
Υψίστης προτεραιότητας θέμα για τη ελληνική ναυτιλία θεωρεί η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού την προάσπιση της ναυτοσύνης των Ελλήνων σε συνδυασμό με την ενίσχυση του εθνικού νηολογίου.
Η κα Τραυλού εκτιμά ότι η χώρα μας έχει ανάγκη ένα ισχυρό εθνικό νηολόγιο καθώς η σημαία, εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου στα διεθνή fora και θα πρέπει όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να ενισχύσει τη δυναμική της.
Ακτοπλοΐα: Τα κριτήρια για ένα «πράσινο» μέλλον
Προς την κατεύθυνση αυτή απαιτούνται να γίνουν περισσότερα βήματα και να ενισχυθεί η τάση εγγραφής στο νηολόγιο νέων σύγχρονων πλοίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που έχουν τα ΝΕΑ από το υπουργείο Ναυτιλίας στη διάρκεια του πρώτου διμήνου του 2023 ύψωσαν την ελληνική σημαία επτά ποντοπόρα πλοία εκ των οποίων τρία είναι φορτηγά πλοία δυο δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Το ίδιο διάστημα του 2022 είχαν υψώσει την ελληνική σημαία οκτώ πλοία ενώ το πρώτο δίμηνο των ετών 2020 και 2021 από τρία πλοία την κάθε χρονιά.
Ωστόσο προκειμένου το ελληνικό νηολόγιο να ενισχυθεί θα πρέπει να εκσυγχρονισθεί περαιτέρω και να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.
«Οι προτάσεις της ΕΕΕ είναι γνωστές, τεκμηριωμένες και ρεαλιστικές. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο! Και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε!» υπογράμμισε η κα. Τραυλού μιλώντας πρόσφατα στην ετήσια γενική συνέλευση των μελών της ΕΕΕ.
Η ενίσχυση του νηολογίου είναι αναπόσπαστα δεμένη με την διατήρηση της ελληνικής ναυτοσύνης. «Είναι ευθύνη μας, να δουλέψουμε όλοι μαζί, ναυτιλιακή κοινότητα και Πολιτεία, ενωμένοι, προς αυτή την κατεύθυνση. Μόνο με μια φωνή, θα διαφυλάξουμε και θα προάγουμε τη ναυτοσύνη του έθνους μας, ώστε να ανατραπεί η φθίνουσα πορεία που καταγράφει, τουλάχιστον ποσοτικά. Απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο δράσης και όχι μεμονωμένες, αποσπασματικές πρωτοβουλίες, που δημιουργούν σύγχυση και όξυνση του θέματος» δηλώνει η κα. Τραυλού.
Η δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα είναι οι άνθρωποί της στα πλοία μας και στις εταιρείες της και η περαιτέρω ανάπτυξη της, προϋποθέτει σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΕΕ επαρκώς εκπαιδευμένο και άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Ωστόσο η ελληνική ναυτοσύνη, όπως διαπιστώνει η κα. Τραυλού δεν ακολουθεί αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης με τα άλματα της ελληνικής ναυτιλίας και για τον λόγο αυτό υποστηρίζει ότι χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο στόλος που διαχειρίζεται ο ελληνικός εφοπλισμός αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας τα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα ποντοπόρα πλοία έσπασαν το φράγμα τω 5.000 πλοίων το 2023 καθώς από 4.630 που ήταν την 1/1/2020,αυξήθηκαν στα 4.713 την επόμενη χρονιά, στα 4.941 την 1/1/2022 και στα 5.116 την 1/1/2023.
Είναι ευθύνη μας, λοιπόν, να δουλέψουμε όλοι μαζί, ναυτιλιακή κοινότητα και Πολιτεία, ενωμένοι, προς την κατεύθυνση να διαφυλάξουμε και θα προάγουμε τη ναυτοσύνη του έθνους μας, ώστε να ανατραπεί η φθίνουσα πορεία που καταγράφει, τουλάχιστον ποσοτικά. Απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο δράσης σύμφωνα με την κα Τραυλού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους «να μιλήσουμε στα παιδιά μας στη γλώσσα τους. Να κατανοήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας μας, ως επαγγελματικού κλάδου, να αντιληφθούν τις προοπτικές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος»
100 υποτροφίες σε νέους από την ΕΕΕ
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΕΕ δίνει πρώτη το στίγμα των προθέσεων της αναφορικά με την προσέλκυση νέων στο ναυτιλιακό κλάδο με μία συμβολική αλλά και ουσιαστική συνάμα πρωτοβουλία της. Χορηγεί φέτος, 100 υποτροφίες σε νέες και νέους για σπουδές στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, σε μεταπτυχιακά προγράμματα προδιδακτορικού επιπέδου, πλήρους μονοετούς ή διετούς φοίτησης, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, της μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, εταιρείας κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού.
«Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ η εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο των δράσεων μας. Το Πρόγραμμα Υποτροφιών αποτελεί εδώ και χρόνια, προτεραιότητά μας. Στο πρόσωπο των νέων αυτών ανθρώπων που απονέμουμε τις υποτροφίες των μεταπτυχιακών σπουδών της επιλογής τους, αναγνωρίζουμε τους εμπνευστές της γενιάς τους, αναγνωρίζουμε τα θετικά μας πρότυπα. Είναι οι οδηγοί μας σε ένα μέλλον ελπιδοφόρο ως κοινωνία, ως χώρα», δηλώνει η Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Καλεί τον ΙΜΟ να μην λάβει αποφάσεις που θα υπονομεύσουν την ναυτιλία
Μην «πυροβολείτε» το LNG- ο εμπορικός διαχειριστής να αναλάβει το κόστος συμμόρφωσης στην πράσινη μετάβαση, τα δύο μηνύματα της προέδρου της ΕΕΕ, Μελίνας Τραυλού

Motor Oil - Coral Marine: Ναυτιλιακά καύσιμα με βιοκαύσιμο στην Ελλάδα
Το μίγμα καυσίμων αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο που παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και βιοκαύσιμο που παράγεται, επίσης, στην Ελλάδα

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Η οικονομία θα κινηθεί μετά το πρώτο σοκ
Η ναυτιλία θα ανακάμψει, αν και πολλά εξαρτώνται και από τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου και την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικής ικανότητας

Πλέοντας σε ταραγμένα νερά: Ποιο θα είναι το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας
Κορυφαίοι αξιωματούχοι, εφοπλιστές, αναλυτές και ακαδημαϊκοί συζητούν στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για τις νέες γεωπολιτικές, τεχνολογικές και οικολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία

Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επηρεαστεί από τους δασμούς Τραμπ
Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι αμερικανοί καταναλωτές και ποιες δαπάνες θα περικόψουν

Συρρίκνωση τουρκικού εμπορικού στόλου μετά από περίοδο ανάπτυξης
Ο κλάδος στην Τουρκία πλήττεται από την αύξηση του λειτουργικού κόστους και τα γραφειοκρατικά εμπόδια