Διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορουμένων για την τραγωδία στα Τέμπη. Η εισαγγελία πρωτοδικών άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις κατά τριών ακόμη προσώπων για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, αδίκημα που είναι κακουργημα και τιμωρείται με ποινή από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Μητσοτάκης: «Όλοι φταίμε» όμως «η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας»
Οι «3» που βρίσκονται στο στόχαστρο
Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που φαίνεται να όφειλαν να είναι παρόντες έως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.
Επίσης, την Παρασκευή έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα «τρέξουν» στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.
Στα χέρια της ανακρίτριας Λάρισας ηχητικά ντοκουμέντα
Στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο – ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.
Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη την βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακρίτρια παράλληλα καλεί για καταθέσεις ξανά τα εμπλεκόμενα, έως τώρα, πρόσωπα για συμπληρωματικες καταθέσεις.
Πού επιρρίπτει ευθύνες ο επιθεωρητής Λάρισας
Από τη δική του μεριά, ο επιθεωρητής Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου στην κατάθεσή του επέρριψε ευθύνες και στον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
«Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα», είπε.
«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος (σ.σ. απογευματινός σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…».
«Να κληθούν να καταθέσουν και από το υπουργείο Μεταφορών»
Ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας, που εκπροσωπεί τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, επεσήμανε σε συνέντευξή του ότι «θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο Μεταφορών να καταθέσουν».
«Εκπροσωπώ τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, ο ένας εκ των οποίων πολύ βαριά» δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Λύτρας, διευκρινίζοντας ότι αναμένει σήμερα Πέμπτη (9/3) να λάβει αντίγραφα της δικογραφίας για το δυστύχημα.
Μιλώντας για την πορεία των ερευνών ο γνωστός ποινικολόγος δήλωσε ότι περιμένει τα αντανακλαστικά της ανάκρισης να δει προς τα πού πάει η έρευνα των Αρχών. «Γνώμη μου είναι ότι υπάρχουν ευθύνες και σε άλλους ανθρώπους. Τις επόμενες ημέρες, εάν η έρευνα συνεχιστεί όπως πρέπει, θα έχουμε και άλλους κατηγορούμενους», εκτίμησε ο δικηγόρος.
Ερωτηθείς για το πού πιστεύει ότι πρέπει να στραφούν οι έρευνες της 3ης ανακρίτριας Λάρισας που χειρίζεται, μέχρι στιγμής την υπόθεση της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων, ο κ. Λύτρας απάντησε ότι αφορά τόσο τις εταιρείες (Ηellenic Train, ΟΣΕ) επισημαίνοντας ότι «υπάρχει μία ερώτηση η οποία δεν έχει απαντηθεί από αρμόδια χείλη. Και αυτή η ερώτηση είναι αν το υπουργείο Μεταφορών και ο υπουργός Μεταφορών γνώριζε ότι δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπε στα τρένα να ταξιδεύουν με αθώες ψυχές μέσα».
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «σε αυτό το στάδιο (σ.σ. της ανάκρισης) θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο για να μας πληροφορήσουν εάν γνώριζαν και αν είχαν τα στοιχεία ότι δεν λειτουργούν τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπαν τα τρένα να ταξιδεύουν. […] Περιμένω, λοιπόν, να δω αυτά τα αντανακλαστικά».
Τα τρένα κινούνταν στα «τυφλά»
Αναφερόμενος στις δικλείδες ασφαλείας που θα έπρεπε να υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο για να προλάβουν ένα ανθρώπινο λάθος, όπως το τραγικό λάθος που παραδέχτηκε ο σταθμάρχης Λάρισας, ο νομικός που εκπροσωπεί έξι οικογένειες τραυματιών και θυμάτων της τραγωδίας εστίασε στο σύστημα τηλεδιοίκησης που δεν λειτουργούσε και συνετέλεσε στο να συμβεί αυτή η τραγωδία.
Το γεγονός ότι τα τρένα κινούνται σε αρκετά σημεία του δικτύου «τυφλά» ήταν κάτι που όπως είπε «δεν γνώριζε κανείς» από τους πολίτες. Ο κ. Λύτρας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις δηλώσεις πολιτικών, όπως χαρακτηριστικά αυτή του Άδωνι Γεωργιάδη για την προβληματική λειτουργία των τρένων στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι η πολιτική διαχείριση της τραγωδίας δεν είναι το ζητούμενο αλλά ο άδικος χαμός τόσων παιδιών.
Δεν παρέλειψε, τέλος, να αναφερθεί επικριτικά και στον ρόλο ορισμένων αναλυτών και των δημοσιογράφων λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τους βλέπω να κάνουν μία προσπάθεια αν θέλετε, όχι στο να συγκαλύψουν το θέμα, αλλά και να μην αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Δεν ενδιαφέρει τον πολίτη ποιος κυβερνάει». Ο κ. Λύτρας, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξέφρασε την αγωνία του να μην αποσιωπηθούν οι ευθύνες όλων όσοι ευθύνονται για την σύγκρουση στα Τέμπη που οδήγησε στο θάνατο 57 άτομα, επιβάτες και εργαζόμενους.
Latest News
Εφιάλτες στην Ευρώπη από μια πιθανή νίκη του Τραμπ
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οικό και την προεδρία των ΗΠΑ θα αποσταθεροποιούσε περαιτέρω μια ήδη αποδυναμωμένη ήπειρο
Δύσκολα ανατρέπεται η τάση αύξησης της υπογεννητικότητας στη Δύση
Πως θα περάσουμε από έναν δημογραφικό χειμώνα σε μία νεανική άνοιξη
Σε κινούμενη άμμο ο κυβερνητικός συνασπισμός Σολτς - Οι φήμες για πρόωρες εκλογές
Η οικονομική και δημοσιονομική πολιτική στο επίκεντρο της διαφωνίας
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Ισπανία: Συνολικά 7.500 στρατιώτες αναπτύσσονται στις περιοχές που επλήγησαν
Ήταν η μεγαλύτερη φυσική καταστροφή που σχετίζεται με πλημμύρες τις τελευταίες πέντε δεκαετίες στην Ευρώπη.
ΟΑΣΑ: Νέα 18μετρα αρθρωτά λεωφορεία στις γραμμές της Νοτιοανατολικής Αττικής
Ενισχύεται σημαντικά ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών, φτάνοντας πλέον τα 130 νέα λεωφορεία σε κυκλοφορία στην Ανατολική Αττική
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Τουρκία: Καθαίρεση τριών φιλοκούρδων δημάρχων με κατηγορίες για «τρομοκρατία»
Οι τρεις φιλοκούρδοι δήμαρχοι είχαν εκλεγεί στις τοπικές εκλογές του Μαρτίου, στην Τουρκία, οι οποίες σηματοδότησαν ευρεία νίκη της αντιπολίτευσης σε βάρος του κόμματος του Ερντογάν.
Η φιλοευρωπαία πρόεδρος Μάγια Σάντου νικήτρια των προεδρικών εκλογών στη Μολδαβία
Ο Εμανουέλ Μακρόν συνεχάρη σήμερα την Μάγια Σάντου για την «επανεκλογή της» στην προεδρία της Μολδαβίας
Γερμανικές αποζημιώσεις: Κάποια στιγμή, στο μέλλον, ίσως…
Η Γερμανία θεωρεί λήξαν το θέμα για τις αποζημιώσεις που οφείλει στην Ελλάδα για τις θηριωδίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Την ίδια ώρα η ελληνική πλευρά παραπέμπει το θέμα στις καλένδες.