
Συνεχίζεται ακάθεκτη η ακρίβεια στο καλάθι του σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερα προϊόντα και να ωθούνται στην επιλογή φθηνότερων λύσεων, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στη νέα «κανονικότητα».
Ο Ιανουάριος έκλεισε με αύξηση τιμών στο 7% σε αξία και 9,8% σε τεμάχια, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με τον τζίρο των σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο διάστημα να φθάνει στα 652 εκατ. ευρώ από 610 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Γαλλία: Έκλεισε το deal με τα σούπερ μάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού»
Την ίδια ώρα όμως καταγράφεται μείωση όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση σε όγκους τον φετινό Ιανουάριο εμφανίζεται «συγκρατημένη» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα το 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις (κακοκαιρία Ελπίς) που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.
Πιο αναλυτικά, λόγω του πληθωρισμού, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 5,7%, των ειδών ατομικής υγιεινής και καλλυντικών κατά 12,3% και των προϊόντων καθαρισμού σπιτιού κατά 11,9%.
Υπενθυμίζεται πως το 2022 το σύνολο των πωλήσεων των τριών βασικών κατηγοριών στα σούπερ μάρκετ (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), με βάση τα στοιχεία της IRI, ανήλθαν στα 8,560 δισ. ευρώ, έναντι 8,059 δισ. ευρώ στη διάρκεια του 2021.
Δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανατιμήσεις στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) συνεχίστηκαν χωρίς φρένο και τον Φεβρουάριο.
Στις πρώτες έξι εβδομάδες του έτους (1/1-19/2/2023) στη αγορά των FMCGs οι αυξήσεις τιμών διαμορφώθηκαν στο 9,9%. Οι τιμές στα επώνυμα αυξήθηκαν κατά 9,7% ενώ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 14,9%.
Συνεχίζεται η πτώση στα γαλακτοκομικά
Η κατάρρευση της αγοράς γαλακτοκομικών που προκάλεσε η αλματώδης αύξηση των τιμών το 2022 φαίνεται να συνεχίζεται και εφέτος.
Συγκεκριμένα, η πτώση στους όγκους πωλήσεων στα προϊόντα των γαλακτοκομικών διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο στο – 6,7% όταν οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 9,8%.
Πάντως την αρνητική πρωτιά στην κατηγορία των τροφίμων όσον αφορά την υποχώρηση στους όγκους είχαν τα κατεψυγμένα προϊόντα (-8,2%).
Μεγάλη πτώση σημείωσε και η κατανάλωση των προϊόντων πρωινού (-5,6%), καθώς και των συσκευασμένων τροφίμων με -3,2%.
Απογειώθηκε η ιδιωτική ετικέτα
Μπροστά στη λαίλαπα της ακρίβειας οι καταναλωτές στρέφονται στο «καταφύγιο» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων σημείωσε νέο ρεκόρ στη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, με 17,7% όσο ήταν δηλαδή και στην εποχή της βαθιάς οικονομικής κρίσης το 2012. Σημειώνεται ότι το μερίδιο τους αυξήθηκε κατά 21,3%.
Οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν φέτος τον Ιανουάριο φθάνοντας στο 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και στα καλλυντικά υποχώρησαν με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 29,1%, όπως και στα είδη νοικοκυριού (22,3%).
Επανήλθαν τα hypermarket
Τέλος, στη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2023 η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στις μεγάλες σάλες (hypermarket άνω των 2.500 τ.μ.), με ποσοστό 11%, ακολουθούν τα μικρά καταστήματα ως 400 τ.μ. με ποσοστό 10,5%, στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα καταστήματα με επιφάνεια από 400 τμ ως 1.000 τ.μ. με ποσοστό 6,4% και στην τελευταία θέση τα καταστήματα σούπερ μάρκετ με επιφάνεια από 1.000 τ.μ. ως και 2.500 τ.μ. με ποσοστό 5%.


Latest News

Πιερρακάκης: Το ΔΝΤ επιβεβαιώνει τη θετική δυναμική της οικονομίας
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης για την έκθεση του ΔΝΤ

Εύσημα με αστερίσκους από ΔΝΤ σε Ελλάδα: «Βάλτε φρένο στις αυξήσεις μισθών»
Το ΔΝΤ ολοκλήρωσε τη διαβούλευση για το άρθρο IV με την Ελλάδα - Θετικές προοπτικές αλλά και προκλήσεις

ΚΕΠΕ: Σε υγειονομική ένδεια ένα στα 10 παιδιά στην Αττική
Κρίσιμος παράγοντας για την επίλυση του δημογραφικού η δημόσια υγεία, επισημαίνει το ΚΕΠΕ

Συνάντηση Πιερρακάκη με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών - Τι συζήτησαν
Ο ΥΠΕΘΟ κ. Πιερρακάκης σημείωσε: «Ο επόμενος στόχος για όλους μας οφείλει να είναι, αυτό το θετικό αποτύπωμα να περάσει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό στους πολίτες, στις επιχειρήσεις και στην πραγματική οικονομία»
![Δασμοί: Ποιες ελληνικές Περιφέρειες θα δεχτούν ισχυρότερο πλήγμα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/img_dasmoi_eksagoges_perifereies-600x360.png)
Ποιες περιφέρειες θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς Τραμπ [γραφήματα]
Η ανάλυση σε περιφερειακή βάση αποκαλύπτει σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τον βαθμό εξάρτησης από την αμερικανική αγορά

Οι 3+1 κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της οικονομίας
Περιλαμβάνει και μέτρα που σχετίζονται με τις δημόσιες επενδύσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις και την εν γένει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας
![ΙΟΒΕ: Οι εμπορικές σχέσεις Ελλάδας και Γερμανίας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ellada-germania-600x375.jpg)
Οι εμπορικές σχέσεις Ελλάδας και Γερμανίας - Τι δείχνει η έκθεση του ΙΟΒΕ [γραφήματα]
Για κάθε ένα ευρώ ΑΕΠ που παράγουν οι επιχειρήσεις της ελληνογερμανικής επιχειρηματικής κοινότητας στη χώρα, το ΑΕΠ της Ελλάδας αυξάνεται συνολικά κατά 1,6 ευρώ, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
![Εμπορικό έλλειμμα: Στα 5,26 δισ. ευρώ το πρώτο δίμηνο του 2025 – Άνοδος 1,6% στις εξαγωγές [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/unnamed-41-1.jpg)
Στα 5,26 δισ. ευρώ το εμπορικό έλλειμμα στο πρώτο δίμηνο - Άνοδος 1,6% στις εξαγωγές [γράφημα]
Μειωμένο κατά 5,6% εμφανίζεται το εμπορικό έλλειμμα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ

Νέο ψηφιακό εργαλείο για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικίας και κτιρίου - Τι αναφέρει η ΡΑΑΕΥ
Ο Καταναλωτής (χρήστης του ΒΕΕΜ) δημιουργεί στην πλατφόρμα λογαριασμό μέσω μίας απλής επιβεβαίωσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
![JP Morgan: Παραμένει θετική για την Ελλάδα – Πώς θα την επηρεάσουν οι δασμοί [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/container-export-768x481-1-600x376.jpg)
Παραμένει θετική για την Ελλάδα η JP Morgan - Πώς θα την επηρεάσουν οι δασμοί [πίνακας]
Όπως αναφέρει η JP Morgan, η ελληνική αγορά είναι από εκείνες που είναι λιγότερο εκτεθειμένες στους δασμολογικούς κινδύνους