέες παραγγελίες
Ωστόσο, τα επίπεδα της αγοράς στις κατηγορίες των Bulk Carpe, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) το 2021, δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το άνοιγμα εκ νέου ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους 18 μήνες, το βιβλίο παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34% και 122% αντίστοιχα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του δεξαμενόπλοιου είναι σχεδόν 30% χαμηλότερο.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχουμε δει μια αύξηση κατά 28% στον αριθμό των ναυπηγείων που κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα πλοίο (bulker, tanker, gas carrier, container) άνω των 10.000 dwt κατόπιν παραγγελίας, με τα ναυπηγεία της Κίνας να αυξάνονται κατά 37% και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας κατά 24%. Ωστόσο, η ναυπηγική παραγωγική ικανότητα, εξακολουθεί να είναι 55% χαμηλότερη από την αιχμή του 2008, όταν τα πλοία άνω των 10.000 dwt κατά παραγγελία ήταν σχεδόν 8.000, σε σύγκριση με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών μόλις κάτω από 3.000 πλοία.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη