Μειώθηκε κατά 27 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος άνω των 1.000 gt τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) την 1η Μαρτίου 2023 ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελούνταν από 4.113 πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 349.963.241 DWT και 204.676.437 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά 27 πλοία, 5.379.453 DWT και 5.400.836 GT, σε σύγκριση με τα 4.140 πλοία τον Μάρτιο του 2022. Τα στοιχεία περιλαμβάνουν 194 σκάφη διαφόρων κατηγοριών υπό παραγγελία στα ναυπηγεία, συνολικά 15.062.722 DWT και 12.464.797 GT.
Ο στόλος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT, αποτελούμενος πλέον από 499 πλοία, 31.389.394 GT και 53.221.569 DWT, σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους των 570 πλοίων, των 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 24,61% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενοπλοίων, το 15,81% του στόλου των Ore και Bulk πλοίων και το 10,45% των πλοίων υγροποιημένου αερίου.
VesselsValue: Στα 156,14 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε περίπου 32 σημαίες. Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου με 1080 και 1066 ελληνικά πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους. Όσον αφορά τους DWT, η Λιβερία με 99.165.631 αντιπροσωπεύει το 28,34% και οι Νήσοι Μάρσαλ με 84.030.818 που αντιπροσωπεύουν το 24,01% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου. Τα 499 υπό ελληνική σημαία πλοία αντιπροσωπεύουν το 15,21% του συνόλου DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία 20.455.442 DWT, η Κύπρος με 213 πλοία 15.079.112 DWT και οι Μπαχάμες με 209 πλοία 18.295.416 DWT.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου σε πλοία αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρόλα αυτά, εξακολουθεί να είναι χρόνια κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων, ανέρχεται πλέον στα 12,6 έτη έναντι 16,7 ετών για τον παγκόσμιο στόλο. Όσον αφορά τα GT και DWT, είναι 10,8 και 10,9 έτη αντίστοιχα, έναντι 11,3 και 11,3 του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου κατέγραψε ελαφρά αύξηση, ως προς τον αριθμό πλοίων, GT και DWT, στα 16,1, 9,5 και 9,3 έτη αντίστοιχα έναντι 14,2, 10 και 9,7 ετών το 2022.
Επίσης έξι μεγάλοι διεθνείς νηογνώμονες έχουν στα βιβλία τους την πλειοψηφία του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου:
Ο Γιαπωνέζικος ClassNK προηγείται με 802 πλοία (780 πλοία το 2022) και ακολουθούν ο ABS με 755 πλοία (808 πλοία το 2022), ο Lloyd’s Register με 744 πλοία (773 πλοία το 2022), ο BV με 719 πλοία (712 πλοία το 2022), ο DNV με 592 πλοία (597 πλοία το 2022), ο RINA με 249 πλοία (237 πλοία το 2022).
ΕΤΟΣ ΑΡ. ΠΛΟΙΩΝ DWT GT
ΜΑΡΤΙΟΣ 2013 3.677 265.336.520 155.988.384
ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 3.901 290.847.132 170.984.684
ΜΑΡΤΙΟΣ 2015 4.057 314.456.451 184.063.875
ΦΕΒ/ΡΙΟΣ 2016 4.092 320.597.574 188.904.194
ΜΑΡΤΙΟΣ 2017 4.085 328.763.767 192.430.519
ΜΑΡΤΙΟΣ 2018 4.148 341.925.357 199.286.013
ΜΑΡΤΙΟΣ 2019 4.017 339.549.357 198.164.080
ΜΑΡΤΙΟΣ 2020 3.968 340.823.637 199.693.859
ΜΑΡΤΙΟΣ 2021 4.038 350.465.999 205.647.569
ΜΑΡΤΙΟΣ 2022 4.140 355.342.694 210.077.273
ΜΑΡΤΙΟΣ 2023 4.113 349.963.241 204.676.437
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.