Συνεχίζεται ακάθεκτη η ακρίβεια στο καλάθι του σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερα προϊόντα και να ωθούνται στην επιλογή φθηνότερων λύσεων, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στη νέα «κανονικότητα».
Ο Ιανουάριος έκλεισε με αύξηση τιμών στο 7% σε αξία και 9,8% σε τεμάχια, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με τον τζίρο των σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο διάστημα να φθάνει στα 652 εκατ. ευρώ από 610 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Γαλλία: Έκλεισε το deal με τα σούπερ μάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού»
Την ίδια ώρα όμως καταγράφεται μείωση όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση σε όγκους τον φετινό Ιανουάριο εμφανίζεται «συγκρατημένη» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα το 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις (κακοκαιρία Ελπίς) που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.
Πιο αναλυτικά, λόγω του πληθωρισμού, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 5,7%, των ειδών ατομικής υγιεινής και καλλυντικών κατά 12,3% και των προϊόντων καθαρισμού σπιτιού κατά 11,9%.
Υπενθυμίζεται πως το 2022 το σύνολο των πωλήσεων των τριών βασικών κατηγοριών στα σούπερ μάρκετ (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), με βάση τα στοιχεία της IRI, ανήλθαν στα 8,560 δισ. ευρώ, έναντι 8,059 δισ. ευρώ στη διάρκεια του 2021.
Δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανατιμήσεις στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) συνεχίστηκαν χωρίς φρένο και τον Φεβρουάριο.
Στις πρώτες έξι εβδομάδες του έτους (1/1-19/2/2023) στη αγορά των FMCGs οι αυξήσεις τιμών διαμορφώθηκαν στο 9,9%. Οι τιμές στα επώνυμα αυξήθηκαν κατά 9,7% ενώ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 14,9%.
Συνεχίζεται η πτώση στα γαλακτοκομικά
Η κατάρρευση της αγοράς γαλακτοκομικών που προκάλεσε η αλματώδης αύξηση των τιμών το 2022 φαίνεται να συνεχίζεται και εφέτος.
Συγκεκριμένα, η πτώση στους όγκους πωλήσεων στα προϊόντα των γαλακτοκομικών διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο στο – 6,7% όταν οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 9,8%.
Πάντως την αρνητική πρωτιά στην κατηγορία των τροφίμων όσον αφορά την υποχώρηση στους όγκους είχαν τα κατεψυγμένα προϊόντα (-8,2%).
Μεγάλη πτώση σημείωσε και η κατανάλωση των προϊόντων πρωινού (-5,6%), καθώς και των συσκευασμένων τροφίμων με -3,2%.
Απογειώθηκε η ιδιωτική ετικέτα
Μπροστά στη λαίλαπα της ακρίβειας οι καταναλωτές στρέφονται στο «καταφύγιο» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων σημείωσε νέο ρεκόρ στη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, με 17,7% όσο ήταν δηλαδή και στην εποχή της βαθιάς οικονομικής κρίσης το 2012. Σημειώνεται ότι το μερίδιο τους αυξήθηκε κατά 21,3%.
Οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν φέτος τον Ιανουάριο φθάνοντας στο 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και στα καλλυντικά υποχώρησαν με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 29,1%, όπως και στα είδη νοικοκυριού (22,3%).
Επανήλθαν τα hypermarket
Τέλος, στη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2023 η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στις μεγάλες σάλες (hypermarket άνω των 2.500 τ.μ.), με ποσοστό 11%, ακολουθούν τα μικρά καταστήματα ως 400 τ.μ. με ποσοστό 10,5%, στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα καταστήματα με επιφάνεια από 400 τμ ως 1.000 τ.μ. με ποσοστό 6,4% και στην τελευταία θέση τα καταστήματα σούπερ μάρκετ με επιφάνεια από 1.000 τ.μ. ως και 2.500 τ.μ. με ποσοστό 5%.
Latest News
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή
Αυτοψία της Daily Mail στην Μύκονο - Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ
Η Μύκονος πρωταγωνιστεί και πάλι στα διεθνή ρεπορτάζ, για τις εξωφρενικές τιμές σε εστιατόριο του νησιού
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο