Υψίστης προτεραιότητας θέμα για τη ελληνική ναυτιλία θεωρεί η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού την προάσπιση της ναυτοσύνης των Ελλήνων σε συνδυασμό με την ενίσχυση του εθνικού νηολογίου.
Η κα Τραυλού εκτιμά ότι η χώρα μας έχει ανάγκη ένα ισχυρό εθνικό νηολόγιο καθώς η σημαία, εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου στα διεθνή fora και θα πρέπει όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να ενισχύσει τη δυναμική της.
Ακτοπλοΐα: Τα κριτήρια για ένα «πράσινο» μέλλον
Προς την κατεύθυνση αυτή απαιτούνται να γίνουν περισσότερα βήματα και να ενισχυθεί η τάση εγγραφής στο νηολόγιο νέων σύγχρονων πλοίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που έχουν τα ΝΕΑ από το υπουργείο Ναυτιλίας στη διάρκεια του πρώτου διμήνου του 2023 ύψωσαν την ελληνική σημαία επτά ποντοπόρα πλοία εκ των οποίων τρία είναι φορτηγά πλοία δυο δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Το ίδιο διάστημα του 2022 είχαν υψώσει την ελληνική σημαία οκτώ πλοία ενώ το πρώτο δίμηνο των ετών 2020 και 2021 από τρία πλοία την κάθε χρονιά.
Ωστόσο προκειμένου το ελληνικό νηολόγιο να ενισχυθεί θα πρέπει να εκσυγχρονισθεί περαιτέρω και να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.
«Οι προτάσεις της ΕΕΕ είναι γνωστές, τεκμηριωμένες και ρεαλιστικές. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο! Και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε!» υπογράμμισε η κα. Τραυλού μιλώντας πρόσφατα στην ετήσια γενική συνέλευση των μελών της ΕΕΕ.
Η ενίσχυση του νηολογίου είναι αναπόσπαστα δεμένη με την διατήρηση της ελληνικής ναυτοσύνης. «Είναι ευθύνη μας, να δουλέψουμε όλοι μαζί, ναυτιλιακή κοινότητα και Πολιτεία, ενωμένοι, προς αυτή την κατεύθυνση. Μόνο με μια φωνή, θα διαφυλάξουμε και θα προάγουμε τη ναυτοσύνη του έθνους μας, ώστε να ανατραπεί η φθίνουσα πορεία που καταγράφει, τουλάχιστον ποσοτικά. Απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο δράσης και όχι μεμονωμένες, αποσπασματικές πρωτοβουλίες, που δημιουργούν σύγχυση και όξυνση του θέματος» δηλώνει η κα. Τραυλού.
Η δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα είναι οι άνθρωποί της στα πλοία μας και στις εταιρείες της και η περαιτέρω ανάπτυξη της, προϋποθέτει σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΕΕ επαρκώς εκπαιδευμένο και άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Ωστόσο η ελληνική ναυτοσύνη, όπως διαπιστώνει η κα. Τραυλού δεν ακολουθεί αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης με τα άλματα της ελληνικής ναυτιλίας και για τον λόγο αυτό υποστηρίζει ότι χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο στόλος που διαχειρίζεται ο ελληνικός εφοπλισμός αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας τα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα ποντοπόρα πλοία έσπασαν το φράγμα τω 5.000 πλοίων το 2023 καθώς από 4.630 που ήταν την 1/1/2020,αυξήθηκαν στα 4.713 την επόμενη χρονιά, στα 4.941 την 1/1/2022 και στα 5.116 την 1/1/2023.
Είναι ευθύνη μας, λοιπόν, να δουλέψουμε όλοι μαζί, ναυτιλιακή κοινότητα και Πολιτεία, ενωμένοι, προς την κατεύθυνση να διαφυλάξουμε και θα προάγουμε τη ναυτοσύνη του έθνους μας, ώστε να ανατραπεί η φθίνουσα πορεία που καταγράφει, τουλάχιστον ποσοτικά. Απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο δράσης σύμφωνα με την κα Τραυλού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους «να μιλήσουμε στα παιδιά μας στη γλώσσα τους. Να κατανοήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας μας, ως επαγγελματικού κλάδου, να αντιληφθούν τις προοπτικές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος»
100 υποτροφίες σε νέους από την ΕΕΕ
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΕΕ δίνει πρώτη το στίγμα των προθέσεων της αναφορικά με την προσέλκυση νέων στο ναυτιλιακό κλάδο με μία συμβολική αλλά και ουσιαστική συνάμα πρωτοβουλία της. Χορηγεί φέτος, 100 υποτροφίες σε νέες και νέους για σπουδές στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, σε μεταπτυχιακά προγράμματα προδιδακτορικού επιπέδου, πλήρους μονοετούς ή διετούς φοίτησης, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, της μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, εταιρείας κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού.
«Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ η εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο των δράσεων μας. Το Πρόγραμμα Υποτροφιών αποτελεί εδώ και χρόνια, προτεραιότητά μας. Στο πρόσωπο των νέων αυτών ανθρώπων που απονέμουμε τις υποτροφίες των μεταπτυχιακών σπουδών της επιλογής τους, αναγνωρίζουμε τους εμπνευστές της γενιάς τους, αναγνωρίζουμε τα θετικά μας πρότυπα. Είναι οι οδηγοί μας σε ένα μέλλον ελπιδοφόρο ως κοινωνία, ως χώρα», δηλώνει η Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,