
Αρρυθμίες και στην εφοδιαστική αλυσίδα φέρνει το δυστύχημα στα Τέμπη. Ο σιδηροδρομικός εμπορευματικός διάδρομος της χώρας από την Αθήνα και το λιμάνι του Πειραιά προς τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια έχει κοπεί στα δύο. Οι πρώτες αναταράξεις φαίνονται ήδη. Το στοίχημα τόσο για τον ΟΣΕ όσο και για τη Hellenic Train για άμεση επαναφορά της εμπορευματικής λειτουργίας στο δίκτυο είναι μεγάλο, καθώς, όπως λένε οι ειδικοί των logistics, τα εμπορεύματα θα βρουν άλλους διαδρόμους.
Τα Plan B και C και το επιπλέον κόστος
Η μία εναλλακτική είναι η οδική μεταφορά των εμπορευμάτων. Υπάρχει, όμως, και η δυνατότητα τα containers να φύγουν μέσω του λιμανιού του Πειραιά προς το Κόπερ της Κροατίας με μικρότερα πλοία. Βεβαίως η αλλαγή μέσου διαμετακόμισης θα κοστίσει επιπλέον στις εταιρείες. Η εμπειρία από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμή στην Ειδομένης πριν μερικά χρόνια, στη διάρκεια της έξαρσης του προσφυγικού, ανέβαζε την επιπλέον επιβάρυνση στις 10.000 ευρώ ανά συρμό.
Ο όγκος των εμπορευμάτων και τα logistics
Παρότι, λόγω της εξαιρετικά περιορισμένης χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου που οφείλεται στα μεγάλα προβλήματα της σιδηροδρομικής υποδομής, ο σιδηρόδρομος αντιστοιχεί μόλις στο 2% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών, το πλήγμα μπορεί να αποδειχθεί μεγάλο. Οι συνέπειες αυτού του δυστυχήματος μπορεί να είναι καθοριστικές και για τη θέση στης χώρας μας στον ευρωπαϊκό χάρτη των logistics.

Βασικός παίκτης και στο cargo, πέρα από τα επιβατικά δρομολόγια, είναι η Hellenic Train, η οποία διακινεί και τα εμπορευματοκιβώτια για λογαριασμό της Cosco από το λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τις οικονομικές της καταστάσεις, τα έσοδα από εμπορεύματα ανήλθαν το 2021 στα 15,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9,7% σε σχέση με το 2020, οπότε είχαν ανέλθει σε 13,9 εκατ. ευρώ. Στα ίδια επίπεδα είχαν διαμορφωθεί και το 2019.
Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη
Ειδικότερα, από το λιμάνι του Νέου Ικονίου τα τρένα της Hellenic Train φεύγουν προς την Κεντρική Ευρώπη (Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία) και τα Βαλκάνια (Σερβία, Βόρεια Μακεδονία). Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2021, από το Νέο Ικόνιο έφυγαν 695 εμπορευματικά τρένα, μεταφέροντας συνολικά 49.560 TEUs, κατά 11,96% περισσότερα από την προηγούμενη χρονιά.
Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων στην αντίστροφή πορεία, δηλαδή από την Κεντρική Ευρώπη (Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Αυστρία) και τα Βαλκάνια (Σερβία, Βόρεια Μακεδονία) προς τον λιμένα Νέου Ικονίου, παρουσιάζοντας άνοδο 19,86%. Τα εμπορευματοκιβώτια ανήλθαν σε 43.568 έναντι 36.349 το 2020. Αντίστοιχο ήταν το άλμα που είχαν διαγράψει και το 2020 έναντι του 2019, οπότε τα TEUs αυξήθηκαν κατά 66,8% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Έκθεσης Πεπραγμένων του ΟΣΕ για το 2021, ο ελληνικός σιδηρόδρομος κατέγραψε 1,225 εκατ. τρενοχιλιόμετρα, αυξημένα άνω του 10% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.


Latest News
![Γραφεία: Σημαντική αύξηση των ενοικίων στην Αθήνα – Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/31_03_ot_GRafeia1_EXO-600x352.png)
Φωτιά πήραν τα ενοίκια στα γραφεία - Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]
Τι δείχνει το φετινό Παρατηρητήριο Γραφείων που επιμελείται η Geoaxis για τα ενοίκια σε γραφεία

«Καίνε» τα φροντιστήρια - Πάνω από μισό δισ. κόστησαν στα νοικοκυριά το 2024
Ποιοι είναι οι δημογραφικοί και κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες που διαφοροποιούν τις δαπάνες στα φροντιστήρια - Οι ανισότητες και τα εξωπραγματικά ποσά

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος στηρίζει τη βιομηχανία αλουμινίου - Τι δήλωσε ο Θεοδωρικάκος
Στη συμβολή του νέου αναπτυξιακού νόμου για την ενίσχυση του κλάδου του αλουμινίου στην Ελλάδα, μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης

Trump Tower και στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» ο Οργανισμός Τραμπ αναζητεί το κατάλληλο μέρος στη χώρα μας όπου θα χτιστεί ο νέος ουρανοξύστης

Και όμως, οι εξαγωγές επιβαρύνουν το… εμπορικό ισοζύγιο
Το «παράδοξο» στις ελληνικές εξαγωγές που αυξάνονται μαζί με τις εισαγωγές – Η έκρηξη της εξωστρέφειας και το καμπανάκι Στουρνάρα

Το Κολωνάκι βρίσκει πάλι τη λάμψη του – Επιστρέφουν retailers και επενδυτές real estate
Το Κολωνάκι ύστερα από το «στραπάτσο» της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας γνωρίζει άνθηση επενδύσεων στα εμπορικά ακίνητα

Ήπιες αυξήσεις στις τιμές κατοικιών στην Ευρωζώνη το 2025-2028 - Πρωτιά για την Ελλάδα
Για την Ευρωζώνη, η εικόνα που σχηματίζεται είναι μια αγορά ακινήτων που δεν καταρρέει αλλά ούτε και προσφέρει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση

Το 39% των δαπανών υγείας πληρώνεται από την τσέπη μας
Σύμφωνα την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τις Δαπάνες Υγείας του 2023, τα ελληνικά νοικοκυριά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ιατροφαρμακευτικές ανάγκες, ξοδεύοντας το 2023 πάνω από 7,3 δισ.

«Ανάσα» στην κατανάλωση - Τι θα περιλαμβάνουν τα «Καλάθια Πάσχα και Νονού»
Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα» και θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου - Έρχεται και το «καλάθι των Νονών»
![Ακίνητα: Καλπάζουν οι τιμές – Αυξάνεται το κατασκευαστικό κόστος στην οικοδομή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/28_03_ot_deikths_ktiria_ΕΧΟ-600x352.png)
Ζαλίζουν οι τιμές ακίνητων - Στα ύψη το κόστος της οικοδομής [γραφήματα]
Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών στα ακίνητα επιτείνοντας το στεγαστικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με την Golden Visa και το Airbnb