Oι κινέζοι θυμήθηκαν τα ναυπηγεία που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία και σπεύδουν να τα θέσουν ξανά σε λειτουργία για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Όπως αναφέρεις την εβδομαδιαία ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, νέα ναυπηγεία κάνουν την εμφάνιση τους στην Κίνα αλλά και την Ιαπωνία, λόγω αύξησης της ζήτησης για την κατασκευή κυρίως bulk Carriers, containerships και LNG Carriers.
Ειδικότερα όπως επισημαίνει η Xclusiv από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών στα τμήματα μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, αερίου και εμπορευματοκιβωτίων (πλοία μεγαλύτερα των 10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά σε πίπεδα μέχρι και -73%, επηρεάζοντας παράλληλα τον αριθμό των ναυπηγείων. Τα χρόνια πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν γρήγορα ως απάντηση στην υψηλή ζήτηση νεότευκτων που έφτασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από την έκρηξη της οικονομικής κρίσης.
Ναυπηγεία: «Πρωταθλήτρια» η Κίνα στις νέες παραγγελίες
Ωστόσο, τα επίπεδα της αγοράς στις κατηγορίες των Bulk Carpe, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) το 2021, δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το άνοιγμα εκ νέου ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους 18 μήνες, το βιβλίο παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34% και 122% αντίστοιχα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του δεξαμενόπλοιου είναι σχεδόν 30% χαμηλότερο.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχουμε δει μια αύξηση κατά 28% στον αριθμό των ναυπηγείων που κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα πλοίο (bulker, tanker, gas carrier, container) άνω των 10.000 dwt κατόπιν παραγγελίας, με τα ναυπηγεία της Κίνας να αυξάνονται κατά 37% και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας κατά 24%. Ωστόσο, η ναυπηγική παραγωγική ικανότητα, εξακολουθεί να είναι 55% χαμηλότερη από την αιχμή του 2008, όταν τα πλοία άνω των 10.000 dwt κατά παραγγελία ήταν σχεδόν 8.000, σε σύγκριση με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών μόλις κάτω από 3.000 πλοία.
Latest News
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών