
Πλαίσιο αποζημιώσεων από το κράτος προς τις οικογένειες των θυμάτωντης τραγωδίας στα Τέμπη δημιουργεί η κυβέρνηση, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να ανακοινωθεί από το υπουργείο Οικονομικών τις επόμενες ημέρες.
Μετά το αλαλούμ με τις εξαιρέσεις ως προς τις αποζημιώσεις τώρα η κυβέρνηση πρόκειται να καταρτίσει σχέδιο κρατικών αποζημιώσεων. Όπως είχε αποκαλύψει το ΙΝ, η υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2019, δηλαδή της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, που φέρει ημερομηνία 27/12/2019 και την υπογραφή τού τότε υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, εξαιρεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – και μάλιστα, για πέντε χρόνια, ως το 2024, όπως και οι δύο προηγούμενες που υπεγράφησαν το 2009 και το 2014 – από το να αποζημιώνει χρηματικά επιβάτες όταν παραβιάζονται βασικά δικαιώματά τους.
Τέμπη: Η σκανδαλώδης εξαίρεση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την υποχρέωση αποζημίωσης επιβατών
Μετά την αποκάλυψη του in για την υπουργική απόφαση που εξαιρεί σκανδαλωδώς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την υποχρέωση αποζημίωσης επιβατών, η Hellenic Train, γνωστοποίησε την απόφασή της να μην ενεργοποιήσει την εξαίρεση.
Ο υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης στη συνέντευξη Τύπου το πρωί της Τετάρτης, ανέφερε ότι θα καταρτιστεί πλαίσιο για αποζημιώσεις και ότι η κυβέρνηση θα είναι «από πάνω», όσον αφορά τις αποζημιώσεις από την Hellenic Train.
Οι λεπτομέρειες το πλαισίου είναι στο τραπέζι του οικονομικού επιτελείου και το σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ανακοινώσει τις λεπτομέρειες το αμέσως επόμενο διάστημα. “
Την Πέμπτη, εξάλλου, πραγματοποιείται υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη η τακτική συνεδρίαση, με αποκλειστικό θέμα τα ζητήματα του τραγικού δυστυχήματος. Πηγές αναφέρουν ότι θα πέσουν στο τραπέζι ο επόμενες θεσμικές κινήσεις και οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα.
Το αλαλούμ με την καταβολή αποζημιώσεων
Λίγα 24 μετά από το δυστύχημα στα Τέμπη, η Hellenic Train ενημέρωσε πως δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων. Δηλαδή, υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2019, δηλαδή της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, που φέρει ημερομηνία 27/12/2019 και την υπογραφή τού τότε υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, εξαιρεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – και μάλιστα, για πέντε χρόνια, ως το 2024, όπως και οι δύο προηγούμενες που υπεγράφησαν το 2009 και το 2014 – από το να αποζημιώνει χρηματικά επιβάτες όταν παραβιάζονται βασικά δικαιώματά τους.
Η απόφαση αυτή, ουσιαστικά, αξιοποίησε τη δυνατότητα που δίνει σε κάθε κράτος – μέλος ο ευρωπαϊκός Κανονισμός 1371/2007 για «τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών», να χορηγεί εξαιρέσεις επί συγκεκριμένων άρθρων για τις αποζημιώσεις επιβατών για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Έτσι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2019 έχει εξαιρεθεί, για παράδειγμα, από την υποχρέωση που ορίζει ο ευρωπαϊκός κανονισμός ότι ένας επιβάτης, «χωρίς απώλεια του δικαιώματος μεταφοράς, μπορεί να ζητήσει αποζημίωση για καθυστερήσεις από σιδηροδρομική επιχείρηση, εάν αντιμετωπίζει καθυστέρηση για τη διαδρομή από τον τόπο αναχώρησης έως τον τόπο προορισμού» (αρ.17), αλλά ακόμη και από την υποχρέωση σύμφωνα με την οποία «εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση, πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία» (αρ. 13).
Η ανακοίνωση της Hellenic Train
Μετά την αποκάλυψη του in για την υπουργική απόφαση που εξαιρεί σκανδαλωδώς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την υποχρέωση αποζημίωσης επιβατών, η Hellenic Train, γνωστοποίησε την απόφασή της να μην ενεργοποιήσει την εξαίρεση. Στην ανακοίνωση η εταιρεία, γνωστοποιεί, την απόφασή της να μην ενεργοποιήσει την εξαίρεση στην καταβολή αποζημιώσεων για τα θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών. Αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία, μεριμνά, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού».
Πηγή: in.gr


Latest News

Αυξήσεις έως 20% στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων - Τι ανακοίνωσε ο Δένδιας
Η μισθολογική μεταρρύθμιση θα υλοποιηθεί από την 1η Απριλίου μέχρι την 1η Οκτωβρίου - Τα παραδείγματα που έδωσε ο Νίκος Δένδιας

Αθώος δηλώνει με υπόμνημα ο Χρήστος Τριαντόπουλος
Ο Χρήστος Τριαντοπούλος, μεταξύ άλλων στο υπόμνημα που κατέθεσε αναφέρει πως είναι αθώος και ζητεί να κριθεί από την τακτική δικαιοσύνη

Σεισμό 7,7 Ρίχτερ στη Μιανμάρ «βλέπουν» οι ΗΠΑ – Συνεχείς οι ισχυροί μετασεισμοί
Μεγάλος σεισμός στη Μιανμάρ - Αισθητός και στην Μπανγκόγκ με τους τουρίστες να εγκαταλείπουν τα ξενοδοχεία

Συνελήφθη ο δικηγόρος του Εκρέμ Ιμάμογλου
Οι τουρκικές αρχές προχώρησαν στην σύλληψη του δικηγόρου του Εκρέμ Ιμάμογλου, τα ξημερώματα της Παρασκευής

Αλλάζει η ώρα την Κυριακή - Η επίσημη ανακοίνωση
Η αλλαγή ώρας από χειμερινή σε θερινή προβλέπεται στην οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της ΕΕ της 19ης Ιανουαρίου 2001

Ηλεκτροσόκ
Το σχέδιο της ΔΕΗ προβλέπει έναν χώρο mega data center 300 MW που σε δεύτερο χρόνο μπορεί να φτάσει το 1 GW

Βροχές και καταιγίδες την Παρασκευή - Μικρή πτώση της θερμοκρασίας
Άστατος θα είναι ο καιρός την Παρασκευή, με κατά τόπους βροχές και καταιγίδες, ενώ μικρή πτώση θα σημειώσει και η θερμοκρασία
![Ρωσία: Επιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ukraine-3-600x337.jpg)
Eπιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη, που καταλογίζουν στη Ρωσία [γράφημα]
Δυτικοί αξιωματούχοι έχουν κατηγορήσει τη Ρωσία και τους αντιπροσώπους της ότι διοργάνωσαν δεκάδες επιθέσεις και άλλα επεισόδια σε όλη την Ευρώπη μετά την εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Κόκκινο πανί οι δηλώσεις του Νίκου Τσάφου - Πυρ της αντιπολίτευσης
Κόκκινο πανί για την αντιπολίτευση ο Νίκος Τσάφος- Στο στόχαστρο δημόσιες αναφορές του περί ύπαρξης «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου

Γιατί η Southwest Airlines «στράβωσε» με την αντιστάθμιση κινδύνου στα καύσιμα
Η Southwest Airlines, μοναδική στον κλάδο των αερομεταφορών για τη συνεχιζόμενηδέσμευσή της στην αντιστάθμιση, λέει ότι το πρόγραμμα ήταν πολύ δαπανηρό