Η διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων -με φόντο το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη– ενδέχεται να προκαλέσει εκτεταμένα προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά. Και αυτό γιατί συγκεντρώνεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν θα μπορέσουν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Στο πλαίσιο αυτό, φέρονται να επεξεργάζονται εναλλακτικές λύσεις για την αποσυμφόρηση του Terminal και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Συγκεκριμένα, στο τραπέζι έχει πέσει η λύση της ενεργοποίησης μικρότερων containerships τα οποία θα επαναδρομολογηθούν προς τον Πειραιά και από εκεί θα τραβήξουν ρότα προς το λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία, μεταφέροντας εμπορεύματα που έχουν προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται πως τα σωματεία των σιδηροδρομικών συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για έβδομη ημέρα, τονίζοντας ότι δίνουν μάχη για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων αλλά και για να λάμψει η αλήθεια και να βρεθούν οι ένοχοι του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται. «Απαιτούμε από όλους τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν άμεσα στη λήψη των σχετικών μέτρων, προκειμένου να αποκατασταθεί η ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με σκοπό να μη βιώσουν ξανά εργαζόμενοι και συμπολίτες μας τέτοια ολέθρια τραγωδία», προσθέτουν οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους.
Κομβικός ο σιδηρόδρομος
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας αποτελούσε ανέκαθεν κομβικό σημείο, καθώς μέσω της διαδρομής των Βαλκανίων προς την Ευρώπη (Σερβία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.λπ.) δύναται να εξοικονομηθούν έως και επτά ημέρες σε σχέση με τη θαλάσσια διαδρομή που καταλήγει στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας.
Γι’ αυτό τον λόγο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, προωθήθηκε η απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού της σιδηροδρομικής εταιρείας PEARL (Piraeus Europe Asia Rail Logistics) από την Cosco, δια μέσου της Ocean Rail Logistics. Το 2021 η PEARL δρομολόγησε 1.400 τρένα, το 2020 1.297 τρένα και το 2018 749 τρένα, μεταφέροντας 102,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 92,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και 44,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια αντίστοιχα. Συνολικά, από τα 5,3 εκατ. containers που διακίνησε ο Πειραιάς το 2021 μόνο τα 100.000 να διακινήθηκαν με τρένο, ωστόσο η κίνηση ήταν αυξητική.
Latest News
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Δεξαμενόπλοιο υπό αμερικανικές κυρώσεις εκφόρτωσε πετρέλαιο σε κινεζικό λιμάνι
Το Mermar ήταν μεταξύ των 183 πλοίων που τέθηκαν υπό αμερικανικές κυρώσεις από την κυβέρνηση Μπάιντεν πριν από λίγες ημέρες
Νέος Πρόεδρος στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος ο Γιώργος Αλεξανδράτος
Nέο πρόεδρο εξέλεξε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Το μήνυμα που έστειλε
Στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση 11,4 εκατ. ευρώ η επέκταση του λιμένα Ίου
Το έργο αποτελεί μέρος από μια σειρά παρεμβάσεων, οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου Ναυτιλίας
Συμφωνία Χαμάς - Ισραήλ: Πότε θα επιστρέψουν τα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Τι λένε στελέχη και αναλυτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την επιστροφή των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τη συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ – Το μήνυμα των Χούθι