![Πειραιάς: To Plan B εάν συνεχιστεί το μπλόκο στους σιδηροδρόμους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/treno-limani-thessaloniki.jpg)
Η διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων -με φόντο το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη– ενδέχεται να προκαλέσει εκτεταμένα προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά. Και αυτό γιατί συγκεντρώνεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν θα μπορέσουν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Στο πλαίσιο αυτό, φέρονται να επεξεργάζονται εναλλακτικές λύσεις για την αποσυμφόρηση του Terminal και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Συγκεκριμένα, στο τραπέζι έχει πέσει η λύση της ενεργοποίησης μικρότερων containerships τα οποία θα επαναδρομολογηθούν προς τον Πειραιά και από εκεί θα τραβήξουν ρότα προς το λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία, μεταφέροντας εμπορεύματα που έχουν προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται πως τα σωματεία των σιδηροδρομικών συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για έβδομη ημέρα, τονίζοντας ότι δίνουν μάχη για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων αλλά και για να λάμψει η αλήθεια και να βρεθούν οι ένοχοι του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται. «Απαιτούμε από όλους τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν άμεσα στη λήψη των σχετικών μέτρων, προκειμένου να αποκατασταθεί η ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με σκοπό να μη βιώσουν ξανά εργαζόμενοι και συμπολίτες μας τέτοια ολέθρια τραγωδία», προσθέτουν οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/cosco.jpg)
Κομβικός ο σιδηρόδρομος
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας αποτελούσε ανέκαθεν κομβικό σημείο, καθώς μέσω της διαδρομής των Βαλκανίων προς την Ευρώπη (Σερβία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.λπ.) δύναται να εξοικονομηθούν έως και επτά ημέρες σε σχέση με τη θαλάσσια διαδρομή που καταλήγει στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας.
Γι’ αυτό τον λόγο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, προωθήθηκε η απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού της σιδηροδρομικής εταιρείας PEARL (Piraeus Europe Asia Rail Logistics) από την Cosco, δια μέσου της Ocean Rail Logistics. Το 2021 η PEARL δρομολόγησε 1.400 τρένα, το 2020 1.297 τρένα και το 2018 749 τρένα, μεταφέροντας 102,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 92,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και 44,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια αντίστοιχα. Συνολικά, από τα 5,3 εκατ. containers που διακίνησε ο Πειραιάς το 2021 μόνο τα 100.000 να διακινήθηκαν με τρένο, ωστόσο η κίνηση ήταν αυξητική.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά