Νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως για την τραγωδία στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει όλη τη χώρα στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα ελληνικά χρονικά.
Μάλιστα πολλοί έχουν αναφερθεί στο τι θα μπορούσε να κάνει ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity 62 για να αποφύγει τη σύγκρουση σε περίπτωση που είχε αντιληφθεί κάτι και αν είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει με κάποιον για να αποφευχθεί το δυστύχημα.
Σύμφωνα με όσα προκύπτουν ο οδηγός του Intercity φαίνεται πως είχε αντιληφθεί ότι κινούνταν σε λάθος γραμμή και γι’ αυτόν τον λόγο είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει με συναδέλφους του για να διαπιστώσει αν έρχεται κάποια άλλη αμαξοστοιχία από την ίδια κατεύθυνση, εφόσον δεν έπαιρνε απάντηση από τον σταθμάρχη.
Έρευνα σε βάθος 15ετίας για «μαύρο χρήμα» στους διοικητές ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Hellenic Train
Αυτό που έκανε τον μηχανοδηγό να υποψιαστεί ότι κάτι πάει λάθος ήταν το γεγονός πως η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στη Λάρισα με περισσότερα από 50 λεπτά καθυστέρηση, ωστόσο όπως επισήμαναν στην εκπομπή του Alpha TLive, έμπειροι σιδηροδρομικοί από ένα σημείο και έπειτα το μόνο μέσο επικοινωνίας που διέθετε ήταν το κινητό του τηλέφωνο κι αυτό εφόσον έπιανε καθώς πρόκειται για ένα «νεκρό σημείο» της γραμμής.
Το σημείο που έγινε η σύγκρουση είναι μία κοιλάδα που περιτριγυρίζεται από ορεινό όγκο και από την είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών και μετά σταματάει το σήμα να φτάνει στο σταθμαρχείο της Λάρισας μέσω του ασυρμάτου.
Λίγο πιο πάνω από την άλλη κατεύθυνση είναι η σήραγγα από την οποία βγήκε η εμπορική αμαξοστοιχία, οπότε δεν θα μπορούσε να ακούσει κάτι γιατί βρισκόταν στα τούνελ, οπότε δεν υπήρχε σήμα για να ακουστεί κάτι.
Οπότε προκύπτει πως η σύγκρουση έγινε στο «νεκρό σημείο» της γραμμής όπου η επικοινωνία είναι πολύ περιορισμένη μέσω κινητού και σίγουρα δεν υπάρχει καμία επικοινωνία μέσω του ραδιοτηλεφώνου.
Έτσι δεν θα μπορούσε να ακούσει κανείς τον μηχανοδηγό όταν ρωτούσε αν κινείται σωστά επί σχεδόν ένα τέταρτο. Ίσως θα μπορούσε να τον ακούσει ο συνάδελφός του στην εμπορική αμαξοστοιχία αν ήταν σε άλλο σημείο ώστε να ακινητοποιηθούν τα τρένα, ωστόσο κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο στο συγκεκριμένο σημείο.
«Δεν υπήρχε περίπτωση να υπήρχε ακουστική, επειδή η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Δεν υπήρχε περίπτωση να ακουστεί ούτε η εκφώνηση του μηχανοδηγού ότι περνούσε από Ευαγγελισμό. Δεν υπήρχε περίπτωση να τον ακούσει κανένας σταθμός, επειδή έχει «λακκούβα» που λέμε οι σιδηροδρομικοί στον Ευαγγελισμό και η αμαξοστοιχία ήταν μέσα στα τούνελ. Άρα δεν υπήρχε επικοινωνία μαζί τους», είπε χαρακτηριστικά έμπειρος σιδηροδρομικός στον Alpha και συμπλήρωσε πως: «Αυτό εδώ το κάνεις αν έχει κάποια υποψία. Όταν δεν είσαι σίγουρος γι’ αυτό που σου δίνει ο σταθμάρχης, το κάνεις».
Μάλιστα προσπάθησε να βρει τα τηλέφωνα των μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας μέσω συναδέλφων του, χωρίς δυστυχώς να τα καταφέρει.
Η μαρτυρία για τις τρεις κλήσεις στον σταθμάρχη
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του MEGA, υπάρχει μάρτυρας, εργαζόμενος του ΟΣΕ ο οποίος κατέθεσε πως άκουσε μέσω ασυρμάτου τον μηχανοδηγό να καλεί τρεις φορές τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Τις δύο πρώτες φορές δεν πήρε απάντηση, την τρίτη φορά που ρώτησε «Λάρισα ακούει;», φαίνεται πως έλαβε και μία απάντηση σε έντονο ύφος να του λέει: «αφού σου είπα Νέους Πόρους», χωρίς βέβαια να διευκρινίζεται αν θα πρέπει να κινηθεί στην άνοδο ή στην κάθοδο.
Οι δικλίδες ασφαλείας που έχουν καταργηθεί από το 2019
Ακόμα σύμφωνα με τον αστυνομικό συντάκτη, Βασίλη Λαμπρόπουλο, το δυστύχημα θα μπορούσε να αποτραπεί από τις δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν, οι οποίες όμως από το 2019 και έπειτα καταργήθηκαν.
Όπως αποκάλυψε μέχρι το 2019 σε όλα τα επιβατικά τρένα υπήρχε ένας επιθεωρητής, ο οποίος βρισκόταν μέσα στις αμαξοστοιχίες και εκτός των άλλων, μπορούσε να ελέγχει και τους μηχανοδηγούς σε ό,τι αφορά την κίνηση των συρμών.
Αυτός, μπορούσε να τραβήξει τον μοχλό της πέδησης σε περίπτωση που το έκρινε αναγκαίο, ωστόσο οι ευθύνες του περιορίστηκαν από το 2019 σε θέματα επιβατών και εισιτηρίων.
Επιπλέον, στο κέντρο του ΟΣΕ, μέχρι το 2020, υπήρχε μια 24ωρη βάρδια μηχανοδηγών, οι οποίοι μπορούσαν να επικοινωνούν με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών για οποιοδήποτε θέμα προκύψει, πέραν του συντονιστή των τρένων που επικοινωνούσε τόσο με μηχανοδηγούς όσο και με σταθμάρχες αν διαπίστωνε κάτι λάθος.
Πλέον, στο κέντρο συντονισμού υπάρχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα GPS, το οποίο δείχνει κατά προσέγγιση τις θέσεις των τρένων και όχι τις γραμμές που αυτά κινούνται. Μάλιστα το στίγμα αυτό δεν δείχνει σε κοντινές αποστάσεις.
Τέλος εξετάζεται αν υπήρχε στιχομυθία μεταξύ του μηχανοδηγού και του σταθμάρχη, αλλά σημειώνεται πως αν υπήρχε θα εντοπιζόταν, ενώ ούτε ο σταθμάρχης έχει αναφέρει κάτι. Επίσης από την έρευνα θα φανεί αν υπήρξε έστω απόπειρα επικοινωνίας.
Αυτός είναι ο λόγος που αναμένεται να υπάρξει άρση του τηλεφωνικού απορρήτου και του οδηγού του μοιραίου τρένου.
Πηγή: in.gr
Latest News
Φοροελαφρύνσεις ως το 2027 στη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους
Πούτιν: Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Ο Πούτιν είπε ότι η Δύση κλιμακώνει τη σύρραξη στην Ουκρανία, επιτρέποντας στο Κίεβο να χτυπήσει τη Ρωσία με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, και ότι ο εκεί πόλεμος μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Σαμποτάζ στη Βαλτική: Ενδείξεις για κινεζική εμπλοκή
ΜΜΕ από τη Σουηδία, τη Φινλανδία, τη Δανία και τη Γερμανία βλέπουν την Κίνα πίσω από τη νέα υπόθεση δολιοφθοράς στο δίκτυο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική. Σε εξέλιξη οι έρευνες.
Ο νέος πολιτικός «χάρτης» στη Βουλή - Ο νέος «δικομματισμός» αι η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ
Τι φέρνει το σημερινό διαζύγιο της Θεοδώρας Τζάκρη και της Γιώτας Πούλου με τον ΣΥΡΙΖΑ
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Εντάλματα σύλληψης για εγκλήματα πολέμου για Νετανιάχου και Γκάλαντ από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο εξέδωσε ένταλμα σύλληψης και για τον Μοχάμεντ Ντέιφ της Χαμάς - Η απόφαση
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Αλλαγές με βαριά πρόστιμα φέρνει ο ΚΟΚ για τα ηλεκτρικά πατίνια
Αυστηρές είναι πλέον οι ποινές του ΚΟΚ για όσους έχουν ηλεκτρικά πατίνια και καταφεύγουν σε παραβάσεις
Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης
Τον πιστό συνεργάτη του, Μάθιου Γουίτακερ, διόρισε ο Τραμπ πρεσβευτή στο ΝΑΤΟ
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει ότι δεν θα εγγυάται την προστασία των χωρών μελών που δεν αφιερώνουν επαρκείς πόρους στον αμυντικό προϋπολογισμό τους