Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βγαίνουν στην κυκλοφορία από τις εταιρείες μίσθωσης έχουν συνήθως υψηλότερο μηνιαίο τίμημα από τα συμβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E).

Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι αυξημένη ακόμη και πάνω από το 50% της μηνιαίας αξίας ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου.

Για παράδειγμα, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού Peugeot 208 κοστίζει περίπου 574 ευρώ το μήνα, ενώ το βενζινοκίνητο Peugeot 208 είναι 371 ευρώ. Φυσικά είναι γνωστό ότι οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το μηνιαίο μίσθωμα είναι η αρχική αξία του αυτοκινήτου, ο πρόσθετος εξοπλισμός, οι πιθανές πρόσθετες παροχές, η χρονική διάρκεια της μίσθωσης, η μίσθωση χωρίς δικαίωμα εξαγοράς από τον πελάτη, η μίσθωση με δικαίωμα εξαγοράς, ο αριθμός των χιλιομέτρων που θα διανύει κάθε χρόνο το αυτοκίνητο, η υπολειμματική αξία του οχήματος στο τέλος της μίσθωσης, το επιτόκιο δανεισμού και το αν ο πελάτης θα δώσει ή όχι προκαταβολή.

Lucid: Ο κατασκευαστής πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων έχει πρόβλημα… ζήτησης

Οι εταιρείες μίσθωσης

Οι εταιρείες μίσθωσης δίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υψηλότερη τιμή, γιατί αναμένουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια θα χάσουν περισσότερο την αξία τους σε σχέση με τα συμβατικά, αλλά και γιατί σήμερα έχουν υψηλότερη τιμή κτήσης από αυτά. Το γεγονός όμως ότι αναμένεται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να χάσουν μέρος της αξίας τους, απορρίπτεται από ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την T&E, καθώς στις τιμές περίπου 2,7 εκατομμύριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έδειξε ότι οι τιμές των ηλεκτρικών είναι σχεδόν ίδιες με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης όπως την Γερμανία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο οι αξίες ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων είναι σχεδόν ίδιες, ενώ μια μικρή διαφορά υπάρχει στην Ισπανία, η οποία όμως με το πέρασμα του χρόνου μικραίνει.

Η μελέτη, επίσης, επιβεβαιώνει ότι η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καινούργια και μεταχειρισμένα, τα τελευταία χρόνια είναι υψηλή. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που κατέχουν περίπου στόλο 12 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ευρώπη, μπαίνουν όλο και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα στο μέλλον αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ο διευθυντής ηλεκτρικών στόλων στην T&E, Stef Cornelis αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε πως: «σήμερα, οι πελάτες χρεώνονται υπερβολικά από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης σε περίπτωση που θα θελήσουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι πολύ συντηρητικές κατά τον καθορισμό των μηνιαίων τιμών τους. Οι τιμές τους αντικατοπτρίζουν την κατάσταση που επικρατούσε πριν από πέντε χρόνια. Με αυτή τη στρατηγική τιμολόγησης, τα κέρδη τους είναι προφανώς υψηλά και οι καταναλωτές πληρώνουν υπερβολικά για να πάνε ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, αυτή η κατάσταση βλάπτει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση».

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2022, τα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 22% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την μελέτη.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα