Χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως «πάπας» της ναπολιτάνικης υψηλής ραπτικής, ένας οραματιστής του διαχρονικού ανδρικού στυλ. Ο λόγος για τον Ciro Paone που ίδρυσε ένα από τα πιο δημοφιλή luxury brands ένδυσης, πιστό στην παράδοση και την κομψότητα.
Ο Ναπολιτάνος σχεδιαστής ακολούθησε τον έμπορο υφασμάτων θείο του στη Βενεζουέλα όταν ήταν μόλις 17 ετών. Και από εκεί ξεκίνησαν όλα, όταν λίγο καιρό αργότερα πήρε την απόφαση να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση «σπέσιαλ ρούχων, ποτέ μονότονων», η οποία μετράει σήμερα επτά μονάδες παραγωγής στην Ιταλία, 800 υπαλλήλους, 54 μπουτίκ, ενώ δραστηριοποιείται σε 73 χώρες.
«Έχω αγάπη για την ομορφιά, είμαι πιστός στην παράδοση και καμαρώνω για τη δουλειά μου», συνήθιζε να λέει ο Ιταλός.
Ο Έλληνας πίσω από την αυτοκρατορία των New Balance – Το μυστικό της επιτυχίας
Ο… αρχαιοελληνικός χιτώνας
Σύμφωνα με τον μύθο, το όνομα του οίκου -τον θρυλικό οίκο Kiton- το είχε εμπνευστεί από την πατρίδα μας και τον αρχαιοελληνικό χιτώνα. Στην αρχή, οι κολεξιόν του οραματιστή Paone ήταν περιορισμένες αποκλιεστικά στα σακάκια. Ωστόσο, πλέον η Kiton δημιουργεί ολοκληρωμένες σειρές που ντύνουν τους άνδρες -αλλά και τις γυναίκες από το 1995- απ’ την κορφή μέχρι τα νύχια
Σύμφωνα με ειδικούς στη μόδα, «η πρόταση του Ciro Paone ήταν εξαρχής η επιτομή του κλασικού και του διαχρονικού. Τα ρούχα του έμοιαζαν με παλιούς φίλους. Μπορεί να είναι πανάκριβα, αλλά είναι τόσο σωστά φτιαγμένα και άνετα που μετά σου είναι αδύνατο να τα αποχωριστείς, θέλεις να τα φοράς συνέχεια. Είναι ένα ολόκληρο στυλ».
Ο Ciro Paone που έφυγε από τη ζωή το 2021, σε ηλικία 88 ετών, έχτισε όχι με κόπο αλλά με τρόπο το brand με τα πιο πολυτελή και ακριβά ανδρικά κοστούμια στον κόσμο. Ξεκινώντας από ένα μικρό εργαστήριο στη γενέτειρά του Arzano, έφερε σε πρώτο πλάνο το απαράμιλλο ναπολιτάνικο στυλ και την τελειότητα στο ανδρικό ντύσιμο. Ο Οίκος έγινε σύμβολο της πολυτέλειας και φινέτσας και απέκτησε πελάτες φημισμένα πρόσωπα από το ιταλικό, αλλά και το διεθνές jet-set.
«Ο Ciro Paone ήταν κάτι παραπάνω από ένας επιχειρηματίας. Καλωσόριζε με πάθος τους εργαζομένους, πυροδοτώντας την αφοσίωσή τους και την επιθυμία τους να εργάζονται πάντα με τη μέγιστη προσοχή και αγάπη» αναφέραν οι συνεργάτες του.
Ο Ιταλός μόδιστρος που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην ιταλική μόδα, ήταν ένας χαρισματικός επιχειρηματίας που έδειξε στην πράξη πώς μπορεί να χτιστεί βήμα βήμα μια «αυτοκρατορία» στον χώρο της Μόδας.
Αξίζει να σημειωθεί πως άφησε πίσω του τις κόρες του, τη Maria Giovanna, η οποία είναι αντιπρόεδρος και διευθυντής στο δημιουργικό τμήμα του brand, ενώ η Raffaella είναι επικεφαλής στο Τμήμα Ανθρωπίνου Δυναμικού της εταιρείας. Παράλληλα, οι ανιψιοί του Paone καλύπτουν θεσμικούς ρόλους στην εταιρεία. Oι Antonio De Matteis και Antonio Paone κατέχουν τις θέσεις του διευθύνοντα συμβούλου και του προέδρου, αντίστοιχα, στην θυγατρική Kiton Corp. των ΗΠΑ.
H ιταλική φινέτσα πάει… στο Sani της Χαλκιδικής
Αυτή τη στιγμή καταστήματα Kiton υπάρχουν ήδη σε Μύκονο αλλά και στα πολυκαταστήματα Attica στην Αθήνα και στο Golden Hall στο Μαρούσι, ενώ o ιταλικός οίκος αναμένεται να λειτουργήσει κατάστημα που θα διαθέτει τα ιταλικά κοστούμια στο Sani Resort.
Όπως έγραψε και ο Il Postino, η εταιρεία που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το διάσημο ναπολιτάνικο brand συμφώνησαν να ανοίξουν από τη φετινή σεζόν στη μαρίνα του 5άστερου ξενοδοχείου στην Χαλκιδική. Το συμβόλαιο, είναι διάρκειας πέντε χρόνων και οι προσδοκίες είναι πολλές και αυτό παρά την έλλειψη των Ρώσων τουριστών υψηλής οικονομικής επιφάνειας που αρέσκονται στην αγορά πολυτελών ειδώ.
Το κοστούμι του Παύλου
Για την ιστορία, κοστούμι μάρκας Kiton φορούσε ο Παύλος, ο πρωτότοκος γιος του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου στην κηδεία του πατέρα του. Όπως αναφέρουν ειδικοί, ένα τέτοιο κουστούμι μπορεί να πάρει για να ολοκληρωθεί ακόμα και 25 ώρες ενώ κοστίζει κατά μέσο όρο 5.000 ευρώ.