Νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως για την τραγωδία στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει όλη τη χώρα στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα ελληνικά χρονικά.
Μάλιστα πολλοί έχουν αναφερθεί στο τι θα μπορούσε να κάνει ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity 62 για να αποφύγει τη σύγκρουση σε περίπτωση που είχε αντιληφθεί κάτι και αν είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει με κάποιον για να αποφευχθεί το δυστύχημα.
Σύμφωνα με όσα προκύπτουν ο οδηγός του Intercity φαίνεται πως είχε αντιληφθεί ότι κινούνταν σε λάθος γραμμή και γι’ αυτόν τον λόγο είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει με συναδέλφους του για να διαπιστώσει αν έρχεται κάποια άλλη αμαξοστοιχία από την ίδια κατεύθυνση, εφόσον δεν έπαιρνε απάντηση από τον σταθμάρχη.
Έρευνα σε βάθος 15ετίας για «μαύρο χρήμα» στους διοικητές ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Hellenic Train
Αυτό που έκανε τον μηχανοδηγό να υποψιαστεί ότι κάτι πάει λάθος ήταν το γεγονός πως η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στη Λάρισα με περισσότερα από 50 λεπτά καθυστέρηση, ωστόσο όπως επισήμαναν στην εκπομπή του Alpha TLive, έμπειροι σιδηροδρομικοί από ένα σημείο και έπειτα το μόνο μέσο επικοινωνίας που διέθετε ήταν το κινητό του τηλέφωνο κι αυτό εφόσον έπιανε καθώς πρόκειται για ένα «νεκρό σημείο» της γραμμής.
Το σημείο που έγινε η σύγκρουση είναι μία κοιλάδα που περιτριγυρίζεται από ορεινό όγκο και από την είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών και μετά σταματάει το σήμα να φτάνει στο σταθμαρχείο της Λάρισας μέσω του ασυρμάτου.
Λίγο πιο πάνω από την άλλη κατεύθυνση είναι η σήραγγα από την οποία βγήκε η εμπορική αμαξοστοιχία, οπότε δεν θα μπορούσε να ακούσει κάτι γιατί βρισκόταν στα τούνελ, οπότε δεν υπήρχε σήμα για να ακουστεί κάτι.
Οπότε προκύπτει πως η σύγκρουση έγινε στο «νεκρό σημείο» της γραμμής όπου η επικοινωνία είναι πολύ περιορισμένη μέσω κινητού και σίγουρα δεν υπάρχει καμία επικοινωνία μέσω του ραδιοτηλεφώνου.
Έτσι δεν θα μπορούσε να ακούσει κανείς τον μηχανοδηγό όταν ρωτούσε αν κινείται σωστά επί σχεδόν ένα τέταρτο. Ίσως θα μπορούσε να τον ακούσει ο συνάδελφός του στην εμπορική αμαξοστοιχία αν ήταν σε άλλο σημείο ώστε να ακινητοποιηθούν τα τρένα, ωστόσο κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο στο συγκεκριμένο σημείο.
«Δεν υπήρχε περίπτωση να υπήρχε ακουστική, επειδή η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Δεν υπήρχε περίπτωση να ακουστεί ούτε η εκφώνηση του μηχανοδηγού ότι περνούσε από Ευαγγελισμό. Δεν υπήρχε περίπτωση να τον ακούσει κανένας σταθμός, επειδή έχει «λακκούβα» που λέμε οι σιδηροδρομικοί στον Ευαγγελισμό και η αμαξοστοιχία ήταν μέσα στα τούνελ. Άρα δεν υπήρχε επικοινωνία μαζί τους», είπε χαρακτηριστικά έμπειρος σιδηροδρομικός στον Alpha και συμπλήρωσε πως: «Αυτό εδώ το κάνεις αν έχει κάποια υποψία. Όταν δεν είσαι σίγουρος γι’ αυτό που σου δίνει ο σταθμάρχης, το κάνεις».
Μάλιστα προσπάθησε να βρει τα τηλέφωνα των μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας μέσω συναδέλφων του, χωρίς δυστυχώς να τα καταφέρει.
Η μαρτυρία για τις τρεις κλήσεις στον σταθμάρχη
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του MEGA, υπάρχει μάρτυρας, εργαζόμενος του ΟΣΕ ο οποίος κατέθεσε πως άκουσε μέσω ασυρμάτου τον μηχανοδηγό να καλεί τρεις φορές τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Τις δύο πρώτες φορές δεν πήρε απάντηση, την τρίτη φορά που ρώτησε «Λάρισα ακούει;», φαίνεται πως έλαβε και μία απάντηση σε έντονο ύφος να του λέει: «αφού σου είπα Νέους Πόρους», χωρίς βέβαια να διευκρινίζεται αν θα πρέπει να κινηθεί στην άνοδο ή στην κάθοδο.
Οι δικλίδες ασφαλείας που έχουν καταργηθεί από το 2019
Ακόμα σύμφωνα με τον αστυνομικό συντάκτη, Βασίλη Λαμπρόπουλο, το δυστύχημα θα μπορούσε να αποτραπεί από τις δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν, οι οποίες όμως από το 2019 και έπειτα καταργήθηκαν.
Όπως αποκάλυψε μέχρι το 2019 σε όλα τα επιβατικά τρένα υπήρχε ένας επιθεωρητής, ο οποίος βρισκόταν μέσα στις αμαξοστοιχίες και εκτός των άλλων, μπορούσε να ελέγχει και τους μηχανοδηγούς σε ό,τι αφορά την κίνηση των συρμών.
Αυτός, μπορούσε να τραβήξει τον μοχλό της πέδησης σε περίπτωση που το έκρινε αναγκαίο, ωστόσο οι ευθύνες του περιορίστηκαν από το 2019 σε θέματα επιβατών και εισιτηρίων.
Επιπλέον, στο κέντρο του ΟΣΕ, μέχρι το 2020, υπήρχε μια 24ωρη βάρδια μηχανοδηγών, οι οποίοι μπορούσαν να επικοινωνούν με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών για οποιοδήποτε θέμα προκύψει, πέραν του συντονιστή των τρένων που επικοινωνούσε τόσο με μηχανοδηγούς όσο και με σταθμάρχες αν διαπίστωνε κάτι λάθος.
Πλέον, στο κέντρο συντονισμού υπάρχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα GPS, το οποίο δείχνει κατά προσέγγιση τις θέσεις των τρένων και όχι τις γραμμές που αυτά κινούνται. Μάλιστα το στίγμα αυτό δεν δείχνει σε κοντινές αποστάσεις.
Τέλος εξετάζεται αν υπήρχε στιχομυθία μεταξύ του μηχανοδηγού και του σταθμάρχη, αλλά σημειώνεται πως αν υπήρχε θα εντοπιζόταν, ενώ ούτε ο σταθμάρχης έχει αναφέρει κάτι. Επίσης από την έρευνα θα φανεί αν υπήρξε έστω απόπειρα επικοινωνίας.
Αυτός είναι ο λόγος που αναμένεται να υπάρξει άρση του τηλεφωνικού απορρήτου και του οδηγού του μοιραίου τρένου.
Πηγή: in.gr
Latest News
Οι κυβερνητικές προτεραιότητες για το 2025 στο επίκεντρο του υπουργικού
Το υπουργικό συμβούλιο συνεδριάζει έχοντας στην ατζέντα 7 θέματα - Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να θέσει τις προτεραιότητες για το 2025
Επιδείνωση του καιρού με κρύο, βροχές και χιόνια
Επιδείνωση παρουσιάζει ο καιρός – Σε ισχύ το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ για σήμερα και αύριο
Η Τουρκία ζητά την άρση των κυρώσεων κατά της Συρίας
«Η διεθνής κοινότητα πρέπει να κινητοποιηθεί πλήρως ώστε η Συρία να σταθεί ξανά στα πόδια της», δήλωσε ο Τούρκος ΥΠΕΞ
Στο τραπέζι η απόσυρση των ΗΠΑ από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κινδυνεύει να μείνει χωρίς την χρηματοδότηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής - Μέλη της ομάδας Τραμπ ενημέρωσαν για την πρόθεση του νέου προέδρου
Kαμπανάκι της ΕΜΥ για την κακοκαιρία - Χιόνια στα ορεινά της χώρας
Κάτοικοι σε ορεινές περιοχές της επικράτειας αντίκρισαν λευκά τοπία από την κακοκαιρία που πλήττει τη χώρα. Το καμπανάκι της ΕΜΥ για τις επόμενες μέρες, η σύσταση Κικίλια
Συνεδριάζει αύριο το υπουργικό συμβούλιο – Τα θέματα που θα συζητηθούν
Υπό τον πρωθυπουργό θα συνεδριάσει αύριο το υπουργικό συμβούλιο
Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπόσχεται περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν μίλησε για τον πόλεμο ανάμεσα στη Ρωσία και την Ουκρανία, μία ημέρα μετά την επίθεση στο Καζάν
Χριστούγεννα εκτός έδρας ψηφίζουν οι εκδρομείς
Μεγάλη η έξοδος των εκδρομέων - Με πληρότητα 100% φεύγουν τα ΚΤΕΛ
Ανιαροί μονομάχοι, ανόρεχτοι ψηφοφόροι στην προεκλογική Γερμανία
Η καταψήφιση της κυβέρνησης Σολτς την περασμένη Δευτέρα δεν περιείχε το παραμικρό στοιχείο έκπληξης - Τι αναμένεται προεκλογικά
Νέα σελίδα στις σχέσεις Τραμπ και Πούτιν – Θέλουν να χωρίσουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής;
Ο Πούτιν δεν ανέχεται τους ξένους ηγέτες που του κάνουν διαλέξεις για τη ρωσική καταστολή και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Στον Τραμπ βλέπει έναν παρόμοιο αδίστακτα κυνικό