Οι ελληνικές αρχές δεν έδρασαν εγκαίρως για να διασφαλίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, και αυτό παρά τις διαδοχικές προειδοποιήσεις.

Τέμπη: Δύο χρόνια πριν ένα υπόμνημα βόμβα κατέγραφε τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Αυτό αναφέρει ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τονίζοντας πως ο Οργανισμός είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, όμως ακόμα και η πιο πρόσφατη έκθεση, αυτή του 2022, αποκάλυπτε μια ζοφερή εικόνα.

«Στους χειρότερους μαθητές»

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων μαθητών, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια, την ασφάλεια που μετράται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων. Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης», δήλωσε στο Euronews o Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ.

Όπως επισημαίνεται στο ίδιο δημοσίευμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δαπανήσει 700 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα από το 2014 και έχει προγραμματίσει να διαθέσει άλλα 130 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. «Παράλληλα», τονίζεται, «η Ελλάδα υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει θέσει σε λειτουργία το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων από το 2020 στο τμήμα του δικτύου όπου συνέβη το ατύχημα, αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ».

Από αναβολή σε αναβολή

«Είναι σίγουρα προβληματικό το γεγονός ότι τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί. Και είναι επίσης προβληματικό το γεγονός ότι η θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αναβλήθηκε τώρα για το 2023», τόνισε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Θα μπορούσε αυτό το «ανθρώπινο λάθος» να είχε αποφευχθεί εάν το αυτόματο σύστημα είχε τεθεί σε εφαρμογή όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί;

«Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία του ατυχήματος. Αλλά τα συστήματα αυτά υπάρχουν για να μειώνουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Και τέτοια συστήματα μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Έτσι, αν το σύστημα είναι σε λειτουργία, η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος θα είχε μειωθεί δραστικά», υπογραμμίζει ο Ντοπελμπάουερ ο οποίος, μαζί με άλλους εμπειρογνώμονες της Κομισιόν, έρχονται σήμερα στην Ελλάδα προκειμένουν να παράσχουν στήριξη για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και τη βελτίωση της ασφάλειάς τους.

«Όχι όμως», όπως τονίζεται, «και για τη διερεύνηση του δυστυχήματος», αφού «αυτό πρέπει να το ζητήσει η ελληνική πλευρά».

Πηγή: Euronews

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Μητσοτάκης: Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας
Επικαιρότητα |

Μητσοτάκης: Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την άνευ όρων υποστήριξη στην Ουκρανία, τονίζοντας πως πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα είναι σε θέση ισχύος όταν αποφασίσει να εισέλθει σε διαπραγμάτευση με τη Ρωσία.

Ανδρουλάκης: Για να φύγει η ΝΔ από την κυβέρνηση χρειάζεται άλλο στυλ αντιπολίτευσης
Επικαιρότητα |

Ανδρουλάκης: Για να φύγει η ΝΔ από την κυβέρνηση χρειάζεται άλλο στυλ αντιπολίτευσης

«Ο λαός θέλει σταθερότητα και αλλαγή. Εμείς τα προσφέρουμε και τα δύο», υποστήριξε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης- Τα πυρά στην κυβέρνηση και τα καρφιά για ΣΥΡΙΖΑ