
Για πρώτη φορά η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ. Το επίτευγμα αυτό σημειώθηκε εν μέσω πανδημίας, το 2021, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της παγκόσμιας ένωσης κρουαζιέρας, της CLIA, η οποία αναφέρεται στον οικονομικό αντίκτυπο του κλάδου σε κάθε χώρα και την παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία της ένωσης που δημοσιεύθηκαν κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής της CLIA που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, ο τομέας της κρουαζιέρας είχε οικονομική συνεισφορά 41 δισ. ευρώ στην Ευρώπη το 2021, παρά τη δραστική μείωση του όγκου επιβατών λόγω των περιορισμών της πανδημίας. Ο κλάδος υποστήριξε επίσης 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Η δύναμη του ευρωπαϊκού ναυπηγικού κλάδου και οι δεσμοί του με την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας ήταν το κλειδί για τη διατήρηση ισχυρού θετικού κοινωνικού και οικονομικού αντίκτυπου στην Ευρώπη.
Κρουαζιέρα: Κοινό μέτωπο CLIA και SEA Europe για την πράσινη ναυτιλία
Ειδικά για την Ελλάδα, τα στοιχεία για τον οικονομικό αντίκτυπο της κρουαζιέρας το 2021 δείχνουν ότι ακόμα και εν μέσω της πανδημίας η χώρα όχι μόνο έπιασε αλλά και ξεπέρασε τα προ-πανδημικά μεγέθη, καθώς για πρώτη φορά πέτυχε οικονομικό αντίκτυπο μεγαλύτερο του 1 δισ. ευρώ (1,1 δισ. ευρώ), έναντι 957 εκατομμυρίων ευρώ το 2019. Αυτό είναι αποτέλεσμα της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στη γρήγορη αλλά και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας, αλλά και της αξιοσημείωτης αύξησης home porting στη χώρα, που αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, μέσω της αυξημένης ζήτησης για διαμονή επιβατών κρουαζιέρας στη χώρα, αεροπορικά ταξίδια, καύσιμα, υπηρεσίες συντήρησης και προμήθειας πλοίων. Αυτή η αύξηση οφείλεται επίσης στην παραμονή πλοίων στο λιμάνι για την πραγματοποίηση τεχνικών εργασιών. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερες από 15.100 θέσεις εργασίας υποστηρίχθηκαν το 2021 στην Ελλάδα από την κρουαζιέρα.
Η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, δήλωσε: «Η δυναμική στάση που επέδειξε η Ελλάδα στην ασφαλή και άμεση επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στον απόηχο της πανδημίας την έχει φέρει στην πρώτη γραμμή διεθνώς και της δίνει μια σημαντική ευκαιρία να βελτιστοποιήσει τη θέση της στον χάρτη της κρουαζιέρας. Τώρα είναι η ευκαιρία για την Ελλάδα να αναπτυχθεί περαιτέρω η κρουαζιέρα και οι δραστηριότητες homeporting, αρκεί να συνεχιστούν οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και ο συντονισμός και η οργάνωση των δραστηριοτήτων σε επίπεδο προορισμών ώστε η ανάπτυξη να γίνει με τρόπο βιώσιμο».
Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της συνόδου, εταιρείες κρουαζιέρας, ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού εξέδωσαν Κοινή Διακήρυξη με την οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να συμπεριλάβουν την κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και τον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας στην επικείμενη νομοθετική πράξη για τη βιομηχανία μηδενικών καθαρών εκπομπών (Net Zero Industry Act).
Η Κοινή Διακήρυξη, η οποία παρουσιάστηκε στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής της CLIA για το 2023 που λαμβάνει χώρα στο Παρίσι από 8 έως 10 Μαρτίου, ζητεί:
- Ταχύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση για βιώσιμη ναυπήγηση πλοίων και κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού προκειμένου να υποστηριχθεί η ηγετική θέση της Ευρώπης παγκοσμίως σε αυτόν τον τομέα.
- Επέκταση της υποστήριξης και των κινήτρων για προγράμματα αναβάθμισης και για ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη ναυτιλία.
- Ενα ειδικό ναυτιλιακό πρόγραμμα ως μέρος του Συμφώνου της ΕΕ για τις Δεξιότητες, έτσι ώστε οι ψηφιακές, «πράσινες» και τεχνικές δεξιότητες να παραμείνουν στην Ευρώπη.
- Η ναυτιλία να τοποθετηθεί στο επίκεντρο της ψηφιακής στρατηγικής της ΕΕ ώστε να καταστεί δυνατή η ανταλλαγή γνώσεων σχετικά με τις προηγμένες πρακτικές ψηφιοποίησης του κλάδου.
Παρουσιάζοντας την Κοινή Διακήρυξη, ο πρόεδρος της CLIA, Pierfrancesco Vago, δήλωσε: «Οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν παρέχουν απλώς μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές διακοπών για τους καταναλωτές σήμερα, αλλά ήδη συνεργάζονται με ναυπηγεία και παρόχους ναυτιλιακής τεχνολογίας για να επιτύχουν κρουαζιέρα καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Πιλοτικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη για τη δοκιμή νέων καυσίμων και λύσεων πρόωσης, όπως μπαταρίες, τεχνολογία κυψελών καυσίμου, προηγμένα βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα. Είναι πλέον καιρός οι ευρωπαϊκοί φορείς χάραξης πολιτικής και οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν με τον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας. Η Ευρώπη έχει την ευκαιρία να ηγηθεί της τεχνολογικής ανάπτυξης και της ναυτιλιακής αριστείας προς όφελος των μελλοντικών γενεών».
EΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News
![Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ploia-600x338.jpg)
Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]
Γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις ανησυχίες για την ποιότητα του ενεργητικού για τις ευρωπαϊκές τράπεζες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%

Περισσότερα από 50 ρυμουλκά συμμορφώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα
Πρόκειται για αριθμό που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση για Πειραιά και Ελευσίνα

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης
Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών

Η κινεζική παντοκρατορία στα ναυπηγεία και τα μέτρα Τραμπ
Ένα στα δυο πλοία ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών είναι κινεζικής κατασκευής

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών Clean Industrial Deal στη ναυτιλία - Τι ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Clean Industrial Deal

Νικόλας Βενιάμης: Στρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ η ισχύς της ναυτιλίας της
Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην περιοδική έκδοση«#ShippingPeople – meet the European Shipowners» της ECSA

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ