Η διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων -με φόντο το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη– ενδέχεται να προκαλέσει εκτεταμένα προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά. Και αυτό γιατί συγκεντρώνεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν θα μπορέσουν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Στο πλαίσιο αυτό, φέρονται να επεξεργάζονται εναλλακτικές λύσεις για την αποσυμφόρηση του Terminal και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Συγκεκριμένα, στο τραπέζι έχει πέσει η λύση της ενεργοποίησης μικρότερων containerships τα οποία θα επαναδρομολογηθούν προς τον Πειραιά και από εκεί θα τραβήξουν ρότα προς το λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία, μεταφέροντας εμπορεύματα που έχουν προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται πως τα σωματεία των σιδηροδρομικών συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για έβδομη ημέρα, τονίζοντας ότι δίνουν μάχη για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων αλλά και για να λάμψει η αλήθεια και να βρεθούν οι ένοχοι του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται. «Απαιτούμε από όλους τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν άμεσα στη λήψη των σχετικών μέτρων, προκειμένου να αποκατασταθεί η ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με σκοπό να μη βιώσουν ξανά εργαζόμενοι και συμπολίτες μας τέτοια ολέθρια τραγωδία», προσθέτουν οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους.
Κομβικός ο σιδηρόδρομος
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας αποτελούσε ανέκαθεν κομβικό σημείο, καθώς μέσω της διαδρομής των Βαλκανίων προς την Ευρώπη (Σερβία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.λπ.) δύναται να εξοικονομηθούν έως και επτά ημέρες σε σχέση με τη θαλάσσια διαδρομή που καταλήγει στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας.
Γι’ αυτό τον λόγο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, προωθήθηκε η απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού της σιδηροδρομικής εταιρείας PEARL (Piraeus Europe Asia Rail Logistics) από την Cosco, δια μέσου της Ocean Rail Logistics. Το 2021 η PEARL δρομολόγησε 1.400 τρένα, το 2020 1.297 τρένα και το 2018 749 τρένα, μεταφέροντας 102,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 92,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και 44,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια αντίστοιχα. Συνολικά, από τα 5,3 εκατ. containers που διακίνησε ο Πειραιάς το 2021 μόνο τα 100.000 να διακινήθηκαν με τρένο, ωστόσο η κίνηση ήταν αυξητική.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου