H Ελλάδα είναι ένας από τους πιο υποσχόμενους και ανερχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως σημειώνει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο José Antonio Vidal ιδρυτής – πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού (GWTO) τονίζοντας ότι η χώρα μας διαθέτει περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών και αμπελώνες 150.000 εκταρίων περίπου.
Μάλιστα ο κ. Vidal κάνει λόγο για 4 περιοχές που ξεχωρίζουν στο ελληνικό οινικό περιβάλλον και αναφέρει τις εξής:
1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
Στο μεταξύ για την περαιτέρω ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στην Ελλάδα ο José Antonio Vidal συνιστά την δημιουργία “επώνυμων περιοχών” (destinaition Brands), όπως και ένταση των επικοινωνιακών εκστρατειών της χώρας γύρω από τον οινοτουρισμό, μέσω των εκδηλώσεων του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού. Σε κάθε περίπτωση ο κ.Vidal προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO, όπως εξηγεί, συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο που απαιτείται σε κάθε περίσταση, σύμφωνα πάντα με τις ιστορίες επιτυχίας που έχουν πετύχει άλλες χώρες. Στην συνέντευξη του ο πρόεδρος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού δίνει το στίγμα του οινοτουρισμού στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και γενικότερα τι αναζητάει ο ταξιδιώτης που ενδιαφέρεται για την κουλτούρα του κρασιού.
Ακολουθεί η συνέντευξη του José Antonio Vidal στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Κ. Χ. Χαλκιαδάκη.
– Τι σημαίνει ο οινοτουρισμός για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία;
Ο οινοτουρισμός είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας, που πρόκειται να γίνει σημαντικός μοχλός επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα. Ο οινοτουρισμός συνεισφέρει:
– στην δημιουργία πλούτου: ανθρώπινο κεφάλαιο και ποιότητα ζωής,
– στην διατήρηση της υλικής και άυλης κληρονομιάς,
– στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα,
– στην βελτίωση του επιχειρηματικού δυναμικού: ποιότητα και ανταγωνιστικότητα, καινοτομία, δημιουργία συνεργειών και θεσμικά πλαίσια για συμμετοχική διακυβέρνηση.
– Ποια είναι η παγκόσμια αγορά οινοτουρισμού;
Τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός και το κρασί έχουν δημιουργήσει μια συμβιωτική σχέση από την οποία ενδυναμώνονται τόσο οι οινοπαραγωγοί όσο και η τουριστική δραστηριότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τουρίστες ταξιδεύουν σε οινικούς προορισμούς για να γνωρίσουν την κουλτούρα του κρασιού και την ίδια στιγμή οι οινικές επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους.
– Τι αναζητά ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού;
Ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού εστιάζει στο να αποσυνδεθεί από την ρουτίνα της καθημερινότητας, να ζήσει διαφορετικές εμπειρίες και να περάσει υπέροχα, στοιχεία που αναμφίβολα ο οινοτουρισμός προσφέρει. Στο σημείο αυτό ο GWTO συνεργάζεται με μια διεθνή ομάδα εμπειρογνωμόνων για την οικονομική παρατήρηση των στοιχείων του παγκοσμίου οινικού τουρισμού.
– Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις που υπαγορεύουν την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στις χώρες;
Η ταυτοποίηση, η γνώση και η χρήση των τουριστικών πόρων πρέπει να γίνει η σημαντικότερη στρατηγική ενός τουριστικού προορισμού και των εταιρειών που τον αποτελούν. Μία από τις πιο σημαντικές τάσεις που ενθαρρύνουν τους οινοτουρίστες να επιλέξουν τον προορισμό είναι η βιωσιμότητα και η δέσμευση στις αρχές της αειφορίας.
– Ποιοι προορισμοί είναι κορυφαίοι σε παγκόσμια κλίμακα;
Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν δύο σαφώς διαφοροποιημένα μοντέλα οινοτουριστικών προτάσεων:
α) το μοντέλο θέρετρου ή αυτό του θεματικού πάρκου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Ωκεανία, όπου εκεί αναδείχθηκαν εταιρίες κρασιού που εστίασαν στον τουρισμό και προσέφεραν υπηρεσίες φιλοξενίας υψηλού επιπέδου.
β) το μοντέλο που επικεντρώνεται στην επίσκεψη στα οινοποιεία. Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία , Πορτογαλία, Αργεντινή, Χιλή ξεχωρίζουν για τα επισκέψιμα οινοποιία τους. Κάθε επίσκεψη σε αυτά ο επισκέπτης βιώνει μια παλέτα εμπειριών, που περιλαμβάνει γαστρονομία, γνώση της περιοχής κλπ.
– Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη του οινοτουρισμού; Πώς βλέπετε την Ελλάδα ως οινοτουριστικό προορισμό;
Η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς εξαιτίας όλων αυτών που η χώρα πρεσβεύει όσον αφορά τον πολιτισμό και τη φύση.
Ο GWTO προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο σύμφωνα με ιστορίες επιτυχίας από άλλες χώρες. Το να είσαι πλήρες μέλος του GWTO σημαίνει να είσαι μέλος του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, που αποτελείται από δημόσιους φορείς, τον ιδιωτικό τομέα και ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Από την άλλη, και αυτό δεν είναι δευτερεύον ζήτημα, η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να είναι μια διαρκής δέσμευση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ακαδημία GWTO προσφέρει προγράμματα κατάρτισης που δημιουργούνται από κοινού με εθνικά και διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα.
– Ποιες περιοχές της Ελλάδας βλέπετε να πρωτοστατούν σε αυτόν τον τομέα;
Η Ελλάδα, με περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών, έχει αμπελώνες περίπου 1,5 εκατομμύρια στρέμματα, αναδεικνύονται 4 περιοχές:
1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
Όλες οι παραπάνω περιοχές είναι πραγματικά προικισμένες με τουριστικούς πόρους.
– Τι θα προτείνατε προς τους ελληνικούς τουριστικούς φορείς;
Ο GWTO συνιστά τη δημιουργία “επώνυμων προορισμών” (Destination Brands) που θα διακρίνονται για την οινική τους δράση. Μάλιστα η ανάδειξη αυτών θα πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τους ειδικούς του GWTO. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπάρξουν και εντατικές επικοινωνιακές εκστρατείες μέσω των εκδηλώσεων του GWTO.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Με την πρόεδρο της ΕΤΕπ Νάντια Καλβίνιο συναντήθηκε ο Χατζηδάκης - Τι συζήτησαν
Ο κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε ακόμα την κ. Καλβίνιο για τη σύσταση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου και τις δυνατότητες συνεργασίας
Οι έμμεσοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ [γράφημα]
Τα έσοδα από τον ΦΠΑ στην Ελλάδα το 2023 αντιστοιχούσαν στο 21,9% του ΑΕΠ έναντι 20,8% στις χώρες του ΟΟΣΑ
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο εννεάμηνο - Ποιοι προτίμησαν Ελλάδα
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 16.722,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς
Ομολογίες για 11 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο το 2025
Το Δημόσιο θα αντλήσει από την αγορά ομολόγων 11 δισ. ευρώ από 9 δισ. περίπου που προβλέπεται να αντλήσει φέτος, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό