
Θεωρίες και σενάρια αναπτύχθηκαν τόσο για το φορτίο που μετέφερε το εμπορικό τρένο όσο και για το «μανιτάρι» φωτιάς που προκλήθηκε αμέσως μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχίων στα Τέμπη.
Για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» Κώστας Ντελέζος, υποστήριξε ότι ήταν σίδερα, σιτηρά και φρούτα.
«Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη», σχολίασε ο δημοσιογράφος μιλώντας την περασμένη Παρασκευή στην ΕΡΤ.
«Το μανιτάρι φωτιάς οφείλεται σε ηλεκτρικό τόξο»
Όσον αφορά το «μανιτάρι φωτιάς» που ξέσπασε κατά την πολύνεκρη σύγκρουση των δύο τρένων, ο δημοσιογράφος, είπε ότι «αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο».
Επικαλούμενος τους μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, εξήγησε πως το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές επάνω, οι οποίες είναι 25.000 βολτ. «Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα “τόξο φλόγας”» ανέφερε.
Πού οφείλεται η γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς
Επίσης ο δημοσιογράφος σχετικά με τους λόγους γρήγορης εξάπλωσης της φωτιάς, ανέφερε: «Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο».
Περιγράφοντας την ακολουθία των δραματικών γεγονότων μετά την σύγκρουση των δύο τρένων διευκρίνισε ότι «η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο».


Latest News

Τέλος χρόνου για τους καθαρισμούς των οικοπέδων – Έρχονται πρόστιμα
Οι αρμόδιες αρχές κρούουν των κώδωνα του κινδύνου ώστε οι ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές των συγκεκριμένων χώρων να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες ενέργειες άμεσα καθώς βρισκόμαστε λιγότερο από 15 ημέρες από την εκπνοή της προθεσμίας

Ρούμπιο: Αν δεν τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ΗΠΑ θα πρέπει να εγκαταλείψουν την προσπάθεια
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο έκανε σχετικές δηλώσεις στο Παρίσι ύστερα από συνάντηση με Ευρωπαίους και Ουκρανούς αξιωματούχους

Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ από το Ιόνιο έως το Ταίναρο - Τι αναφέρεται στο Προεδρικό Διάταγμα
Το Προεδρικό Διάταγμα λαμβάνει υπόψη τη συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών Ελλάδας – Ιταλίας του 2020

Ουάσινγκτον και Κίεβο υπέγραψαν μνημόνιο για τα ορυκτά – Τι περιλαμβάνει
Η Γιούλια Σβιρεντένκο, πρώτη αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην Ουκρανία και υπουργός Οικονομίας, επιβεβαίωσε ότι το μνημόνιο προθέσεων υπογράφηκε ανάμεσα σε Κίεβο και Ουάσινγκτον

Αδειάζει η Αθήνα - Αυξημένη κίνηση στα λιμάνια και έκτακτα δρομολόγια στα ΚΤΕΛ
Το αδιαχώρητο επικρατεί από νωρίς στο λιμάνι του Πειραιά, απ’ όπου χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα αναχωρούν για νησιωτικούς προορισμούς

Το TikTok του Μητσοτάκη: «Οδήγηση και αλκοόλ δεν πάνε μαζί, ποτέ»
Το μήνυμα για τους εκδρομείς του Πάσχα και την ασφάλεια στους δρόμους

Η Μελόνι σε ρόλο... γεφυροποιού μεταξύ ΕΕ - Τραμπ
Η Μελόνι έχει περιγράψει τους δασμούς του Τραμπ στα αγαθά της ΕΕ ως «λάθος», αλλά φαίνεται να ακολουθεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση

Η Nissan σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή στις ΗΠΑ λόγω δασμών
Πέρυσι, η Nissan παρήγαγε σχεδόν 525.600 οχήματα στις ΗΠΑ αρκετά μακριά απο τη δυνατότητα του ενός εκατομμυρίου που έχουν οι εγκαταστάσεις της

ΕΦΕΤ: Ανακαλείται μπάρα πρωτεΐνης
Ο ΕΦΕΤ ενημερώνει για την ανάκληση προϊόντος στο οποίο ανιχνεύτηκε γλουτένη, ενώ στη συσκευασία αναγράφεται ότι είναι «χωρίς γλουτένη»

Η «μάχη» του χάρτη Ελλάδας – Τουρκίας – Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός και η σημασία του
Τι δεν είναι ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός και ποια η σχέση του με το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου – Η σημασία του χρόνου ανακοίνωσης και η προθεσμία της ΕΕ