H Ελλάδα είναι ένας από τους πιο υποσχόμενους και ανερχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως σημειώνει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο José Antonio Vidal ιδρυτής – πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού (GWTO) τονίζοντας ότι η χώρα μας διαθέτει περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών και αμπελώνες 150.000 εκταρίων περίπου.
Μάλιστα ο κ. Vidal κάνει λόγο για 4 περιοχές που ξεχωρίζουν στο ελληνικό οινικό περιβάλλον και αναφέρει τις εξής:
1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
Στο μεταξύ για την περαιτέρω ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στην Ελλάδα ο José Antonio Vidal συνιστά την δημιουργία “επώνυμων περιοχών” (destinaition Brands), όπως και ένταση των επικοινωνιακών εκστρατειών της χώρας γύρω από τον οινοτουρισμό, μέσω των εκδηλώσεων του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού. Σε κάθε περίπτωση ο κ.Vidal προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO, όπως εξηγεί, συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο που απαιτείται σε κάθε περίσταση, σύμφωνα πάντα με τις ιστορίες επιτυχίας που έχουν πετύχει άλλες χώρες. Στην συνέντευξη του ο πρόεδρος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού δίνει το στίγμα του οινοτουρισμού στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και γενικότερα τι αναζητάει ο ταξιδιώτης που ενδιαφέρεται για την κουλτούρα του κρασιού.
Ακολουθεί η συνέντευξη του José Antonio Vidal στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Κ. Χ. Χαλκιαδάκη.
– Τι σημαίνει ο οινοτουρισμός για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία;
Ο οινοτουρισμός είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας, που πρόκειται να γίνει σημαντικός μοχλός επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα. Ο οινοτουρισμός συνεισφέρει:
– στην δημιουργία πλούτου: ανθρώπινο κεφάλαιο και ποιότητα ζωής,
– στην διατήρηση της υλικής και άυλης κληρονομιάς,
– στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα,
– στην βελτίωση του επιχειρηματικού δυναμικού: ποιότητα και ανταγωνιστικότητα, καινοτομία, δημιουργία συνεργειών και θεσμικά πλαίσια για συμμετοχική διακυβέρνηση.
– Ποια είναι η παγκόσμια αγορά οινοτουρισμού;
Τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός και το κρασί έχουν δημιουργήσει μια συμβιωτική σχέση από την οποία ενδυναμώνονται τόσο οι οινοπαραγωγοί όσο και η τουριστική δραστηριότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τουρίστες ταξιδεύουν σε οινικούς προορισμούς για να γνωρίσουν την κουλτούρα του κρασιού και την ίδια στιγμή οι οινικές επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους.
– Τι αναζητά ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού;
Ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού εστιάζει στο να αποσυνδεθεί από την ρουτίνα της καθημερινότητας, να ζήσει διαφορετικές εμπειρίες και να περάσει υπέροχα, στοιχεία που αναμφίβολα ο οινοτουρισμός προσφέρει. Στο σημείο αυτό ο GWTO συνεργάζεται με μια διεθνή ομάδα εμπειρογνωμόνων για την οικονομική παρατήρηση των στοιχείων του παγκοσμίου οινικού τουρισμού.
– Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις που υπαγορεύουν την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στις χώρες;
Η ταυτοποίηση, η γνώση και η χρήση των τουριστικών πόρων πρέπει να γίνει η σημαντικότερη στρατηγική ενός τουριστικού προορισμού και των εταιρειών που τον αποτελούν. Μία από τις πιο σημαντικές τάσεις που ενθαρρύνουν τους οινοτουρίστες να επιλέξουν τον προορισμό είναι η βιωσιμότητα και η δέσμευση στις αρχές της αειφορίας.
– Ποιοι προορισμοί είναι κορυφαίοι σε παγκόσμια κλίμακα;
Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν δύο σαφώς διαφοροποιημένα μοντέλα οινοτουριστικών προτάσεων:
α) το μοντέλο θέρετρου ή αυτό του θεματικού πάρκου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Ωκεανία, όπου εκεί αναδείχθηκαν εταιρίες κρασιού που εστίασαν στον τουρισμό και προσέφεραν υπηρεσίες φιλοξενίας υψηλού επιπέδου.
β) το μοντέλο που επικεντρώνεται στην επίσκεψη στα οινοποιεία. Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία , Πορτογαλία, Αργεντινή, Χιλή ξεχωρίζουν για τα επισκέψιμα οινοποιία τους. Κάθε επίσκεψη σε αυτά ο επισκέπτης βιώνει μια παλέτα εμπειριών, που περιλαμβάνει γαστρονομία, γνώση της περιοχής κλπ.
– Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη του οινοτουρισμού; Πώς βλέπετε την Ελλάδα ως οινοτουριστικό προορισμό;
Η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς εξαιτίας όλων αυτών που η χώρα πρεσβεύει όσον αφορά τον πολιτισμό και τη φύση.
Ο GWTO προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο σύμφωνα με ιστορίες επιτυχίας από άλλες χώρες. Το να είσαι πλήρες μέλος του GWTO σημαίνει να είσαι μέλος του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, που αποτελείται από δημόσιους φορείς, τον ιδιωτικό τομέα και ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Από την άλλη, και αυτό δεν είναι δευτερεύον ζήτημα, η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να είναι μια διαρκής δέσμευση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ακαδημία GWTO προσφέρει προγράμματα κατάρτισης που δημιουργούνται από κοινού με εθνικά και διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα.
– Ποιες περιοχές της Ελλάδας βλέπετε να πρωτοστατούν σε αυτόν τον τομέα;
Η Ελλάδα, με περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών, έχει αμπελώνες περίπου 1,5 εκατομμύρια στρέμματα, αναδεικνύονται 4 περιοχές:
1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
Όλες οι παραπάνω περιοχές είναι πραγματικά προικισμένες με τουριστικούς πόρους.
– Τι θα προτείνατε προς τους ελληνικούς τουριστικούς φορείς;
Ο GWTO συνιστά τη δημιουργία “επώνυμων προορισμών” (Destination Brands) που θα διακρίνονται για την οινική τους δράση. Μάλιστα η ανάδειξη αυτών θα πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τους ειδικούς του GWTO. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπάρξουν και εντατικές επικοινωνιακές εκστρατείες μέσω των εκδηλώσεων του GWTO.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
«Καλπάζει» το Airbnb - Πώς θα κινηθεί το νέο έτος [γραφήματα]
Οι προοπτικές του 2025 για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις (Airbnb) - Η Ευρώπη σε άνοδο για βραχυχρόνιες μισθώσεις
e-ΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 23 έως 27 Δεκεμβρίου
Αναλυτικά τα ποσά που θα καταβληθούν - Οι ημερομηνίες και οι δικαιούχοι
Το ράλι στα ακίνητα και τα 20 δισ. που αγνοούνται από το ταβάνι του 2007 [γραφήματα]
Οι τιμές στα ακίνητα ανεβαίνουν, έχουν ήδη ανακτήσει τα επίπεδα του 2011 και προσεγγίζουν πλέον το «ιστορικό υψηλό» του 2007
Ανοιχτά το Σαββατοκύριακο τα μαγαζιά – Τι ισχύει για τα σούπερ μάρκετ
Την Κυριακή θα παραμείνουν ανοιχτά καταστήματα, εμπορικά κέντρα και σούπερ μάρκετ – Τι ώρα θα ανοίξουν με βάση το εορταστικό ωράριο
Τέλος χρόνου για νέες άδειες Airbnb στο κέντρο της Αθήνας
Από 1η Ιανουαρίου του 2025 οι νέες εγγραφές ακινήτων στις τρεις πρώτες δημοτικές περιοχές της Αθήνας ώστε να διατεθούν μέσω Airbnb θα απαγορεύονται για τουλάχιστον έναν χρόνο
Όλες οι λεπτομέρειες για τον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης για τα ακίνητα
Η κυβέρνηση εξασφάλισε πως οι τράπεζες θα συμμετέχουν στο νέο φορέα για τα ακίνητα με 100 εκατ. € - Μέχρι και τον Απρίλιο του 2025 ο νέος φορέας
Αύξηση 0,9% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Οκτώβριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2023 – Οκτωβρίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2022 – Οκτωβρίου 2023, παρουσίασε αύξηση 1,1%
Πόσο γρήγορα πωλούνται τα σπίτια στην Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του Spitogatos [πίνακες]
Πώς κινούνται τα ακίνητα - Ανάλυση εξετάζει τον χρόνο απορρόφησης κατοικιών προς πώληση σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
Ποιοι μισθοί αυξήθηκαν περισσότερο - Οι κλάδοι και η ανισότητα φύλων [πίνακες]
Σε ποιους τομείς καταγράφονται οι χαμηλότερες αποδοχές εργαζομένων
Πώς θα πάρετε δάνειο από το «Σπίτι μου 2»: Οδηγός με 32 ερωτήσεις - απαντήσεις
Στο νέο «Σπίτι μου ΙΙ» διευρύνθηκαν τα ηλικιακά και τα εισοδηματικά κριτήρια - Το ανώτατο ποσό δανείου που χορηγείται είναι 190.000 ευρώ