Απέτυχε η πρώτη προσπάθεια της Ιαπωνίας να στείλει στο διάστημα έναν νέο, μεσαίας ανύψωσης πύραυλο, αφού ο κινητήρας δεύτερου σταδίου του εκτοξευτή δεν αναφλέχθηκε όπως είχε προγραμματιστεί. Η εξέλιξη αυτή, όπως σχολιάζει το Reuters, αποτελεί πλήγμα στις προσπάθειές του Τόκιο να μειώσει το κόστος πρόσβασης στο διάστημα και να ανταγωνιστεί την SpaceX του Ίλον Μασκ.

Διάστημα: Σε τροχιά σύγκρουσης με τη Σελήνη τμήμα πυραύλου της Space X

Ο πύραυλος H3 ύψους 57 μέτρων, το πρώτο νέο μοντέλο της Ιαπωνίας εδώ και τρεις δεκαετίες, απογειώθηκε χωρίς πρόβλημα από το διαστημικό σταθμό της Τανεγκασίμα, όπως έδειξε η ζωντανή μετάδοση της Ιαπωνικής Υπηρεσίας Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης (JAXA).

Αποτυχία

Αλλά φτάνοντας στο διάστημα, ο κινητήρας του δεύτερου σταδίου του πυραύλου απέτυχε να αναφλεγεί, αναγκάζοντας τους αξιωματούχους της αποστολής να καταστρέψουν χειροκίνητα το όχημα 14 λεπτά μετά την εκτόξευση.

«Αποφασίστηκε ότι ο πύραυλος δεν μπορούσε να ολοκληρώσει την αποστολή του, οπότε εστάλη εντολή καταστροφής», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η JAXA.

Είχε προηγηθεί άλλη μία αποτυχημένη εκτόξευση τον προηγούμενο μήνα, με τα συντρίμμια να πέφτουν στον ωκεανό ανατολικά των Φιλιππίνων.

Η υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας Κέικο Ναγκαόκα δήλωσε ότι η κυβέρνηση συγκρότησε ειδική ομάδα για να διερευνήσει την «πολύ λυπηρή» αποτυχία.

«Αυτό θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στη μελλοντική διαστημική πολιτική της Ιαπωνίας, στις διαστημικές επιχειρήσεις και στην τεχνολογική ανταγωνιστικότητα», δήλωσε ο Χιροτάκα Γουατανάμπε, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Οσάκα με εξειδίκευση στη διαστημική πολιτική.

Ο πύραυλος Η3

Το H3 μετέφερε τον ALOS-3, έναν δορυφόρο παρατήρησης της γης για τη διαχείριση καταστροφών, ο οποίος ήταν επίσης εξοπλισμένος με έναν πειραματικό αισθητήρα υπερύθρων που έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει εκτοξεύσεις βαλλιστικών πυραύλων της Βόρειας Κορέας.

«Ο H3 είναι εξαιρετικά σημαντικός για να διασφαλίσουμε την πρόσβασή μας στο διάστημα και να είμαστε ανταγωνιστικοί», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος της JAXA Hiroshi Yamakawa. Ο στόχος της JAXA να διαθέσει έναν ανταγωνιστικό εκτοξευτή παραμένει αμετάβλητος, πρόσθεσε.

Η κατασκευάστρια εταιρεία του H3, η Mitsubishi Heavy Industries, δήλωσε ότι επιβεβαιώνει την καταστροφή του πυραύλου.

Η Mitsubishi έχει εκτιμήσει ότι το κόστος του H3 ανά εκτόξευση θα είναι το μισό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, H2, βοηθώντας την να κερδίσει επιχειρήσεις σε μια παγκόσμια αγορά εκτοξεύσεων που κυριαρχείται όλο και περισσότερο από τον επαναχρησιμοποιήσιμο πύραυλο Falcon 9 της SpaceX.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε νωρίτερα ότι βασίζεται επίσης στην αξιοπιστία των προηγούμενων πυραύλων της Ιαπωνίας για να κερδίσει επιχειρήσεις.

Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο, το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών υπολόγισε το κόστος μιας εκτόξευσης Falcon 9 σε χαμηλή γήινη τροχιά σε 2.600 δολάρια ανά χιλιόγραμμο. Η αντίστοιχη τιμή για τον H2 είναι 10.500 δολάρια.

Οι φιλοδοξίες του Τόκιο

Μια επιτυχής εκτόξευση την Τρίτη θα έφερνε τον ιαπωνικό πύραυλο στο διάστημα πριν από την προγραμματισμένη εκτόξευση αργότερα φέτος του νέου οχήματος Ariane 6 της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας, με χαμηλότερο κόστος.

Ο H3, ο οποίος τροφοδοτείται από έναν νέο απλούστερο κινητήρα χαμηλότερου κόστους που περιλαμβάνει τρισδιάστατα εκτυπωμένα εξαρτήματα, έχει σχεδιαστεί για την ανύψωση κυβερνητικών και εμπορικών δορυφόρων σε γήινη τροχιά και θα μεταφέρει προμήθειες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Στο πλαίσιο της εμβάθυνσης της συνεργασίας της Ιαπωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες στο διάστημα, μελλοντικά θα μεταφέρει φορτίο στον σεληνιακό διαστημικό σταθμό Gateway που σχεδιάζει να κατασκευάσει η αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA στο πλαίσιο του προγράμματός της για την επιστροφή ανθρώπων στο φεγγάρι, συμπεριλαμβανομένων Ιαπώνων αστροναυτών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Τεχνητή νοημοσύνη: Υπάρχει κίνδυνος να πάρει τα ηνία από τον άνθρωπο;
Tεχνητή νοημοσύνη |

Υπάρχει κίνδυνος να πάρει η AI τα ηνία από τον άνθρωπο;

Σε μια εποχή που η τεχνητή νοημοσύνη κατέχει εξέχουσα θέση τόσο στην καθημερινή μας ζωή όσο και στη συλλογική μας φαντασία, είναι συνηθισμένο να ακούμε τέτοιου είδους ανησυχίες. Έχουν, ωστόσο, βάση;