Με φόντο τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που απαιτούν να μπει τέρμα στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Γιώργος Γεραπετρίτης, παρουσιάζει σήμερα τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, ενώ στην Αθήνα, θα βρίσκονται εμπειρογνώμονες της ΕΕ.

Ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, θα παρουσιάσει σήμερα, παρεμβάσεις τριών ταχυτήτων: άμεσες σημειακές ενέργειες για τη διασφάλιση της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους, μεσοπρόθεσμες κινήσεις πρωτίστως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά μέσα ελέγχου και επικοινωνίας και μακροπρόθεσμες αποφάσεις περισσότερο για το «μέλλον» του σιδηροδρομικού τοπίου.

Όταν η ΕΡΓΟΣΕ προειδοποιούσε για το «σημείο μηδέν»

Σε ό,τι  αφορά στα άμεσα μέτρα, αναμένεται να ανακοινώσει, τοποθέτηση και δεύτερου σταθμάρχη ανά βάρδια, επαναφορά του συντονιστικού κέντρου του ΟΣΕ μέχρι να ολοκληρωθεί στο 100% το δίκτυο τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο και θέσπιση Επιτροπής εσωτερικού ελέγχου στον ΟΣΕ.

Την ίδια στιγμή, το πλαίσιο επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου αποτέλεσε αντικείμενο συσκέψεων στο Μέγαρο Μαξίμου τα τελευταία 24ωρα ώστε να καθοριστεί ο οδικός χάρτης της επόμενης μέρας.

Στην Αθήνα ειδικοί της ΕΕ

Μεταβαίνουν σήμερα Τετάρτη στην Αθήνα ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ και ο Διευθυντής επίγειων μεταφορών της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κρίστιαν Σμιτ, προκειμένου να συναντηθούν με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, με θέμα την τεχνική υποστήριξη για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Την επίσκεψη των εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής και της ERA, ανακοίνωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μετά την τηλεφωνική συνομιλία που είχε το πρωί της 6ης Μαρτίου με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Το πρόγραμμα των συναντήσεων των εμπειρογνωμόνων στην Αθήνα δεν έχει καθοριστεί, διευκρινίζει εκπρόσωπος της Επιτροπής. Από την πλευρά της Επιτροπής στην επίσκεψη στην Αθήνα θα μεταβεί και η Ελζμπιέτα Λουκανιούκ, αρμόδια για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων στο γραφείου της Επιτρόπου Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν.

Από την πλευρά του, ο ΕRA ενημέρωσε ότι η ελληνική ρυθμιστική αρχή ασφάλειας σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζήτησε στις 06/03/2023 τη βοήθειά του σε μέρος των εποπτικών δραστηριοτήτων της ΡΑΣ.

Αναφορικά με την διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος ο ERA επισημαίνει: «Σύμφωνα με την Οδηγία για την Ασφάλεια (ΕΕ) 2016/798, η υποχρέωση διερεύνησης ατυχημάτων ανήκει στο κράτος μέλος (άρθρο 20.1): «Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι διενεργείται έρευνα από τον φορέα διερεύνησης που αναφέρεται στο άρθρο 22 μετά από οποιαδήποτε σοβαρό ατύχημα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ένωσης. Στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση, όπου είναι δυνατόν, της σιδηροδρομικής ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ουκρανία: Πού θα χτυπήσει μετά το πράσινο φως από τον Τζο Μπάιντεν για πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς
Επικαιρότητα |

Πού θα χτυπήσει η Ουκρανία μετά το πράσινο φως από τον Τζο Μπάιντεν για πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς

Σε μια στροφή πολιτικής η κυβέρνηση Μπάιντεν δίνει για πρώτη φορά «πράσινο φως» στο Κίεβο να πλήττει τη ρωσική επικράτεια με αμερικανικά όπλα, σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους

Μπάιντεν: Οι NYT λένε ότι άναψε πράσινο φως στο Κίεβο για πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς
Επικαιρότητα |

NYT: «Πράσινο φως» Μπάιντεν στους Ουκρανούς να χτυπήσουν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς τη Ρωσία

Ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζο Μπάιντεν αίρει την απαγόρευση στην Ουκρανία να πλήττει ρωσικό έδαφος με αμερικανικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, μετέδωσαν οι New York Times