Μειώθηκε κατά 27 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος άνω των 1.000 gt τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) την 1η Μαρτίου 2023 ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελούνταν από 4.113 πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 349.963.241 DWT και 204.676.437 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά 27 πλοία, 5.379.453 DWT και 5.400.836 GT, σε σύγκριση με τα 4.140 πλοία τον Μάρτιο του 2022. Τα στοιχεία περιλαμβάνουν 194 σκάφη διαφόρων κατηγοριών υπό παραγγελία στα ναυπηγεία, συνολικά 15.062.722 DWT και 12.464.797 GT.
Ο στόλος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT, αποτελούμενος πλέον από 499 πλοία, 31.389.394 GT και 53.221.569 DWT, σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους των 570 πλοίων, των 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 24,61% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενοπλοίων, το 15,81% του στόλου των Ore και Bulk πλοίων και το 10,45% των πλοίων υγροποιημένου αερίου.
VesselsValue: Στα 156,14 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε περίπου 32 σημαίες. Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου με 1080 και 1066 ελληνικά πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους. Όσον αφορά τους DWT, η Λιβερία με 99.165.631 αντιπροσωπεύει το 28,34% και οι Νήσοι Μάρσαλ με 84.030.818 που αντιπροσωπεύουν το 24,01% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου. Τα 499 υπό ελληνική σημαία πλοία αντιπροσωπεύουν το 15,21% του συνόλου DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία 20.455.442 DWT, η Κύπρος με 213 πλοία 15.079.112 DWT και οι Μπαχάμες με 209 πλοία 18.295.416 DWT.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου σε πλοία αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρόλα αυτά, εξακολουθεί να είναι χρόνια κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων, ανέρχεται πλέον στα 12,6 έτη έναντι 16,7 ετών για τον παγκόσμιο στόλο. Όσον αφορά τα GT και DWT, είναι 10,8 και 10,9 έτη αντίστοιχα, έναντι 11,3 και 11,3 του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου κατέγραψε ελαφρά αύξηση, ως προς τον αριθμό πλοίων, GT και DWT, στα 16,1, 9,5 και 9,3 έτη αντίστοιχα έναντι 14,2, 10 και 9,7 ετών το 2022.
Επίσης έξι μεγάλοι διεθνείς νηογνώμονες έχουν στα βιβλία τους την πλειοψηφία του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου:
Ο Γιαπωνέζικος ClassNK προηγείται με 802 πλοία (780 πλοία το 2022) και ακολουθούν ο ABS με 755 πλοία (808 πλοία το 2022), ο Lloyd’s Register με 744 πλοία (773 πλοία το 2022), ο BV με 719 πλοία (712 πλοία το 2022), ο DNV με 592 πλοία (597 πλοία το 2022), ο RINA με 249 πλοία (237 πλοία το 2022).
ΕΤΟΣ ΑΡ. ΠΛΟΙΩΝ DWT GT
ΜΑΡΤΙΟΣ 2013 3.677 265.336.520 155.988.384
ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 3.901 290.847.132 170.984.684
ΜΑΡΤΙΟΣ 2015 4.057 314.456.451 184.063.875
ΦΕΒ/ΡΙΟΣ 2016 4.092 320.597.574 188.904.194
ΜΑΡΤΙΟΣ 2017 4.085 328.763.767 192.430.519
ΜΑΡΤΙΟΣ 2018 4.148 341.925.357 199.286.013
ΜΑΡΤΙΟΣ 2019 4.017 339.549.357 198.164.080
ΜΑΡΤΙΟΣ 2020 3.968 340.823.637 199.693.859
ΜΑΡΤΙΟΣ 2021 4.038 350.465.999 205.647.569
ΜΑΡΤΙΟΣ 2022 4.140 355.342.694 210.077.273
ΜΑΡΤΙΟΣ 2023 4.113 349.963.241 204.676.437
Latest News
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές